János Herskó: Nejlepší filmy a seriály

6.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

János Herskó: Filmy a seriály

  • Bors
    Bors (1968)
    Seriál
    80%
    1
  • Evropa
    Evropa (1991)
    FilmRole: Jewish Man
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    74%
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    2
  • Prvek zločinu
    Prvek zločinu (1984)
    Film
    Fisher, bývalý detektiv, se rozhodne přijmout poslední případ, když záhadný sériový vrah začne připravovat o život mladé dívky. Fisher, neschopný najít viníka, se obrátí na Osbourna, spisovatele, který byl kdysi uznávaný pro svůj přínos v oblasti kriminologie. Fisher začne používat Osbournovu metodu, která spočívá v vcítění se do sériových vrahů; nicméně, jak se detektiv do této metody stále více ponořuje, věci se začnou ubírat znepokojivým směrem.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    69%
    Fisher, bývalý detektiv, se rozhodne přijmout poslední případ, když záhadný sériový vrah začne připravovat o život mladé dívky. Fisher, neschopný najít viníka, se obrátí na Osbourna, spisovatele, který byl kdysi uznávaný pro svůj přínos v oblasti kriminologie. Fisher začne používat Osbournovu metodu, která spočívá v vcítění se do sériových vrahů; nicméně, jak se detektiv do této metody stále více ponořuje, věci se začnou ubírat znepokojivým směrem.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    3
  • Náměsíčníci
    Náměsíčníci (2002)
    Film
    Náhoda je taková podivná věc, kterou ničím nepřivoláš ani nezastavíš, přichází nečekaně a během okamžiku všechno dokonale změní. O tom také vypráví snímek, v němž důležitou roli má město, jedna dlouhá noc a tři hrdinové. Čtyřicátník Sándor je úředník ve středním věku, který po nečekaném propuštění z práce připojí starý karavan za auto a chce odjet k moři. Mladá Anna se zase pokouší vydělat nějaké peníze tím, že bloudí po barech a prodává vzorky nových značek cigaret. Třetím je dělník Bandi, jenž byl při práci v továrně zasažen elektrickým proudem a začíná se hádat s rodinou i přáteli. Každý z nich je jiný, přesto je spojuje něco nepochopitelného. Vypadají jako nějací ztroskotanci, snílkové ve městě plném podvodníků a chamtivců... Hořce laděnou komedii o pocitech a hledání mladé generace, stejně jako o lidech, kteří najednou mají pocit, že život něčím promarnili, natočil mladý, debutující režisér Bence Miklauzic. Na Maďarském filmovém týdnu v Budapešti v roce 2002 film získal Cenu za mužský herecký výkon v hlavní roli (György Gazsó) a Cenu za nejlepší scenáristický debut (Bence Miklauzic, Balázs Maruszki).
    67%
    Náhoda je taková podivná věc, kterou ničím nepřivoláš ani nezastavíš, přichází nečekaně a během okamžiku všechno dokonale změní. O tom také vypráví snímek, v němž důležitou roli má město, jedna dlouhá noc a tři hrdinové. Čtyřicátník Sándor je úředník ve středním věku, který po nečekaném propuštění z práce připojí starý karavan za auto a chce odjet k moři. Mladá Anna se zase pokouší vydělat nějaké peníze tím, že bloudí po barech a prodává vzorky nových značek cigaret. Třetím je dělník Bandi, jenž byl při práci v továrně zasažen elektrickým proudem a začíná se hádat s rodinou i přáteli. Každý z nich je jiný, přesto je spojuje něco nepochopitelného. Vypadají jako nějací ztroskotanci, snílkové ve městě plném podvodníků a chamtivců... Hořce laděnou komedii o pocitech a hledání mladé generace, stejně jako o lidech, kteří najednou mají pocit, že život něčím promarnili, natočil mladý, debutující režisér Bence Miklauzic. Na Maďarském filmovém týdnu v Budapešti v roce 2002 film získal Cenu za mužský herecký výkon v hlavní roli (György Gazsó) a Cenu za nejlepší scenáristický debut (Bence Miklauzic, Balázs Maruszki).
    4
  • Dvě patra štěstí
    Dvě patra štěstí (1960)
    Film
    Komedie o obyvatelích nově přiděleného domu. Sklíčený doktor Birkás se trápí, že jeho žena má také práci, a tak nemá kdo uklízet byt. Co hůř, stane se, že doktor musí vařit švestkové knedlíky sám. Dámský kadeřník Albert na jeho ženu žárlí. Jeho žárlivost není zcela neopodstatněná a Mancika utíká s motorkářem. Rodina Korbusových žije trochu namačkaná, protože kromě Öcsiho s nimi žije i energická babička. Ale poklidně rušné chvíle strávené společně neruší rodinné štěstí.
    65%
    Komedie o obyvatelích nově přiděleného domu. Sklíčený doktor Birkás se trápí, že jeho žena má také práci, a tak nemá kdo uklízet byt. Co hůř, stane se, že doktor musí vařit švestkové knedlíky sám. Dámský kadeřník Albert na jeho ženu žárlí. Jeho žárlivost není zcela neopodstatněná a Mancika utíká s motorkářem. Rodina Korbusových žije trochu namačkaná, protože kromě Öcsiho s nimi žije i energická babička. Ale poklidně rušné chvíle strávené společně neruší rodinné štěstí.
    5
  • Täcknamn Coq Rouge
    Täcknamn Coq Rouge (1989)
    Film
    57%
    6
  • Kronvittnet
    Kronvittnet (1989)
    Film
    52%
    7
  • Slagskämpen
    Slagskämpen (1984)
    FilmRole: Lazlo
    V roce 1981, po úspěšném testu zařízení na sledování ponorek vyvinutého švédským vědcem Paulem Mandellem a sponzorovaného vládou USA prostřednictvím jeho zástupce Millera, je jeho průmysl zcela zničen a laserové zařízení je ukradeno. Stig Larsson ze švédské tajné služby má podezření na vnitřní práci a přivede švédského mariňáka Thomase Kallina, aby Paula vyšetřoval v utajení jako jeho řidič. Naivního Kallina podvedou, ale pokračuje ve vyšetřování, zatímco Larsson odhalí pravdu o loupeži.
    Režie:Tom Clegg
    41%
    V roce 1981, po úspěšném testu zařízení na sledování ponorek vyvinutého švédským vědcem Paulem Mandellem a sponzorovaného vládou USA prostřednictvím jeho zástupce Millera, je jeho průmysl zcela zničen a laserové zařízení je ukradeno. Stig Larsson ze švédské tajné služby má podezření na vnitřní práci a přivede švédského mariňáka Thomase Kallina, aby Paula vyšetřoval v utajení jako jeho řidič. Naivního Kallina podvedou, ale pokračuje ve vyšetřování, zatímco Larsson odhalí pravdu o loupeži.
    Režie:Tom Clegg
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.