Tokue Hanazawa: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Tokue Hanazawa: Filmy a seriály

  • Kwaidan
    Kwaidan (1965)
    FilmRole: (segment "Hoichi the Earless") (uncredited)
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    77%
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    1
  • Hrad z písku
    Hrad z písku (1974)
    FilmRole: Miki's Colleague in Flashback
    77%
    2
  • Shito no densetsu
    Shito no densetsu (1963)
    Film
    76%
    3
  • Rudá Hříva
    Rudá Hříva (1969)
    FilmRole: Komatora
    Režisér Kihači Okamoto oproti dobové tendenci sociálně a politicky kritických samurajských dramat využil žánr filmů se souboji na meče jako prostor pro satiru na téma revoluce požírající své děti. Film začíná jako hurónská hříčka, ale postupem času se od karikovaných postav nenápadně přesouvá do vážnější roviny, aby skončil stejně výmluvně jako režisérova předchozí vážná díla (Zběsilost a Samuraj).
    Žánry:AkčníKomedie
    73%
    Režisér Kihači Okamoto oproti dobové tendenci sociálně a politicky kritických samurajských dramat využil žánr filmů se souboji na meče jako prostor pro satiru na téma revoluce požírající své děti. Film začíná jako hurónská hříčka, ale postupem času se od karikovaných postav nenápadně přesouvá do vážnější roviny, aby skončil stejně výmluvně jako režisérova předchozí vážná díla (Zběsilost a Samuraj).
    Žánry:AkčníKomedie
    4
  • Shin Zatôichi: Yabure! Tojin-ken
    Shin Zatôichi: Yabure! Tojin-ken (1971)
    Film
    Zatoichi, slepý masér a šermíř, zjistí, že na okraji města se děje něco znepokojivého. Poté, co odhalí viníky – zkušeného čínského bojovníka Wanga Kanga a jeho mladého společníka – Zatoichi je najde a zjistí, že se tato dvojice zapletla s nebezpečnou skupinou teroristických samurajů, kteří zavraždili chlapcovy rodiče. Nyní musí Zatoichi zasáhnout a zachránit situaci.
    73%
    Zatoichi, slepý masér a šermíř, zjistí, že na okraji města se děje něco znepokojivého. Poté, co odhalí viníky – zkušeného čínského bojovníka Wanga Kanga a jeho mladého společníka – Zatoichi je najde a zjistí, že se tato dvojice zapletla s nebezpečnou skupinou teroristických samurajů, kteří zavraždili chlapcovy rodiče. Nyní musí Zatoichi zasáhnout a zachránit situaci.
    5
  • Kazoku
    Kazoku (1970)
    FilmRole: Chinke
    Děj se odehrává v roce 1970 v době konání první výstavy EXPO v Japonsku. Hlavní postavou filmu je horník, který náhle přijde o práci kvůli uzavření dolu, ve kterém pracoval. Rozhodne se proto s celou rodinou přestěhovat na sever Japonska, na ostrov Hokkaidó, a začít nový život jako farmář.
    73%
    Děj se odehrává v roce 1970 v době konání první výstavy EXPO v Japonsku. Hlavní postavou filmu je horník, který náhle přijde o práci kvůli uzavření dolu, ve kterém pracoval. Rozhodne se proto s celou rodinou přestěhovat na sever Japonska, na ostrov Hokkaidó, a začít nový život jako farmář.
    6
  • Miyamoto Musashi: Ichijoji no ketto
    Miyamoto Musashi: Ichijoji no ketto (1964)
    Film
    Ve čtvrtém pokračování se Mušašimu staví do cesty jeho možná největší protivník, Kodžiró, který se v příběhu objevuje a zase mizí v těch nejzvláštnějších a nejnáhodnějších momentech. Jeho velká láska, Otsu, propadla šílenství. Mušaši se poté vydává porazit funkcionáře zrádného klanu v domluveném souboji. 73 proti jednomu. Chvástavý Kodžiró to sleduje, ujištěn o tom, že jen on je hoden být Mušašiho soupeřem.
    Žánry:AkčníDrama
    72%
    Ve čtvrtém pokračování se Mušašimu staví do cesty jeho možná největší protivník, Kodžiró, který se v příběhu objevuje a zase mizí v těch nejzvláštnějších a nejnáhodnějších momentech. Jeho velká láska, Otsu, propadla šílenství. Mušaši se poté vydává porazit funkcionáře zrádného klanu v domluveném souboji. 73 proti jednomu. Chvástavý Kodžiró to sleduje, ujištěn o tom, že jen on je hoden být Mušašiho soupeřem.
    Žánry:AkčníDrama
    7
  • Hakkodasan
    Hakkodasan (1977)
    FilmRole: Denzo Takuguchi
    68%
    8
  • Usugesho
    Usugesho (1985)
    FilmRole: Tetsuji Watanabe
    67%
    9
  • Ten to sen
    Ten to sen (1958)
    Film
    67%
    10
  • Goh-hime
    Goh-hime (1992)
    Film
    67%
    11
  • Mushukunin Mikogami no Jôkichi: Kiba wa hikisaita
    Mushukunin Mikogami no Jôkichi: Kiba wa hikisaita (1972)
    Film
    Může hříšný člověk změnit svůj život a najít klid? V Japonsku sužovaném gangy je to nepravděpodobné. Jokichi z Mikogami, tulák a nájemný šermíř, se rozhodne změnit poté, co zachrání ženu v nouzi: vezmou si ji, mají spolu syna a Jokichi se věnuje řemeslu svého otce. Po třech letech gangy, které ponížil, když zachránil svou ženu, najdou jeho rodinu a zanechají Jokichiho v žalu, přísahaje pomstu. Aby čelili jeho hrozivě rychlému meči, spojí se rivalové gangy a najmou prostitutku, aby se vydávala za ženu potřebující pomoc, a poruší tak kodex cti, aby Jokichiho zradili. Najde však nečekané spojence: zloděje, který mu pomáhá pro zábavu, a jednookého šermíře, který mu možná není roven jen v dovednosti, ale i v cti.
    Žánry:Akční
    66%
    Může hříšný člověk změnit svůj život a najít klid? V Japonsku sužovaném gangy je to nepravděpodobné. Jokichi z Mikogami, tulák a nájemný šermíř, se rozhodne změnit poté, co zachrání ženu v nouzi: vezmou si ji, mají spolu syna a Jokichi se věnuje řemeslu svého otce. Po třech letech gangy, které ponížil, když zachránil svou ženu, najdou jeho rodinu a zanechají Jokichiho v žalu, přísahaje pomstu. Aby čelili jeho hrozivě rychlému meči, spojí se rivalové gangy a najmou prostitutku, aby se vydávala za ženu potřebující pomoc, a poruší tak kodex cti, aby Jokichiho zradili. Najde však nečekané spojence: zloděje, který mu pomáhá pro zábavu, a jednookého šermíře, který mu možná není roven jen v dovednosti, ale i v cti.
    Žánry:Akční
    12
  • Yatsu haka-mura
    Yatsu haka-mura (1977)
    FilmRole: Isogawa
    65%
    13
  • Anju to zushio-maru
    Anju to zushio-maru (1961)
    FilmRole: Sanai Andô (voice)
    64%
    14
  • Hlasy padlých studentů
    Hlasy padlých studentů (1950)
    Film
    Japonské válečné drama bylo v roce 1950 natočeno podle stejnojmenné knihy, která je sestavena z dopisů a deníků padlých japonských frontových studentů. Kniha i film vznikly jako rekviem za duše mladíků, kteří byli nuceni nesmyslně padnout na sklonku 2. světové války. Je zde bravurně zobrazena absurdita válečné mašinerie, postupně jsou vykreslovány jednotlivé postavy, jejich trápení a osudové ztráty. Děj se odehrává v Barmě a vše je viděno očima japonských vojáků. Jejich každodenní útrapy jsou zajímavě konfrontovány s filozofickými myšlenkami, které dokonale kontrastují s tupostí a cynismem vojenských důstojníků.
    Žánry:DramaVálečný
    62%
    Japonské válečné drama bylo v roce 1950 natočeno podle stejnojmenné knihy, která je sestavena z dopisů a deníků padlých japonských frontových studentů. Kniha i film vznikly jako rekviem za duše mladíků, kteří byli nuceni nesmyslně padnout na sklonku 2. světové války. Je zde bravurně zobrazena absurdita válečné mašinerie, postupně jsou vykreslovány jednotlivé postavy, jejich trápení a osudové ztráty. Děj se odehrává v Barmě a vše je viděno očima japonských vojáků. Jejich každodenní útrapy jsou zajímavě konfrontovány s filozofickými myšlenkami, které dokonale kontrastují s tupostí a cynismem vojenských důstojníků.
    Žánry:DramaVálečný
    15
  • Tokyo yakyoku
    Tokyo yakyoku (1997)
    FilmRole: Asakura's father
    Po letech se Koiči Hamanaka vrací ke své ženě Hisako a rodině do chudší, zanedbané části východního Tokia. Svůj útěk z domova nijak nevysvětluje a rodina se na nic neptá. Teprve díky otázkám mladého spisovatele Asakury, který je tajně zamilovaný do Hisako, se od místních obchodníků dozvídáme, že Hamanakovo zmizení může souviset se skutečností, že žena, o které si všichni mysleli, že si ji vezme, Tami – provozující kavárnu naproti Hamanakovu obchodu s elektronikou – se nakonec provdala za jiného muže, který brzy poté zemřel.
    58%
    Po letech se Koiči Hamanaka vrací ke své ženě Hisako a rodině do chudší, zanedbané části východního Tokia. Svůj útěk z domova nijak nevysvětluje a rodina se na nic neptá. Teprve díky otázkám mladého spisovatele Asakury, který je tajně zamilovaný do Hisako, se od místních obchodníků dozvídáme, že Hamanakovo zmizení může souviset se skutečností, že žena, o které si všichni mysleli, že si ji vezme, Tami – provozující kavárnu naproti Hamanakovu obchodu s elektronikou – se nakonec provdala za jiného muže, který brzy poté zemřel.
    16

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.