Patrick Bedford: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Patrick Bedford: Filmy a seriály

  • Gideon's Way
    Gideon's Way (1965)
    Seriál
    Gideonův způsob je britský televizní kriminální seriál natočený společností ITC Entertainment v letech 1964/65, který vychází z románů Johna Creaseyho. Seriál se natáčel ve studiích Elstree souběžně s televizním seriálem Svatý. V hlavní roli se představil John Gregson z Liverpoolu jako velitel George Gideon ze Scotland Yardu, Alexander Davion jako jeho asistent, detektiv šéfinspektor David Keen, Reginald Jessup jako detektivní inspektor LeMaitre, Ian Rossiter jako detektivní vrchní inspektor Joe Bell a Basil Dignam jako komisař Scott-Marle. V pořadu nebyla zmíněna žádná pomoc ze strany Scotland Yardu, jiných policejních sil nebo poradců. Daphne Andersonová hrála jeho manželku Kate, Giles Watling mladšího syna Malcolma, Richard James staršího syna Matthewa, který měl zdálo se spoustu nových přítelkyň, a Andrea Allan dceru Pru. Na policejní příběhy neobvykle byl Gideon zobrazen jako otec od rodiny, ačkoli naléhavé telefonáty od jeho šéfů mají tendenci příliš často narušovat rodinné plány. Nicméně v díle "Státní návštěva" přiznal, že ho jeho žena před lety na nějaký čas opustila, když dal práci na první místo a ji na druhé. Bydlí v drahém rodinném domě v Chelsea.
    Žánry:Krimi
    81%
    Gideonův způsob je britský televizní kriminální seriál natočený společností ITC Entertainment v letech 1964/65, který vychází z románů Johna Creaseyho. Seriál se natáčel ve studiích Elstree souběžně s televizním seriálem Svatý. V hlavní roli se představil John Gregson z Liverpoolu jako velitel George Gideon ze Scotland Yardu, Alexander Davion jako jeho asistent, detektiv šéfinspektor David Keen, Reginald Jessup jako detektivní inspektor LeMaitre, Ian Rossiter jako detektivní vrchní inspektor Joe Bell a Basil Dignam jako komisař Scott-Marle. V pořadu nebyla zmíněna žádná pomoc ze strany Scotland Yardu, jiných policejních sil nebo poradců. Daphne Andersonová hrála jeho manželku Kate, Giles Watling mladšího syna Malcolma, Richard James staršího syna Matthewa, který měl zdálo se spoustu nových přítelkyň, a Andrea Allan dceru Pru. Na policejní příběhy neobvykle byl Gideon zobrazen jako otec od rodiny, ačkoli naléhavé telefonáty od jeho šéfů mají tendenci příliš často narušovat rodinné plány. Nicméně v díle "Státní návštěva" přiznal, že ho jeho žena před lety na nějaký čas opustila, když dal práci na první místo a ji na druhé. Bydlí v drahém rodinném domě v Chelsea.
    Žánry:Krimi
    1
  • Armchair Theatre
    Armchair Theatre (1956)
    Seriál
    77%
    2
  • Adventures of Robin Hood, The
    Adventures of Robin Hood, The (1955)
    Seriál
    77%
    3
  • Falstaff
    Falstaff (1965)
    FilmRole: Bardolph (as Paddy Bedford)
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn. Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti. Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora... Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem. Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff. Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    75%
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn. Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti. Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora... Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem. Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff. Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    4
  • Up the Down Staircase
    Up the Down Staircase (1967)
    FilmRole: Paul Barringer
    72%
    5
  • Další muž
    Další muž (1976)
    FilmRole: Nicole's Father
    50%
    6

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.