Paulus Manker: Nejlepší filmy a seriály

6.5

Paulus Manker: Filmy a seriály

  • Průsmyk
    Průsmyk (2019)
    SeriálRole: Oskar Koschlik

    V horském průsmyku na hranici Německa a Rakouska je nalezeno zmrzlé tělo, naaranžované v duchu pohanského rituálu. Podivný případ spadá do dikce rakouské i německé policie a přijíždí jej vyšetřovat velice nesourodá dvojice detektivů. Energická a zásadová Ellie Stockerová se na místě činu setkává s rakouským kolegou Gedeonem Winterem, jehož bohémský zevnějšek doprovází velmi neortodoxní postupy. Společně se vydají po stopě pachatele děsivého činu, který v prostředí Alp nemá obdoby. (Česká televize)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    76%

    V horském průsmyku na hranici Německa a Rakouska je nalezeno zmrzlé tělo, naaranžované v duchu pohanského rituálu. Podivný případ spadá do dikce rakouské i německé policie a přijíždí jej vyšetřovat velice nesourodá dvojice detektivů. Energická a zásadová Ellie Stockerová se na místě činu setkává s rakouským kolegou Gedeonem Winterem, jehož bohémský zevnějšek doprovází velmi neortodoxní postupy. Společně se vydají po stopě pachatele děsivého činu, který v prostředí Alp nemá obdoby. (Česká televize)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    1
  • Komisař Rex
    Komisař Rex (1994)
    SeriálRole: Kurt Baudisch
    71%
    2
  • Benny's Video
    Benny's Video (1992)
    Film
    71%
    3
  • Stát vs. Fritz Bauer
    Stát vs. Fritz Bauer (2015)
    FilmRole: Friedrich Morlach
    70%
    4
  • Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages
    Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages (2000)
    FilmRole: Perrin
    69%
    5
  • Schlafes Bruder
    Schlafes Bruder (1995)
    FilmRole: Oskar
    Adaptácia rovnomenného románu rakúskeho spisovateľa Roberta Schneidera sa odohráva na začiatku 19. storočia v podmanivom prostredí Álp. Baladický príbeh sleduje osud nemanželského syna miestneho farára Eliasa, ktorého sa pre jeho inakosť a samotárstvo všetci stránia. Elias je obdarený fenomenálnym sluchom a hudobným nadaním a vďaka tomu si získa obdiv svojho jediného priateľa Petera. Tieň na ich priateľstvo vrhne náklonnosť Peterovej sestry Elsbeth k Eliasovi. Latentne homosexuálny Peter na Elsbeth žiarli. Hoci má Elias Elsbeth rád, nedokáže jej lásku opätovať obyčajným a pozemským spôsobom. Je iné a i jeho prežívanie citov je iné. Po sérii tragických udalostí v dedine spôsobených týmto nevšedným partnerským trojuholníkom a vytúženom hudobnom úspechu v miestom kostole sa Elias rozhodne, že z lásky k Elsbeth už nikdy nebude spať. Nástojčivá krása filmu nestojí iba na fotogénii horskej prírody, ale najmä na originálnom príbehu o inakost
    Žánry:Drama
    68%
    Adaptácia rovnomenného románu rakúskeho spisovateľa Roberta Schneidera sa odohráva na začiatku 19. storočia v podmanivom prostredí Álp. Baladický príbeh sleduje osud nemanželského syna miestneho farára Eliasa, ktorého sa pre jeho inakosť a samotárstvo všetci stránia. Elias je obdarený fenomenálnym sluchom a hudobným nadaním a vďaka tomu si získa obdiv svojho jediného priateľa Petera. Tieň na ich priateľstvo vrhne náklonnosť Peterovej sestry Elsbeth k Eliasovi. Latentne homosexuálny Peter na Elsbeth žiarli. Hoci má Elias Elsbeth rád, nedokáže jej lásku opätovať obyčajným a pozemským spôsobom. Je iné a i jeho prežívanie citov je iné. Po sérii tragických udalostí v dedine spôsobených týmto nevšedným partnerským trojuholníkom a vytúženom hudobnom úspechu v miestom kostole sa Elias rozhodne, že z lásky k Elsbeth už nikdy nebude spať. Nástojčivá krása filmu nestojí iba na fotogénii horskej prírody, ale najmä na originálnom príbehu o inakost
    Žánry:Drama
    6
  • Schloß, Das
    Schloß, Das (1997)
    FilmRole: Momus
    65%
    7
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    SeriálRole: Viktor Kemper
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    8
  • Mé 20. století
    Mé 20. století (1989)
    FilmRole: Weininger Ottó
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    9
  • Král zlodějů
    Král zlodějů (2003)
    FilmRole: kardinál
    Hlavním hrdinou je desetiletý ukrajinský chlapec Barbu, který žije v chudé zapadlé osadě. Se závanem velkého vzdáleného světa přijde do osady bývalý cirkusový artista Caruso, který chlapce koupí od rodičů a slíbí mu úspěšnou kariéru v cirkuse. Na jeho naléhání odkoupí i jeho starší sestru Mimmu a obě děti propašuje do Berlína. Tam však děvče potají předá do nevěstince a Barbu nechá zasvětit do tajů krádeží a zlodějin. Mezi mužem a chlapcem se vytváří zvláštní vztah. Zpočátku Barbu Carusa obdivuje a slepě mu věří. Bývalý cirkusák zase v tmavookém chlapci vidí syna, kterého nikdy neměl, a představí ho i své družce Júlii, tvrdě poznamenané dávnou nehodou v šapitó. Do bezcitné mašinérie obchodu s dětmi se míchají potlačované, dávno zapomenuté city a sny... Režisér Ivan Fíla se inspiroval skutečnými příhodami dětí, se kterými se setkal v Itálii a Německu začátkem 90. let. Slovenská filmová a televizní akademie nominovala film za Slovensko do širšího výběru na 76. ceny Americké filmové akademie Oscar v kategorii Nejlepší zahraniční film a na Zlatý Globus.
    Žánry:DramaKrimi
    Režie:Ivan Fíla
    60%
    Hlavním hrdinou je desetiletý ukrajinský chlapec Barbu, který žije v chudé zapadlé osadě. Se závanem velkého vzdáleného světa přijde do osady bývalý cirkusový artista Caruso, který chlapce koupí od rodičů a slíbí mu úspěšnou kariéru v cirkuse. Na jeho naléhání odkoupí i jeho starší sestru Mimmu a obě děti propašuje do Berlína. Tam však děvče potají předá do nevěstince a Barbu nechá zasvětit do tajů krádeží a zlodějin. Mezi mužem a chlapcem se vytváří zvláštní vztah. Zpočátku Barbu Carusa obdivuje a slepě mu věří. Bývalý cirkusák zase v tmavookém chlapci vidí syna, kterého nikdy neměl, a představí ho i své družce Júlii, tvrdě poznamenané dávnou nehodou v šapitó. Do bezcitné mašinérie obchodu s dětmi se míchají potlačované, dávno zapomenuté city a sny... Režisér Ivan Fíla se inspiroval skutečnými příhodami dětí, se kterými se setkal v Itálii a Německu začátkem 90. let. Slovenská filmová a televizní akademie nominovala film za Slovensko do širšího výběru na 76. ceny Americké filmové akademie Oscar v kategorii Nejlepší zahraniční film a na Zlatý Globus.
    Žánry:DramaKrimi
    Režie:Ivan Fíla
    10
  • Jack
    Jack (2015)
    FilmRole: Psychologe Ziehofer
    Jeden z nejbrutálnějších rakouských zločinců 20. století Jack Unterweger byl v roce 1974 odsouzen za vraždu prostitutky. Ve vězení se začal věnovat literární tvorbě a v roce 1990 byl na žádost rakouské kulturní elity zproštěn trestu jako exemplární příklad napraveného zločince. Kolem Jacka, který svým charizmatem okouzlil média i řadu obdivovatelek, se ale brzy po propuštění začíná stahovat stín podezření. Je nalezeno tělo prostitutky, která byla uškrcena podobně jako Jackova první oběť. (Febiofest)
    Žánry:DramaKrimi
    58%
    Jeden z nejbrutálnějších rakouských zločinců 20. století Jack Unterweger byl v roce 1974 odsouzen za vraždu prostitutky. Ve vězení se začal věnovat literární tvorbě a v roce 1990 byl na žádost rakouské kulturní elity zproštěn trestu jako exemplární příklad napraveného zločince. Kolem Jacka, který svým charizmatem okouzlil média i řadu obdivovatelek, se ale brzy po propuštění začíná stahovat stín podezření. Je nalezeno tělo prostitutky, která byla uškrcena podobně jako Jackova první oběť. (Febiofest)
    Žánry:DramaKrimi
    11
  • Exit... nur keine Panik
    Exit... nur keine Panik (1980)
    FilmRole: Plachinger
    57%
    12
  • Jindřich IV. Navarrský
    Jindřich IV. Navarrský (2010)
    Film
    Francie, 1563. Protestanti bojují proti katolíkům o půdu i o moc a odvolávají se při tom na náboženství. V čele protestantů stojí Jindřich Navarrský, jenž spolu se svými muži bojuje proti Paříži, proti katolíkům a proti mocné rivalce jeho matky, Kateřině Medicejské, královně Francie. Kateřina nabízí Jindřichovi na důkaz smíru ruku své dcery, Margot, ale svatba skončí prolitou krví. Jindřich masakr během Bartolomějské noci přežije, ale je uvězněn v Louvru, odkud se mu podaří uprchnout po dlouhých čtyřech letech. Během svého života pětkrát změní své vyznání a nevynechá jedinou příležitost, aby usiloval o místo na královském trůnu. Nakonec se stává monarchou, o kterém lze s upřímností prohlásit, že byl jedním z prvních opravdových humanistů.
    Režie:Jo Baier
    56%
    Francie, 1563. Protestanti bojují proti katolíkům o půdu i o moc a odvolávají se při tom na náboženství. V čele protestantů stojí Jindřich Navarrský, jenž spolu se svými muži bojuje proti Paříži, proti katolíkům a proti mocné rivalce jeho matky, Kateřině Medicejské, královně Francie. Kateřina nabízí Jindřichovi na důkaz smíru ruku své dcery, Margot, ale svatba skončí prolitou krví. Jindřich masakr během Bartolomějské noci přežije, ale je uvězněn v Louvru, odkud se mu podaří uprchnout po dlouhých čtyřech letech. Během svého života pětkrát změní své vyznání a nevynechá jedinou příležitost, aby usiloval o místo na královském trůnu. Nakonec se stává monarchou, o kterém lze s upřímností prohlásit, že byl jedním z prvních opravdových humanistů.
    Režie:Jo Baier
    13
  • Košer trest
    Košer trest (2022)
    FilmRole: Kurt
    Victor Dessauer, syn židovského podnikatele, měl to štěstí a přežil holokaust – na rozdíl od své matky a sestry, které byly zavražděny v Mauthausenu. Koncem šedesátých let se pokusil postavit před soud Kurta Gogla, který v koncentračním táboře jeho rodinu mučil. Přestože všechny důkazy hovoří ve prospěch žalobce, Gogl je zproštěn obvinění a propuštěn. Victor v tu chvíli ztrácí víru v rakouskou justici a rozhodne se dosáhnout spravedlnosti na vlastní pěst. Originální název filmu Košer trest – Schächten – označuje rituální porážku zvířat podle židovských náboženských předpisů.
    Žánry:Drama
    56%
    Victor Dessauer, syn židovského podnikatele, měl to štěstí a přežil holokaust – na rozdíl od své matky a sestry, které byly zavražděny v Mauthausenu. Koncem šedesátých let se pokusil postavit před soud Kurta Gogla, který v koncentračním táboře jeho rodinu mučil. Přestože všechny důkazy hovoří ve prospěch žalobce, Gogl je zproštěn obvinění a propuštěn. Victor v tu chvíli ztrácí víru v rakouskou justici a rozhodne se dosáhnout spravedlnosti na vlastní pěst. Originální název filmu Košer trest – Schächten – označuje rituální porážku zvířat podle židovských náboženských předpisů.
    Žánry:Drama
    14
  • The Kangaroo Chronicles
    The Kangaroo Chronicles (2020)
    FilmRole: Therapeut
    53%
    15
  • Haider lebt - 1. April 2021
    Haider lebt - 1. April 2021 (2002)
    FilmRole: Lehrer
    Vídeň v roce 2021. Evropa je rozdělena do amerických sektorů. Měna se mění z eura na dolar. Johnny Bush (syn amerického mírotvorce George Bushe) je rakouským kancléřem. Angličtina se stává primárním jazykem; dialekty jsou zakázány. Vídeňané se scházejí v podzemí (s dinosaury), aby si procvičili svůj vídeňský dialekt. Německý novinář August Maria Kaiser přijíždí do Vídně, aby prozkoumal zprávu o zmizelém Jörgu Haiderovi. Haider vládl Rakousku posledních 20 let a byl vyhoštěn Američany. Na své cestě za odhalením pravdy o Haiderovi se Kaiser setkává s mnoha známými.
    Žánry:Komedie
    Režie:Peter Kern
    44%
    Vídeň v roce 2021. Evropa je rozdělena do amerických sektorů. Měna se mění z eura na dolar. Johnny Bush (syn amerického mírotvorce George Bushe) je rakouským kancléřem. Angličtina se stává primárním jazykem; dialekty jsou zakázány. Vídeňané se scházejí v podzemí (s dinosaury), aby si procvičili svůj vídeňský dialekt. Německý novinář August Maria Kaiser přijíždí do Vídně, aby prozkoumal zprávu o zmizelém Jörgu Haiderovi. Haider vládl Rakousku posledních 20 let a byl vyhoštěn Američany. Na své cestě za odhalením pravdy o Haiderovi se Kaiser setkává s mnoha známými.
    Žánry:Komedie
    Režie:Peter Kern
    16
  • Komisař Rex
    Komisař Rex (1994)
    Seriál
    43%
    17
  • Great
    Great (2013)
    FilmRole: Colonel
    40%
    18

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.