?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Tómas Gislason: Filmy a seriály

  • Království
    Království (1994)
    Seriál
    • KVIFF TV
    84%
    1
  • Evropa
    Evropa (1991)
    Film
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    74%
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    2
  • Een gang strømer...
    Een gang strømer... (1987)
    Seriál
    Policista Karl Jørgensen býval kdysi uznávaným detektivem, ale kvůli své výbušné povaze teď kontroluje pasy na letišti a do práce si v termosce denně propašovává pivo stout. Když je ale náhle zavražděn přítel jeho dcery, Kaj, předávkováním heroinem, které mu vpíchli gangsteři v kuklách, vše se změní. Ukáže se, že Kaj špehoval jejich organizaci pro svého bratra Franka, kterého tito gangsteři podvodně obvinili z pašování drog. Když se Frank dozví o Kajově smrti, uprchne z vězení, aby se vrahům pomstil. Mezitím ti samí gangsteři ohrožují dceru Karla Jørgensena, a tak se Karl brzy zaplete do rozsáhlého případu pašování drog. Frank a jeho parťák vyloupí banku a postřelí policistu. Začíná celostátní hon na uprchlíky, zatímco Karl se snaží zvládnout dceřiny aktivity samozvaného mstitele, vypátrat, kdo zabil Kaje, vyjít s policejními detektivy, kteří případ vyšetřují, a zároveň se vyrovnat se svou vlastní alkoholickou a nuznou existencí.
    73%
    Policista Karl Jørgensen býval kdysi uznávaným detektivem, ale kvůli své výbušné povaze teď kontroluje pasy na letišti a do práce si v termosce denně propašovává pivo stout. Když je ale náhle zavražděn přítel jeho dcery, Kaj, předávkováním heroinem, které mu vpíchli gangsteři v kuklách, vše se změní. Ukáže se, že Kaj špehoval jejich organizaci pro svého bratra Franka, kterého tito gangsteři podvodně obvinili z pašování drog. Když se Frank dozví o Kajově smrti, uprchne z vězení, aby se vrahům pomstil. Mezitím ti samí gangsteři ohrožují dceru Karla Jørgensena, a tak se Karl brzy zaplete do rozsáhlého případu pašování drog. Frank a jeho parťák vyloupí banku a postřelí policistu. Začíná celostátní hon na uprchlíky, zatímco Karl se snaží zvládnout dceřiny aktivity samozvaného mstitele, vypátrat, kdo zabil Kaje, vyjít s policejními detektivy, kteří případ vyšetřují, a zároveň se vyrovnat se svou vlastní alkoholickou a nuznou existencí.
    3
  • Busters verden
    Busters verden (1984)
    Film
    70%
    4
  • Prvek zločinu
    Prvek zločinu (1984)
    Film
    Fisher, bývalý detektiv, se rozhodne přijmout poslední případ, když záhadný sériový vrah začne připravovat o život mladé dívky. Fisher, neschopný najít viníka, se obrátí na Osbourna, spisovatele, který byl kdysi uznávaný pro svůj přínos v oblasti kriminologie. Fisher začne používat Osbournovu metodu, která spočívá v vcítění se do sériových vrahů; nicméně, jak se detektiv do této metody stále více ponořuje, věci se začnou ubírat znepokojivým směrem.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    69%
    Fisher, bývalý detektiv, se rozhodne přijmout poslední případ, když záhadný sériový vrah začne připravovat o život mladé dívky. Fisher, neschopný najít viníka, se obrátí na Osbourna, spisovatele, který byl kdysi uznávaný pro svůj přínos v oblasti kriminologie. Fisher začne používat Osbournovu metodu, která spočívá v vcítění se do sériových vrahů; nicméně, jak se detektiv do této metody stále více ponořuje, věci se začnou ubírat znepokojivým směrem.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    5
  • Zdravotní sestra
    Zdravotní sestra (2023)
    Seriál
    • Netflix
    66%
    6
  • Bílé velryby
    Bílé velryby (1987)
    Film
    61%
    7
  • Befrielsesbilleder
    Befrielsesbilleder (1982)
    Film
    Film se odehrává v Kodani během druhé světové války a sleduje německého důstojníka, který navštíví svou dánskou milenku v době, kdy skončila okupace Dánska.
    Žánry:Drama
    60%
    Film se odehrává v Kodani během druhé světové války a sleduje německého důstojníka, který navštíví svou dánskou milenku v době, kdy skončila okupace Dánska.
    Žánry:Drama
    8
  • P.O.V - Point of View
    P.O.V - Point of View (2002)
    Film
    51%
    9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.