Mary Ramos je americká hudební supervizorka s více než 30letou kariérou v oblasti filmové a televizní hudby. Během své profesní dráhy vytvořila hudební identitu pro více než 150 filmových projektů, včetně blockbusterů, nezávislých snímků, dokumentů a televizních seriálů.
Začátky kariéry a spolupráce s Quentinem Tarantinem
Mary Ramos začala svou kariéru v 90. letech, kdy se seznámila s Quentinem Tarantinem prostřednictvím herce Tima Rotha během natáčení filmu Reservoir Dogs. Jejich společný zájem o hudbu vedl k dlouhodobé spolupráci, která trvá dodnes. Nejprve pracovala jako hudební koordinátorka na filmech Four Rooms a Pulp Fiction, později se stala hudební supervizorkou všech Tarantinových filmů. Mezi její nejvýznamnější projekty s tímto režisérem patří Jackie Brown, Kill Bill: Vol. 1, Kill Bill: Vol. 2, Inglourious Basterds, Django Unchained, The Hateful Eight a Once Upon a Time in Hollywood. Za své práce na filmech Django Unchained a Once Upon a Time in Hollywood získala ocenění Guild of Music Supervisors Awards.
Významné filmové projekty
Kromě spolupráce s Tarantinem se Mary Ramos podílela na mnoha dalších významných filmových projektech. Pracovala na komedii Happy Gilmore s Adamem Sandlerem, na filmu Spotlight režiséra Toma McCarthyho, kde spolupracovala se skladatelem Howardem Shorem, a na snímku Marshall režiséra Reginalda Hudlina, pro který vznikla píseň "Stand Up For Something" nominovaná na Oscara. Mezi její další významné projekty patří filmy The Station Agent, The Visitor a Win Win režiséra Thomase McCarthyho, pro který získala novou píseň od skupiny The National s názvem "Think You Can Wait". Spolupracovala také se Zachem Braffem na jeho filmu Wish I Was Here, pro který získala originální skladby od umělců jako The Shins, Coldplay a Bon Iver.
Televizní tvorba a další projekty
V posledních letech Mary Ramos rozšířila svou působnost i do oblasti televizní tvorby. V roce 2020 pracovala na dvou významných televizních seriálech - Mrs. America s Cate Blanchett, který vypráví příběh boje za rovná práva žen v 70. letech, a Little Fires Everywhere s Kerry Washington a Reese Witherspoon. Oba seriály získaly nominace na Emmy za hudbu. Podílela se také na druhé sezóně seriálu Wu-Tang: An American Saga a na filmu Being the Ricardos režiséra Aarona Sorkina. Mimo filmovou a televizní tvorbu spolupracovala s producentem Rickem Rubinem na platinové desce "Chef Aid" pro animovaný seriál South Park a pracovala na hudbě pro různé reklamní kampaně a videohry, včetně Wasteland 3.
Přístup k práci a význam
Mary Ramos je známá svým pečlivým výběrem hudby, která nejen doplňuje vizuální stránku díla, ale také prohlubuje jeho příběh a emocionální dopad. Její práce často zahrnuje "detektivní činnost" při hledání a získávání práv k méně známým skladbám, které následně získávají nový život díky jejich použití ve filmech. Tarantino ji označil za "neopěvovanou hrdinku své filmografie". Její schopnost vybrat správnou hudbu pro konkrétní scény a postavy z ní činí jednu z nejvyhledávanějších hudebních supervizorů v Hollywoodu. Významným úspěchem bylo její působení na filmu The Hateful Eight, kde spolupracovala s legendárním skladatelem Enniem Morriconem, který za svou práci získal svého prvního Oscara.