Philippe Rouleau: Nejlepší filmy a seriály

6.0

Philippe Rouleau: Filmy a seriály

  • Les amants de Teruel
    Les amants de Teruel (1962)
    FilmRole: Lover
    Záhadný experimentální film, jehož autorem scénáře i režisérem je Raymond Rouleau, využívá efekty jako proměnlivé barevné tóny a masky, aby zprostředkoval drama v rámci tanečního dramatu. Děj se odehrává ve zvukové scéně a herci v tomto filmu jsou tanečníci na jevišti, kteří předvádějí pantomimické baletní představení vycházející z jedné konkrétní legendy. Jak hraná legenda, tak skutečné události ovlivňující tanečníky se odehrávají paralelně. Hlavní tanečnice Isa (Ludmila Tcherina) se stále vzpamatovává ze zranění poté, co ji její první láska opustila a nechala stát samotnou u oltáře. Nyní chce jeden z tanečníků prohloubit svůj vztah s Isou – a krátce nato se náhle znovu objeví mizera, který ji podrazil. Tragédie na sebe nenechá dlouho čekat.
    Žánry:Muzikál
    79%
    Záhadný experimentální film, jehož autorem scénáře i režisérem je Raymond Rouleau, využívá efekty jako proměnlivé barevné tóny a masky, aby zprostředkoval drama v rámci tanečního dramatu. Děj se odehrává ve zvukové scéně a herci v tomto filmu jsou tanečníci na jevišti, kteří předvádějí pantomimické baletní představení vycházející z jedné konkrétní legendy. Jak hraná legenda, tak skutečné události ovlivňující tanečníky se odehrávají paralelně. Hlavní tanečnice Isa (Ludmila Tcherina) se stále vzpamatovává ze zranění poté, co ji její první láska opustila a nechala stát samotnou u oltáře. Nyní chce jeden z tanečníků prohloubit svůj vztah s Isou – a krátce nato se náhle znovu objeví mizera, který ji podrazil. Tragédie na sebe nenechá dlouho čekat.
    Žánry:Muzikál
    1
  • 2
  • Graf Yoster gibt sich die Ehre
    Graf Yoster gibt sich die Ehre (1967)
    Seriál
    72%
    3
  • Zločin v expresu
    Zločin v expresu (1965)
    FilmRole: L'inspecteur Antoine
    71%
    4
  • 5
  • Champs-Elysées
    Champs-Elysées (1982)
    Seriál
    67%
    6
  • Oriana
    Oriana (1985)
    FilmRole: Georges
    67%
    7
  • Dossier 51, Le
    Dossier 51, Le (1978)
    FilmRole: Philippe Lescarre
    67%
    8
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    9
  • Les Distractions
    Les Distractions (1960)
    Film
    • Netflix
    63%
    10
  • L'imprécateur
    L'imprécateur (1977)
    FilmRole: Vasson
    V této sarkastické komedii, poté co je vysoce postavený manažer zabit při záhadné autonehodě, jsou francouzské kanceláře jeho nadnárodní společnosti zaplaveny tajemnými anti-kapitalistickými letáky ozdobenými stužkami, které se přes noc objeví na všech stolech. Později je tělo manažera přivezeno do kanceláří firmy k oficiálnímu rozloučení — jenže nikdo z firmy nic takového neobjednal. Tajemný šprýmař, který dokáže napodobit hlas prezidenta společnosti, zařídil všechny tyto věci. Když se Američané z centrály dozvědí o těchto událostech, zahájí pátrání po viníkovi, které je zavede do tajemných podzemních chodeb pod mrakodrapem společnosti.
    Žánry:Drama
    61%
    V této sarkastické komedii, poté co je vysoce postavený manažer zabit při záhadné autonehodě, jsou francouzské kanceláře jeho nadnárodní společnosti zaplaveny tajemnými anti-kapitalistickými letáky ozdobenými stužkami, které se přes noc objeví na všech stolech. Později je tělo manažera přivezeno do kanceláří firmy k oficiálnímu rozloučení — jenže nikdo z firmy nic takového neobjednal. Tajemný šprýmař, který dokáže napodobit hlas prezidenta společnosti, zařídil všechny tyto věci. Když se Američané z centrály dozvědí o těchto událostech, zahájí pátrání po viníkovi, které je zavede do tajemných podzemních chodeb pod mrakodrapem společnosti.
    Žánry:Drama
    11
  • Smolařka Julie
    Smolařka Julie (1977)
    FilmRole: François
    58%
    12
  • Pěstuj si pravačku
    Pěstuj si pravačku (1987)
    FilmRole: Golfer
    Pěstuj si pravačku, jeden z Godardových filmově nejanarchističtějších a nejvtipnějších filmů, v sobě skrývá tři poměrně nezávislé narativní linie: v první z nich se postava filmového tvůrce nazývaná okolními lidmi občas Princ a občas Idiot (hraná značně sebeironicky samotným Godardem) snaží dopravit kotouče s filmem během dvaceti čtyř hodin producentovi; v druhé sledujeme dokumentaristicky zaznamenávané zkoušení písní skupiny Les Rita Mitsouko v hudebním studiu; v poslední linii se pak odehrávají bizarní setkání mezi Individuem a Mužem. Jedním z témat, jež propojují tyto linie, je zkoumání samotného procesu tvorby, který explicitně zobrazují scény se skupinou Les Rita Mitsouko a méně explicitně celý film svou vlastní rozbitou formou, umožňující divákovi, aby si dílo do značné míry skládal dohromady jaksi sám. Pěstuj si pravačku se nesnaží působit jako dokonale vyhotovený a už dávno zakončený výtvor - spíše je čímsi, co se jakoby teprve utváří před našima očima, chaotickým děním smyslu, osvobodivým nabízením všech možných potencialit významů, emocí, filmu. Godard v tomto svém fragmentárním snímku využívá s mistrnou lehkostí typické prvky své nenapodobitelné poetiky (montáž bez ustání vytvářející nečekaná spojení obrazů, zvuků, hudby a slov; statickou, nicméně s kompozicí obrazu a světlem nesmírně jemně a precizně pracující kameru; používání citací z literatury namísto konvenčních dialogů atd.), aby stvořil dech vyrážející dílo plné humoru, myšlenek a poezie.
    Žánry:DramaFantasyKomedie
    57%
    Pěstuj si pravačku, jeden z Godardových filmově nejanarchističtějších a nejvtipnějších filmů, v sobě skrývá tři poměrně nezávislé narativní linie: v první z nich se postava filmového tvůrce nazývaná okolními lidmi občas Princ a občas Idiot (hraná značně sebeironicky samotným Godardem) snaží dopravit kotouče s filmem během dvaceti čtyř hodin producentovi; v druhé sledujeme dokumentaristicky zaznamenávané zkoušení písní skupiny Les Rita Mitsouko v hudebním studiu; v poslední linii se pak odehrávají bizarní setkání mezi Individuem a Mužem. Jedním z témat, jež propojují tyto linie, je zkoumání samotného procesu tvorby, který explicitně zobrazují scény se skupinou Les Rita Mitsouko a méně explicitně celý film svou vlastní rozbitou formou, umožňující divákovi, aby si dílo do značné míry skládal dohromady jaksi sám. Pěstuj si pravačku se nesnaží působit jako dokonale vyhotovený a už dávno zakončený výtvor - spíše je čímsi, co se jakoby teprve utváří před našima očima, chaotickým děním smyslu, osvobodivým nabízením všech možných potencialit významů, emocí, filmu. Godard v tomto svém fragmentárním snímku využívá s mistrnou lehkostí typické prvky své nenapodobitelné poetiky (montáž bez ustání vytvářející nečekaná spojení obrazů, zvuků, hudby a slov; statickou, nicméně s kompozicí obrazu a světlem nesmírně jemně a precizně pracující kameru; používání citací z literatury namísto konvenčních dialogů atd.), aby stvořil dech vyrážející dílo plné humoru, myšlenek a poezie.
    Žánry:DramaFantasyKomedie
    13
  • Komisař Moulin
    Komisař Moulin (1976)
    Seriál
    56%
    14
  • Mesrine
    Mesrine (1984)
    Film
    Mesrine byl zločinec par excellence, veřejný nepřítel číslo jedna, nejhledanější muž ve Francii, viník 39 zločinů. "V policejní nebo novinářské historii Mesrine překonal všechny rekordy." Film začíná jeho útěkem 8. května 1978. Mesrine byl jediný, komu se podařilo uprchnout z La Santé. Prožíváme znovu 18 bláznivých měsíců, které strávil na útěku, a jeho setkání se Sylvií, kterou vtáhne do svého šílenství.
    Žánry:DramaKrimiGangsterka
    56%
    Mesrine byl zločinec par excellence, veřejný nepřítel číslo jedna, nejhledanější muž ve Francii, viník 39 zločinů. "V policejní nebo novinářské historii Mesrine překonal všechny rekordy." Film začíná jeho útěkem 8. května 1978. Mesrine byl jediný, komu se podařilo uprchnout z La Santé. Prožíváme znovu 18 bláznivých měsíců, které strávil na útěku, a jeho setkání se Sylvií, kterou vtáhne do svého šílenství.
    Žánry:DramaKrimiGangsterka
    15
  • Navarro
    Navarro (1989)
    Seriál
    Policejní prefekt Waltz se uprostřed noci probudil v bytě milenky, manekýnky ruského původu Soni. Chvíli nechápavě hleděl na Soninu mrtvolu a vlastní zkrvavené ruce držící pistoli, poté rychle povolal na pomoc svého podřízeného Navarra. Komisař nepochybuje o prefektově nevině, rychle pochopí, že kompromitující situaci na něj někdo nastražil. Uvěří tomu ale také ostatní policisté? Navarro se tedy rozhodne porušit profesionální etiku a spolu se zdánlivým hlavním podezřelým odstraňuje všechny stopy, jež by mohly ukazovat na Waltze...
    Žánry:Krimi
    55%
    Policejní prefekt Waltz se uprostřed noci probudil v bytě milenky, manekýnky ruského původu Soni. Chvíli nechápavě hleděl na Soninu mrtvolu a vlastní zkrvavené ruce držící pistoli, poté rychle povolal na pomoc svého podřízeného Navarra. Komisař nepochybuje o prefektově nevině, rychle pochopí, že kompromitující situaci na něj někdo nastražil. Uvěří tomu ale také ostatní policisté? Navarro se tedy rozhodne porušit profesionální etiku a spolu se zdánlivým hlavním podezřelým odstraňuje všechny stopy, jež by mohly ukazovat na Waltze...
    Žánry:Krimi
    16
  • Rumový bulvár
    Rumový bulvár (1971)
    FilmRole: A guest
    Jsme v době americké prohibice, alkohol se do USA dováží ilegálně na lodích z Evropy a na jedné takové lodi pluje i Cornelius, dobrodruh a mořeplavec, který s touto lodí ztroskotá, přežije a ukryje se v Mexiku, kde si šmelinařením a podvůdky chce vydělat na novou loď. Osudovým se mu stane setkání skrze filmové plátno s krásnou herečkou Lindou Larue, okamžitě se do ní zamiluje a od této chvíle si v hloubi své duše a při jejích filmech vysnívá vztah mezi nimi dvěma. Co však snem jest, dlouho jím nezůstane, neboť se s herečkou osobně náhodně střetává na…
    55%
    Jsme v době americké prohibice, alkohol se do USA dováží ilegálně na lodích z Evropy a na jedné takové lodi pluje i Cornelius, dobrodruh a mořeplavec, který s touto lodí ztroskotá, přežije a ukryje se v Mexiku, kde si šmelinařením a podvůdky chce vydělat na novou loď. Osudovým se mu stane setkání skrze filmové plátno s krásnou herečkou Lindou Larue, okamžitě se do ní zamiluje a od této chvíle si v hloubi své duše a při jejích filmech vysnívá vztah mezi nimi dvěma. Co však snem jest, dlouho jím nezůstane, neboť se s herečkou osobně náhodně střetává na…
    17

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.