Robert Harari: Nejlepší filmy a seriály

6.7

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Robert Harari: Filmy a seriály

  • The Ford Television Theatre
    The Ford Television Theatre (1952)
    Seriál
    74%
    1
  • Zahraniční aféra
    Zahraniční aféra (1948)
    Film
    Billy Wilder se vrátil v roce 1945 do Německa na žádost Úřadu válečných informací. Díky svému předválečnému působení dobře znal většinu pracovníků německého filmového průmyslu a mohl se tedy kompetentně podílet na jeho denacifikaci. Kilometry spojeneckého filmového materiálu, zachycujícího osvobozování koncentračních táborů, ho přitom inspirovaly k vytvoření dokumentu Death Mills (Mlýny smrti), který měl německé obyvatelstvo konfrontovat s vlastní minulostí a odpovědností za ni. Ironií je, že zatímco vedle služebních povinností (marně) pátral po osudu své rodiny, pobyt v Německu mu vnukl i myšlenku na nový film - romantickou komedii. Berlín v ruinách, plný zoufalých hladovějících lidí, byl pro ni podle něj dokonalou kulisou. Souhlas s natáčením získal u vojenského velení argumentem, že němečtí diváci už jsou vůči přímočaré propagandě imunní, zatímco on je zabaví a přitom jim kýžené poselství jakoby mimochodem podsune. Ať už byly Wilderovy osobní pocity vůči Němcům jakékoli (Jeho zkušenost: Nepotkal jsem jediného nacistu. Každý byl oběť, každý byl v odboji se po letech objeví i v Raz dva tři), jeho popis situace a vztahů v poválečné metropoli je podle očekávání sarkastický. Na jednom pólu je úchvatná barová zpěvačka Erika von Schlutowová, která byla za války Goebbelsovou milenkou - nebo Göringovou? Jednoho z nich určitě a která beze studu přežívá díky náklonnosti spojeneckých důstojníků. Na straně druhé stojí upjatá členka kongresové komise Phoebe Frostová z Iowy, jež přijela do Berlína na vizitaci. K ruce je jí přidělen kapitán John Pringle, který je ovšem Eričiným milencem. Další směřování děje je zřejmé. Rámec, který Wilder pro tento klasický model muže mezi dvěma ženami zvolil, je pro romantickou komedii velmi atypický, však je také Zahraniční aféra více politickým filmem než romancí. Jako romance popravdě příliš nefunguje, už proto, že postava Eriky je podstatně životnější a přitažlivější než rigidní Phoebe, vztahové rozuzlení je tudíž diktováno více potřebou než logikou. Daleko přesvědčivější je snímek coby režisérův pohled na viníky a spravedlivé, přičemž jednoznačnost tohoto hodnocení se (pro Wildera typicky) záměrně a významně rozostřuje. Snad proto byl tento původně propagandistický film v Německu poprvé uveden až v roce 1977! - Iva Hejlíčková (Letní filmová škola)
    71%
    Billy Wilder se vrátil v roce 1945 do Německa na žádost Úřadu válečných informací. Díky svému předválečnému působení dobře znal většinu pracovníků německého filmového průmyslu a mohl se tedy kompetentně podílet na jeho denacifikaci. Kilometry spojeneckého filmového materiálu, zachycujícího osvobozování koncentračních táborů, ho přitom inspirovaly k vytvoření dokumentu Death Mills (Mlýny smrti), který měl německé obyvatelstvo konfrontovat s vlastní minulostí a odpovědností za ni. Ironií je, že zatímco vedle služebních povinností (marně) pátral po osudu své rodiny, pobyt v Německu mu vnukl i myšlenku na nový film - romantickou komedii. Berlín v ruinách, plný zoufalých hladovějících lidí, byl pro ni podle něj dokonalou kulisou. Souhlas s natáčením získal u vojenského velení argumentem, že němečtí diváci už jsou vůči přímočaré propagandě imunní, zatímco on je zabaví a přitom jim kýžené poselství jakoby mimochodem podsune. Ať už byly Wilderovy osobní pocity vůči Němcům jakékoli (Jeho zkušenost: Nepotkal jsem jediného nacistu. Každý byl oběť, každý byl v odboji se po letech objeví i v Raz dva tři), jeho popis situace a vztahů v poválečné metropoli je podle očekávání sarkastický. Na jednom pólu je úchvatná barová zpěvačka Erika von Schlutowová, která byla za války Goebbelsovou milenkou - nebo Göringovou? Jednoho z nich určitě a která beze studu přežívá díky náklonnosti spojeneckých důstojníků. Na straně druhé stojí upjatá členka kongresové komise Phoebe Frostová z Iowy, jež přijela do Berlína na vizitaci. K ruce je jí přidělen kapitán John Pringle, který je ovšem Eričiným milencem. Další směřování děje je zřejmé. Rámec, který Wilder pro tento klasický model muže mezi dvěma ženami zvolil, je pro romantickou komedii velmi atypický, však je také Zahraniční aféra více politickým filmem než romancí. Jako romance popravdě příliš nefunguje, už proto, že postava Eriky je podstatně životnější a přitažlivější než rigidní Phoebe, vztahové rozuzlení je tudíž diktováno více potřebou než logikou. Daleko přesvědčivější je snímek coby režisérův pohled na viníky a spravedlivé, přičemž jednoznačnost tohoto hodnocení se (pro Wildera typicky) záměrně a významně rozostřuje. Snad proto byl tento původně propagandistický film v Německu poprvé uveden až v roce 1977! - Iva Hejlíčková (Letní filmová škola)
    2
  • Zasněžená romance
    Zasněžená romance (1941)
    Film
    Trubadúři z Dartmooru (orch. Glena Millera) zoufale hledají práci a poštěstí se jim shodou okolností nejen spolupráce se zpěvačkou, o kterou je mimořádný zájem, ale také výborné angažmá v horském středisku Sun Valley. Mimoto z reklamních důvodů klavírista (J. Payne) očekává příjezd uprchlíka z Evropy (je II. světová válka), u kterého se zavázal, že se o něj ve všem postará.
    67%
    Trubadúři z Dartmooru (orch. Glena Millera) zoufale hledají práci a poštěstí se jim shodou okolností nejen spolupráce se zpěvačkou, o kterou je mimořádný zájem, ale také výborné angažmá v horském středisku Sun Valley. Mimoto z reklamních důvodů klavírista (J. Payne) očekává příjezd uprchlíka z Evropy (je II. světová válka), u kterého se zavázal, že se o něj ve všem postará.
    3
  • Day-Time Wife
    Day-Time Wife (1939)
    Film
    63%
    4
  • Three Steps North
    Three Steps North (1951)
    Film
    61%
    5
  • Music for Madame
    Music for Madame (1937)
    Film
    60%
    6
  • Ice-Capades
    Ice-Capades (1941)
    Film
    Bob Clemens pracuje jako kameraman pro filmové týdeníky. Když je pověřen natáčením švýcarské krasobruslařky Karen Vadja, dorazí pozdě. Rozhodne se tedy natočit ženu bruslící na jiném newyorském kluzišti a vydávat ji za Karen. Tento plán se mu ale vymstí, když se na Bobův film podívá promotér Larry Herman a rozhodne se z bruslařky udělat hvězdu. Problém je, že na záběrech není slavná krasobruslařka ze Švýcarska, ale Marie Berginová, amatérka a navíc ilegální imigrantka. Nastává chaos, když se Bob snaží situaci napravit.
    Žánry:Drama
    54%
    Bob Clemens pracuje jako kameraman pro filmové týdeníky. Když je pověřen natáčením švýcarské krasobruslařky Karen Vadja, dorazí pozdě. Rozhodne se tedy natočit ženu bruslící na jiném newyorském kluzišti a vydávat ji za Karen. Tento plán se mu ale vymstí, když se na Bobův film podívá promotér Larry Herman a rozhodne se z bruslařky udělat hvězdu. Problém je, že na záběrech není slavná krasobruslařka ze Švýcarska, ale Marie Berginová, amatérka a navíc ilegální imigrantka. Nastává chaos, když se Bob snaží situaci napravit.
    Žánry:Drama
    7

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.