6.7

Chalo González: Filmy a seriály

  • Divoká banda
    Divoká banda (1969)
    FilmRole: Gonzalez
    Píše sa rok 1913. O pár mesiacov má vypuknúť doposiaľ najväčší vojnový konflikt v dejinách ľudstva, ktorý navždy zmení celý svet. Aj Divoký západ sa v ére pary začal neodvratne meniť. Dostavníky postupne vystriedala železnica a po pustatine začínajú jazdiť prvé autá. Pánmi Západu už nemajú byť banditi, ale šerifovia, starostovia a generáli. Drsná lojalita starých pištoľníkov má padnúť za obeť mužom, ktorí ešte len včera boli vyvrheľmi, ale dnes už vraždia v mene zákona. Pike Bishop sa so svojou divokou bandou chystá na posledný záťah, ktorý by mal všetkým zabezpečiť dosť peňazí na pokojný dôchodok. Uprostred nehostinnej krajiny americko-mexických hraníc sú im v pätách lovci ľudí na čele s bývalým Pikeovým parťákom Dekeom Thortonom, ktorý si tak má od mužov zákona vykúpiť vlastnú slobodu. Keď sa divoká banda chytí do pasce a namiesto peňazí nájde vo vreciach len bezcenné železo, musí utekať do Mexika. Tu sa Pikeovi muži dajú do služieb samozvaného generála a miestneho tyrana Mapacheho. Majú pre neho ukradnúť špeciálnu zásielku zbraní americkej armády. V tejto brutálnej partii o život nie je nikto nevinný a každý bojuje len sám za seba. Kultový western kontroverzného amerického režiséra Sama Peckinpaha je prelomovým dielom svojho žánru. Preslávil sa najmä drsným režijným štýlom a realistickými scénami násilia. Zásadnú inováciu však priniesol v koncepcii zápletky, ktorá nie je postavená na boji dobra so zlom, ale na boji cynických pištoľníkov so zvláštnym zmyslom pre česť proti bezcitným zloduchom bez akýchkoľvek zábran.
    78%
    Píše sa rok 1913. O pár mesiacov má vypuknúť doposiaľ najväčší vojnový konflikt v dejinách ľudstva, ktorý navždy zmení celý svet. Aj Divoký západ sa v ére pary začal neodvratne meniť. Dostavníky postupne vystriedala železnica a po pustatine začínajú jazdiť prvé autá. Pánmi Západu už nemajú byť banditi, ale šerifovia, starostovia a generáli. Drsná lojalita starých pištoľníkov má padnúť za obeť mužom, ktorí ešte len včera boli vyvrheľmi, ale dnes už vraždia v mene zákona. Pike Bishop sa so svojou divokou bandou chystá na posledný záťah, ktorý by mal všetkým zabezpečiť dosť peňazí na pokojný dôchodok. Uprostred nehostinnej krajiny americko-mexických hraníc sú im v pätách lovci ľudí na čele s bývalým Pikeovým parťákom Dekeom Thortonom, ktorý si tak má od mužov zákona vykúpiť vlastnú slobodu. Keď sa divoká banda chytí do pasce a namiesto peňazí nájde vo vreciach len bezcenné železo, musí utekať do Mexika. Tu sa Pikeovi muži dajú do služieb samozvaného generála a miestneho tyrana Mapacheho. Majú pre neho ukradnúť špeciálnu zásielku zbraní americkej armády. V tejto brutálnej partii o život nie je nikto nevinný a každý bojuje len sám za seba. Kultový western kontroverzného amerického režiséra Sama Peckinpaha je prelomovým dielom svojho žánru. Preslávil sa najmä drsným režijným štýlom a realistickými scénami násilia. Zásadnú inováciu však priniesol v koncepcii zápletky, ktorá nie je postavená na boji dobra so zlom, ale na boji cynických pištoľníkov so zvláštnym zmyslom pre česť proti bezcitným zloduchom bez akýchkoľvek zábran.
    1
  • Strážce pořádku
    Strážce pořádku (2010)
    Seriál
    • Disney+
    77%
    2
  • Přineste mi hlavu Alfreda Garcii
    Přineste mi hlavu Alfreda Garcii (1974)
    FilmRole: Chalo
    Nejvíce autobiografický film Sama Peckinpaha je zároveň nejbizarnějším z jeho čtrnácti snímků, což ovšem u géniů propadlých alkoholu nebývá nic neobvyklého. Ryze westernový příběh o muži najatém bohatým Mexičanem k úkonu pečlivě popsanému v názvu filmu se však neodehrává na úsvitu dvacátého století, nýbrž v jeho znepokojivě obskurním období let sedmdesátých, plném nemotivovaného násilí a otázek bez odpovědí. Benny, barman a pianista v jednom z mnoha mexických barů tam na konečné, ucítí šanci vysmeknout se ubíjející rutině neustále odrhovaného songu Guantanamera pro potěchu illinoiských turistů poté, co je mu nabídnuto deset tisíc dolarů za hlavu Ala Garcii, šviháka, který přivedl do jiného stavu dceru mexického latifundisty. Byť je Bennyho delirická odysea ve společnosti Mexičanky Elity a později i zmíněného torza skrz naskrz prosáklá krví a tequilou, nepostrádá ani jasnozřivé okamžiky ryzí romantiky či úlevnou ironii v tzv. kultovních hláškách. Oproti na hony vzdálené, precizně zkomponované Divoké bandě představuje Alfredo Garcia intenzivní kinematografickou zprávu o stavu duše a těla Sama Peckinpaha, muže ze západu a milovníka starých časů, snažícího se rozkoukat v nové době. Alfreda Garciu jsem natočil přesně tak, jak jsem chtěl. Dobrý, nebo špatný, ať se vám líbí, nebo ne, je to můj film. (MFF Karlovy Vary)
    73%
    Nejvíce autobiografický film Sama Peckinpaha je zároveň nejbizarnějším z jeho čtrnácti snímků, což ovšem u géniů propadlých alkoholu nebývá nic neobvyklého. Ryze westernový příběh o muži najatém bohatým Mexičanem k úkonu pečlivě popsanému v názvu filmu se však neodehrává na úsvitu dvacátého století, nýbrž v jeho znepokojivě obskurním období let sedmdesátých, plném nemotivovaného násilí a otázek bez odpovědí. Benny, barman a pianista v jednom z mnoha mexických barů tam na konečné, ucítí šanci vysmeknout se ubíjející rutině neustále odrhovaného songu Guantanamera pro potěchu illinoiských turistů poté, co je mu nabídnuto deset tisíc dolarů za hlavu Ala Garcii, šviháka, který přivedl do jiného stavu dceru mexického latifundisty. Byť je Bennyho delirická odysea ve společnosti Mexičanky Elity a později i zmíněného torza skrz naskrz prosáklá krví a tequilou, nepostrádá ani jasnozřivé okamžiky ryzí romantiky či úlevnou ironii v tzv. kultovních hláškách. Oproti na hony vzdálené, precizně zkomponované Divoké bandě představuje Alfredo Garcia intenzivní kinematografickou zprávu o stavu duše a těla Sama Peckinpaha, muže ze západu a milovníka starých časů, snažícího se rozkoukat v nové době. Alfreda Garciu jsem natočil přesně tak, jak jsem chtěl. Dobrý, nebo špatný, ať se vám líbí, nebo ne, je to můj film. (MFF Karlovy Vary)
    3
  • Perfect Game, The
    Perfect Game, The (2009)
    FilmRole: Maria's Father
    73%
    4
  • Útěk z vězení
    Útěk z vězení (1975)
    FilmRole: Border Guard
    • iTunes
    64%
    5
  • Quinceañera
    Quinceañera (2006)
    FilmRole: Tio Tomas Alvarez
    Děj vítězného filmu letošního festivalu v Sundance se odehrává v mexické komunitě současného Los Angeles. Magdalena žije přípravami na oslavu svých patnáctých narozenin, události, které je mezi Mexičany přikládána velká důležitost. Jednoho dne však zjišťuje, že následkem neopatrnosti při prvních milostných hrátkách otěhotněla, a hněv hluboce věřícího otce ji vyhání z domu. Magdalena odchází k prastrýčkovi Tomásovi, kde ve společné domácnosti s jiným outsiderem rodiny, dospívajícím Carlosem, čelí prvním existenčním problémům svého života. Konfrontujíce rasové, třídní a sexuální předsudky, vzdávají režiséři hold žánru tzv. „kuchyňského dramatu“ („kitchen sink“ drama), jenž na přelomu 50. a 60. let minulého století vládl britskému divadlu a filmu. Působivost neokázale dojemného snímku pramení z neotřesitelné víry jeho tvůrců v poezii všednodenních okamžiků.
    60%
    Děj vítězného filmu letošního festivalu v Sundance se odehrává v mexické komunitě současného Los Angeles. Magdalena žije přípravami na oslavu svých patnáctých narozenin, události, které je mezi Mexičany přikládána velká důležitost. Jednoho dne však zjišťuje, že následkem neopatrnosti při prvních milostných hrátkách otěhotněla, a hněv hluboce věřícího otce ji vyhání z domu. Magdalena odchází k prastrýčkovi Tomásovi, kde ve společné domácnosti s jiným outsiderem rodiny, dospívajícím Carlosem, čelí prvním existenčním problémům svého života. Konfrontujíce rasové, třídní a sexuální předsudky, vzdávají režiséři hold žánru tzv. „kuchyňského dramatu“ („kitchen sink“ drama), jenž na přelomu 50. a 60. let minulého století vládl britskému divadlu a filmu. Působivost neokázale dojemného snímku pramení z neotřesitelné víry jeho tvůrců v poezii všednodenních okamžiků.
    6
  • Záložní plán
    Záložní plán (2010)
    FilmRole: Band Leader
    Po mnoha letech randění se Zoe (Jennifer Lopez) rozhodne, že čekání na toho pravého trvá příliš dlouho. Je rozhodnutá, že se stane matkou, udělá si plán, domluví schůzku a rozhodne se být na dítě sama. V den jejího umělého oplodnění potká Zoe Stana (Alex O'Loughlin), muže se skutečnými předpoklady. Snaží se pečovat o rodící se vztah a skrývá počáteční známky svého těhotenství, což se stane komedií plnou omylů pro Zoe a vytvoří to zmatené signály pro Stana. Když Zoe nervózně odhalí důvod svého nepředvídatelného chování, Stan se plně vysloví a řekne, že s ním může počítat. (Oficiální text distributora)
    Režie:Alan Poul
    49%
    Po mnoha letech randění se Zoe (Jennifer Lopez) rozhodne, že čekání na toho pravého trvá příliš dlouho. Je rozhodnutá, že se stane matkou, udělá si plán, domluví schůzku a rozhodne se být na dítě sama. V den jejího umělého oplodnění potká Zoe Stana (Alex O'Loughlin), muže se skutečnými předpoklady. Snaží se pečovat o rodící se vztah a skrývá počáteční známky svého těhotenství, což se stane komedií plnou omylů pro Zoe a vytvoří to zmatené signály pro Stana. Když Zoe nervózně odhalí důvod svého nepředvídatelného chování, Stan se plně vysloví a řekne, že s ním může počítat. (Oficiální text distributora)
    Režie:Alan Poul
    7

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.