?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Decimo Cristiani: Filmy a seriály

  • Sladký život
    Sladký život (1960)
    FilmRole: Young Man That Doesn't Talk (uncredited)
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    1
  • Sfida, La
    Sfida, La (1958)
    FilmRole: Salvatore Ajello
    68%
    2
  • Zamilovaní
    Zamilovaní (1955)
    FilmRole: Luciano
    Italský snímek *Zamilovaní*, který se vyznačuje skromnou produkcí a nepředstíraností, slavil úspěch na filmovém festivalu v Cannes v roce 1956. Většina příběhu se odehrává v jedné římské čtvrti. Režisér Mauro Bolognini, podobně jako v německé klasice *Ulice beze radosti* z roku 1925, zkoumá naděje, sny, úspěchy a neúspěchy různých obyvatel této čtvrti. Žádná z vedlejších zápletek nedominují ději, i když o něco více času je věnováno příběhu nestálé švadleny a jejího zdánlivě mírného přítele. V obsazení se objevují takové známé tváře jako Nino Manfredi a Gino Cervi. *Zamilovaní*, uvedení v USA jako *Divoká láska*, významně přispěli k mezinárodnímu věhlasu režiséra Bologniniho, jehož kariéra se brzy rozjela naplno.
    Žánry:Drama
    66%
    Italský snímek *Zamilovaní*, který se vyznačuje skromnou produkcí a nepředstíraností, slavil úspěch na filmovém festivalu v Cannes v roce 1956. Většina příběhu se odehrává v jedné římské čtvrti. Režisér Mauro Bolognini, podobně jako v německé klasice *Ulice beze radosti* z roku 1925, zkoumá naděje, sny, úspěchy a neúspěchy různých obyvatel této čtvrti. Žádná z vedlejších zápletek nedominují ději, i když o něco více času je věnováno příběhu nestálé švadleny a jejího zdánlivě mírného přítele. V obsazení se objevují takové známé tváře jako Nino Manfredi a Gino Cervi. *Zamilovaní*, uvedení v USA jako *Divoká láska*, významně přispěli k mezinárodnímu věhlasu režiséra Bologniniho, jehož kariéra se brzy rozjela naplno.
    Žánry:Drama
    3
  • Guendalina
    Guendalina (1957)
    FilmRole: Secondo ragazzo in macchina
    Guendalina, bohatá dospívající dívka, je dítě rozvedených rodičů. Oberdan, rovněž teenager, pochází z dělnické rodiny. Guendalina utíká před problémy ve svém domově a vytváří si vlastní svět snů, v němž hraje Oberdan roli jejího vysněného prince. Navzdory námitkám rodičů se do sebe dívka a chlapec zamilují. Zajímavé je, že vztah mezi Guendalinou a Oberdanem zůstává během celého filmu čistý a cudný, což se nedá říct o jejich rodičích, kteří se chovají obzvlášť necudně.
    Žánry:Komedie
    64%
    Guendalina, bohatá dospívající dívka, je dítě rozvedených rodičů. Oberdan, rovněž teenager, pochází z dělnické rodiny. Guendalina utíká před problémy ve svém domově a vytváří si vlastní svět snů, v němž hraje Oberdan roli jejího vysněného prince. Navzdory námitkám rodičů se do sebe dívka a chlapec zamilují. Zajímavé je, že vztah mezi Guendalinou a Oberdanem zůstává během celého filmu čistý a cudný, což se nedá říct o jejich rodičích, kteří se chovají obzvlášť necudně.
    Žánry:Komedie
    4
  • Proibito
    Proibito (1954)
    FilmRole: Antonio
    59%
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.