Jaromír "Barin" Tichý: Nejlepší filmy a seriály

6.6

Jaromír "Barin" Tichý: Filmy a seriály

  • Balada pro banditu
    Balada pro banditu (1979)
    Film
    • Oneplay
    Miroslav Donutil jako loupežník Nikola Šuhaj bojuje kytarou a krásnými písničkami... Legendy a mýty Podkarpatské Rusi, překrásné části meziválečné Československé republiky, okouzlily spisovatele Ivana Olbrachta, který na jejich základě napsal knihu o velkém a slavném loupežníkovi Nikolu Šuhajovi. Kouzlo tohoto příběhu po několika desítkách let upoutalo prozaika a dramatika Milana Uhdeho, který napsal o Nikolovi divadelní hru Balada pro banditu. Písně, které jsou organickou součástí děje a které vydržely nezávisle na hře a filmu, zkomponoval skladatel Miloš Štědroň. Některé z nich doslova zlidověly. Hru po několik sezón s velkým úspěchem a ohlasem uvádělo brněnské Divadlo na provázku. V roce 1978 se tento příběh o lásce, zradě, temných kouzlech, lidské závisti a o takřka nemožném boji za svobodu rozhodl natočit režisér Vladimír Sís. Tehdy zakázaného Milana Uhdeho přikryl svým jménem Zdeněk Pospíšil. Režisér ve značné míře zachoval divadelní formu muzikálu, kterou však zasadil do reálného prostředí malého lesního amfiteátru, kam přicházejí diváci, s kterými volně splývají aktéři příběhu. Vladimír Sís zachoval i herecké obsazení, uvidíte Miroslava Donutila jako Nikolu Šuhaje, Ivu Bittovou jako Eržiku, z dalších postav jmenujme alespoň Jiřího Pechu jako velitele četníků a Bolka Polívku jako zbabělého a mazaného kupce Mageriho. Nevšední filmové dílo získalo řadu cen na domácích i zahraničních festivalech, samostatně byla oceněna Iva Bittová za ženský herecký výkon a Miloš Štědroň za hudbu. (Česká televize)
    73%
    Miroslav Donutil jako loupežník Nikola Šuhaj bojuje kytarou a krásnými písničkami... Legendy a mýty Podkarpatské Rusi, překrásné části meziválečné Československé republiky, okouzlily spisovatele Ivana Olbrachta, který na jejich základě napsal knihu o velkém a slavném loupežníkovi Nikolu Šuhajovi. Kouzlo tohoto příběhu po několika desítkách let upoutalo prozaika a dramatika Milana Uhdeho, který napsal o Nikolovi divadelní hru Balada pro banditu. Písně, které jsou organickou součástí děje a které vydržely nezávisle na hře a filmu, zkomponoval skladatel Miloš Štědroň. Některé z nich doslova zlidověly. Hru po několik sezón s velkým úspěchem a ohlasem uvádělo brněnské Divadlo na provázku. V roce 1978 se tento příběh o lásce, zradě, temných kouzlech, lidské závisti a o takřka nemožném boji za svobodu rozhodl natočit režisér Vladimír Sís. Tehdy zakázaného Milana Uhdeho přikryl svým jménem Zdeněk Pospíšil. Režisér ve značné míře zachoval divadelní formu muzikálu, kterou však zasadil do reálného prostředí malého lesního amfiteátru, kam přicházejí diváci, s kterými volně splývají aktéři příběhu. Vladimír Sís zachoval i herecké obsazení, uvidíte Miroslava Donutila jako Nikolu Šuhaje, Ivu Bittovou jako Eržiku, z dalších postav jmenujme alespoň Jiřího Pechu jako velitele četníků a Bolka Polívku jako zbabělého a mazaného kupce Mageriho. Nevšední filmové dílo získalo řadu cen na domácích i zahraničních festivalech, samostatně byla oceněna Iva Bittová za ženský herecký výkon a Miloš Štědroň za hudbu. (Česká televize)
    1
  • Šašek a královna
    Šašek a královna (1988)
    Film
    • Oneplay
    Hradní kastelán se ve svých divokých snech proměňuje v opovrhovaného, ponižovaného šaška, jehož deptá panovačná královna. Režisérka Věra Chytilová si tu pohrává s téměř dokumentárním vylíčením reality a divadelně stylizovanými vizemi, v nichž vládne červená barva. Námět poskytla stejnojmenná divadelní hra Bolka Polívky, jejíž podobu však režisérka často přesahuje, zvláště pak k satirickému vyhrocení, v němž nahlíží naši nedávnou minulost, ztrapněnou poklonkováním před mocnými a bohatými tohoto světa.
    Žánry:Komedie
    68%
    Hradní kastelán se ve svých divokých snech proměňuje v opovrhovaného, ponižovaného šaška, jehož deptá panovačná královna. Režisérka Věra Chytilová si tu pohrává s téměř dokumentárním vylíčením reality a divadelně stylizovanými vizemi, v nichž vládne červená barva. Námět poskytla stejnojmenná divadelní hra Bolka Polívky, jejíž podobu však režisérka často přesahuje, zvláště pak k satirickému vyhrocení, v němž nahlíží naši nedávnou minulost, ztrapněnou poklonkováním před mocnými a bohatými tohoto světa.
    Žánry:Komedie
    2
  • 3 plus 1 s Miroslavem Donutilem
    3 plus 1 s Miroslavem Donutilem (2004)
    Seriál
    • iVysílání
    Každý díl pořadu je sestaven ze tří televizních povídek a jedné historky. V obsahu jednotlivých dílů je zpracováno jedno hlavní téma. Autorem námětů je hlavní představitel, průvodce a herec Miroslav Donutil. (Česká televize) Série 1 (2004) - 3 epizody Série 2 (2005) - 8 epizod Série 3 (2006) - 6 epizod Série 4 (2007) - 12 epizod Série 5 (2008) - 12 epizod Série 6 (2009) - 9 epizod Série 7 (2010) - 12 epizod
    Žánry:Komedie
    64%
    Každý díl pořadu je sestaven ze tří televizních povídek a jedné historky. V obsahu jednotlivých dílů je zpracováno jedno hlavní téma. Autorem námětů je hlavní představitel, průvodce a herec Miroslav Donutil. (Česká televize) Série 1 (2004) - 3 epizody Série 2 (2005) - 8 epizod Série 3 (2006) - 6 epizod Série 4 (2007) - 12 epizod Série 5 (2008) - 12 epizod Série 6 (2009) - 9 epizod Série 7 (2010) - 12 epizod
    Žánry:Komedie
    3
  • Zločin na dobré cestě
    Zločin na dobré cestě (2025)
    SeriálRole: (Paranoia)
    • iVysílání
    57%
    4
  • Vyhnání z ráje
    Vyhnání z ráje (2001)
    Film

    Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. „Materiálem“ k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci. Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu – morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip „filmu ve filmu“ umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. „Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti,“ míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká: „Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film – to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti.“ Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.

    Žánry:KomedieErotický
    36%

    Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. „Materiálem“ k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci. Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu – morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip „filmu ve filmu“ umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. „Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti,“ míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká: „Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film – to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti.“ Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.

    Žánry:KomedieErotický
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.