Janus Blythe: Nejlepší filmy a seriály

5.2

Janus Blythe: Filmy a seriály

  • Fantom ráje
    Fantom ráje (1974)
    FilmRole: Groupie
    69%
    1
  • Hory mají oči
    Hory mají oči (1977)
    FilmRole: Ruby

    Současný horor zachvátila vlna předělávek u nás bohužel většinou dosud neuvedených klasických kousků ze 70. let. Ale nezoufejte, Festival otrlého diváka tyto mezery pohotově doplní. Po loňském uvedení původní i nové verze Texaského masakru motorovou pilou se letos můžete těšit na obdobnou dvojici originál-remake Hory mají oči. Tato dnes již klasická vyvražďovačka stála u zrodu tzv. „nového amerického hororu“, který v dílech režisérů George A. Romera, Toba Hoopera, Wese Cravena a Johna Carpentera revitalizoval pomalu skomírající hororový žánr a přivedl jej z prostředí gotického románu a upírských příběhů rovnou do současnosti. Autoři kladli důraz na realističnost podání, mnohdy hraničící s dokumentarismem, a svými filmy výrazně posouvali hranice filmového násilí. Ve své době tyto nízkorozpočtové snímky svou otevřenou tělesností a nekompromisní brutalitou šokovaly publikum a vyvolávaly znechucení a nejrůznější zákazy. Až postupem času se staly předmětem seriózního zájmu a z pozadí jejich krvavých příběhů se vynořil pozoruhodný komentář stavu tehdejší Ameriky (doznívající konflikt ve Vietnamu, studentské bouře, občanské nepokoje, hnutí za rovnoprávnost menšin).
    Cravenovy Hory mají oči vyprávějí jednoduchý příběh, inspirovaný legendou o rodinném klanu Sawney Beaneho, jehož členové v 17. století ve Skotsku přepadali, olupovali, vraždili a pojídali pocestné. Ve filmu typicky americká rodina Carterových uvázne na dovolené uprostřed pouště a brzy musí bojovat doslova o život se zdegenerovanými domorodci. Pokud chtějí Carterovi přežít, musí zmobilizovat všechny síly a odhodit veškeré zábrany. Významnou roli ve filmu sehrává vyprahlá pustina, jakási archetypální krajina, tvořící neoddělitelnou součást zakladatelského amerického mýtu. V hlubším plánu představují obě bojující rodiny zrcadlový obraz, metaforu Ameriky požírající samu sebe. Film, podobně jako například Peckinpahovi Strašáci (1971) nebo Boormanovo Vysvobození (1972), pojednává o tenké hranici oddělující civilizovaného člověka od divocha, o zvířeti v každém z nás. (Festival otrlého diváka)

    Režie:Wes Craven
    60%

    Současný horor zachvátila vlna předělávek u nás bohužel většinou dosud neuvedených klasických kousků ze 70. let. Ale nezoufejte, Festival otrlého diváka tyto mezery pohotově doplní. Po loňském uvedení původní i nové verze Texaského masakru motorovou pilou se letos můžete těšit na obdobnou dvojici originál-remake Hory mají oči. Tato dnes již klasická vyvražďovačka stála u zrodu tzv. „nového amerického hororu“, který v dílech režisérů George A. Romera, Toba Hoopera, Wese Cravena a Johna Carpentera revitalizoval pomalu skomírající hororový žánr a přivedl jej z prostředí gotického románu a upírských příběhů rovnou do současnosti. Autoři kladli důraz na realističnost podání, mnohdy hraničící s dokumentarismem, a svými filmy výrazně posouvali hranice filmového násilí. Ve své době tyto nízkorozpočtové snímky svou otevřenou tělesností a nekompromisní brutalitou šokovaly publikum a vyvolávaly znechucení a nejrůznější zákazy. Až postupem času se staly předmětem seriózního zájmu a z pozadí jejich krvavých příběhů se vynořil pozoruhodný komentář stavu tehdejší Ameriky (doznívající konflikt ve Vietnamu, studentské bouře, občanské nepokoje, hnutí za rovnoprávnost menšin).
    Cravenovy Hory mají oči vyprávějí jednoduchý příběh, inspirovaný legendou o rodinném klanu Sawney Beaneho, jehož členové v 17. století ve Skotsku přepadali, olupovali, vraždili a pojídali pocestné. Ve filmu typicky americká rodina Carterových uvázne na dovolené uprostřed pouště a brzy musí bojovat doslova o život se zdegenerovanými domorodci. Pokud chtějí Carterovi přežít, musí zmobilizovat všechny síly a odhodit veškeré zábrany. Významnou roli ve filmu sehrává vyprahlá pustina, jakási archetypální krajina, tvořící neoddělitelnou součást zakladatelského amerického mýtu. V hlubším plánu představují obě bojující rodiny zrcadlový obraz, metaforu Ameriky požírající samu sebe. Film, podobně jako například Peckinpahovi Strašáci (1971) nebo Boormanovo Vysvobození (1972), pojednává o tenké hranici oddělující civilizovaného člověka od divocha, o zvířeti v každém z nás. (Festival otrlého diváka)

    Režie:Wes Craven
    2
  • Sežrán zaživa
    Sežrán zaživa (1976)
    FilmRole: Lynette
    V průběhu 70. let se americké horory pomalu ale jistě na chvíli podřizují společenskému fenoménu masových vrahů. Dvěma vlajkovými filmy přibližující se vlny splatter filmů (kde krev více stříká než teče) ovlivněných tímto vývojem, jsou již námi uvedený snímek Hory mají oči (1977, r. Wes Craven – uveden na III. ročníku) a Sežráni zaživa. Druhý film Tobe Hoopera vypráví roztomiloučký příběh mladé prostitutky, která odmítne anální styk se zákazníkem a musí utéct ze svého bordel pracoviště. Uchýlí se do turisticky atraktivního oprýskaného Starlight hotýlku. Ten je z jedné strany lemován soukromou zoo a z druhé strany zapáchajícím močálem, kde žije obrovský „crocodilus porosus“. Majitel hotelu je psychopat, který nemá daleko od slov k činům. A tak rebelující prostitutku strašlivě zamorduje. Ta je ale pouze první obětí hrůzné noci… Režisér Tobe Hooper debutoval úspěšným filmem Texaský masakr motorovou pilou (1974 – uvedený na II. ročníku našeho festivalu). Tak byl zařazen pod hlavičku hororových režisérů. Producent Mardi Rustam mu zadal úkol: natočit stejně úspěšný film jako Čelisti. A tak padla volba na krokodýla a podobné vyprávěcí schéma. Hooper si sezval některé bývalé spolupracovníky jako scenáristu Kima Henkela nebo řvoucí mučednici Marilyn Burns z Texaského masakru. I tentokrát se děj odehrává v Texasu – žhavé zemi trpící rasismem a šílenstvím. Za pozornost stojí jedna z prvních větších rolí Roberta Englunda - za pár let se stane obávaným Freddy Kruegerem, ale tady hraje místního playboye Bucka. Film je znám ve Spojených státech pod řadou alternativních názvů jako Horror Hotel, Starlight Slaughter nebo Legend of the Bayou.(Festival otrlého diváka)
    Žánry:HororKultovníDrama
    54%
    V průběhu 70. let se americké horory pomalu ale jistě na chvíli podřizují společenskému fenoménu masových vrahů. Dvěma vlajkovými filmy přibližující se vlny splatter filmů (kde krev více stříká než teče) ovlivněných tímto vývojem, jsou již námi uvedený snímek Hory mají oči (1977, r. Wes Craven – uveden na III. ročníku) a Sežráni zaživa. Druhý film Tobe Hoopera vypráví roztomiloučký příběh mladé prostitutky, která odmítne anální styk se zákazníkem a musí utéct ze svého bordel pracoviště. Uchýlí se do turisticky atraktivního oprýskaného Starlight hotýlku. Ten je z jedné strany lemován soukromou zoo a z druhé strany zapáchajícím močálem, kde žije obrovský „crocodilus porosus“. Majitel hotelu je psychopat, který nemá daleko od slov k činům. A tak rebelující prostitutku strašlivě zamorduje. Ta je ale pouze první obětí hrůzné noci… Režisér Tobe Hooper debutoval úspěšným filmem Texaský masakr motorovou pilou (1974 – uvedený na II. ročníku našeho festivalu). Tak byl zařazen pod hlavičku hororových režisérů. Producent Mardi Rustam mu zadal úkol: natočit stejně úspěšný film jako Čelisti. A tak padla volba na krokodýla a podobné vyprávěcí schéma. Hooper si sezval některé bývalé spolupracovníky jako scenáristu Kima Henkela nebo řvoucí mučednici Marilyn Burns z Texaského masakru. I tentokrát se děj odehrává v Texasu – žhavé zemi trpící rasismem a šílenstvím. Za pozornost stojí jedna z prvních větších rolí Roberta Englunda - za pár let se stane obávaným Freddy Kruegerem, ale tady hraje místního playboye Bucka. Film je znám ve Spojených státech pod řadou alternativních názvů jako Horror Hotel, Starlight Slaughter nebo Legend of the Bayou.(Festival otrlého diváka)
    Žánry:HororKultovníDrama
    3
  • Incredible Melting Man, The
    Incredible Melting Man, The (1977)
    FilmRole: Nell Winters
    45%
    4
  • Great American Girl Robbery, The
    Great American Girl Robbery, The (1979)
    Film
    43%
    5
  • Kruté oči hor II
    Kruté oči hor II (1985)
    FilmRole: Rachel / Ruby
    V hrůzném pokračování klasického hororu se vracejí všemi milovaní zmutovaní kanibalové z pouště. Osm let po původním masakru, jehož se v roce 1977 stala obětí obyvatel jeskyně středostavovská rodina, vedou traumatizovaní pozůstalí tým drsných motorkářů autobusem zpět do divočiny. Když se však vůz porouchá, je na cestovatelích, aby si zachránili život. Z hor se totiž znovu vynořují hladové bestie (vedené strašidelným plešounem Michaelem Berrymanem) a chtějí večeři! V režii mistra hororu Wese Cravena (Vřískot, Noční můra v Elm Street) se v tomto brutálním krváku vrací několik šokujících záběrů z původního filmu (včetně dnes legendární vzpomínky psa) a hrozivá hudba Harryho Manfrediniho (Pátek třináctého). Ještě zvrácenější, ještě odpornější a ještě šílenější – to jsou KRUTÉ OČI HOR!
    Žánry:HororDrama
    Režie:Wes Craven
    42%
    V hrůzném pokračování klasického hororu se vracejí všemi milovaní zmutovaní kanibalové z pouště. Osm let po původním masakru, jehož se v roce 1977 stala obětí obyvatel jeskyně středostavovská rodina, vedou traumatizovaní pozůstalí tým drsných motorkářů autobusem zpět do divočiny. Když se však vůz porouchá, je na cestovatelích, aby si zachránili život. Z hor se totiž znovu vynořují hladové bestie (vedené strašidelným plešounem Michaelem Berrymanem) a chtějí večeři! V režii mistra hororu Wese Cravena (Vřískot, Noční můra v Elm Street) se v tomto brutálním krváku vrací několik šokujících záběrů z původního filmu (včetně dnes legendární vzpomínky psa) a hrozivá hudba Harryho Manfrediniho (Pátek třináctého). Ještě zvrácenější, ještě odpornější a ještě šílenější – to jsou KRUTÉ OČI HOR!
    Žánry:HororDrama
    Režie:Wes Craven
    6
  • C.B. Hustlers
    C.B. Hustlers (1976)
    FilmRole: C.B. Hustler
    30%
    7

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.