6.6

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Carlos D'Alessio: Filmy a seriály

  • Foutaises
    Foutaises (1990)
    Film
    77%
    1
  • Son nom de Venise dans Calcutta désert
    Son nom de Venise dans Calcutta désert (1976)
    Film
    72%
    2
  • Delikatesy
    Delikatesy (1991)
    Film
    • MUBI

    Poetická černá komedie DELIKATESY je dlouho připravovaným celovečerním režijním debutem souznící autorské dvojice Jeana-Pierra Jeuneta a Marca Cara. Snímek je plodem práce skupiny nadšenců, milujících kinematografii a jako mnoho jiných před nimi toužících natočit film, jaký by sami chtěli vidět. I přes nízký rozpočet, omezující původní plány, se jim podařilo realizovat originální, vizuálně fascinující vizi, nabitou filmařskou energií a inteligencí, smyslem pro absurdní drobnokresbu, něžnou poetičností a přesnými brutálními gagy.

    Příběh situují tvůrci do blíže neurčené budoucnosti, snad po nukleární katastrofě, mající ovšem četné znaky 30. a počátku 60. let (doba dětství autorů); kritici si pro označení tohoto stylu vypomohli termínem "retrofiction". Na zbořené periferii ční do noci starý činžák. Jeho majitelem je řezník, jehož krámek s delikatesami přes obecný nedostatek oplývá čas od času masem. Nájemníci-nakupující si to samozřejmě dávají do souvislosti s četnými zmizeními osob. Do domu přichází na inzerát jako domovník bývalý klaun Louison, jehož přítomnost ukončí krutovládu obávaného domácího a nastolí po věčné noci nový den. Ani tajemní trogloté, žijící v kanalizaci a chystající vzpouru, nemohou už zůstat neteční k událostem nahoře, zvláště když je půvabná řezníkova dcera Julie poprosí o pomoc pro Louisona, s nímž ji spojují milostná pouta. Něžný příběh o lásce, překonávající všechny překážky, vychází z tradice francouzského filmu (poetický realismus Juliena Duviviera a Marcela Carného, "předměstské" lidové komedie Reného Claira, něžné crazy Jacquesa Tatiho). Konfrontuje ji však s brutální realitou současnosti, odraženou v estetice a emocionalitě soudobého filmu (bratři Coenové, Peter Greenaway, Terry Gilliam).

    Celý Snímek vznikl v ateliéru a hrají v něm málo známí herci, jejichž tváře a stylizovanost hereckého projevu ladí s bizarní atmosférou snímku. I přes četné přiznané inspirace ("Je to trochu tak, jako by se Marcel Carné díval na Spielberga, který zrovna viděl Gilliama, a ten předtím sledoval Leoneho...") je film originální vizí, jež je pro filmové labužníky skutečnou delikatesou.

    69%

    Poetická černá komedie DELIKATESY je dlouho připravovaným celovečerním režijním debutem souznící autorské dvojice Jeana-Pierra Jeuneta a Marca Cara. Snímek je plodem práce skupiny nadšenců, milujících kinematografii a jako mnoho jiných před nimi toužících natočit film, jaký by sami chtěli vidět. I přes nízký rozpočet, omezující původní plány, se jim podařilo realizovat originální, vizuálně fascinující vizi, nabitou filmařskou energií a inteligencí, smyslem pro absurdní drobnokresbu, něžnou poetičností a přesnými brutálními gagy.

    Příběh situují tvůrci do blíže neurčené budoucnosti, snad po nukleární katastrofě, mající ovšem četné znaky 30. a počátku 60. let (doba dětství autorů); kritici si pro označení tohoto stylu vypomohli termínem "retrofiction". Na zbořené periferii ční do noci starý činžák. Jeho majitelem je řezník, jehož krámek s delikatesami přes obecný nedostatek oplývá čas od času masem. Nájemníci-nakupující si to samozřejmě dávají do souvislosti s četnými zmizeními osob. Do domu přichází na inzerát jako domovník bývalý klaun Louison, jehož přítomnost ukončí krutovládu obávaného domácího a nastolí po věčné noci nový den. Ani tajemní trogloté, žijící v kanalizaci a chystající vzpouru, nemohou už zůstat neteční k událostem nahoře, zvláště když je půvabná řezníkova dcera Julie poprosí o pomoc pro Louisona, s nímž ji spojují milostná pouta. Něžný příběh o lásce, překonávající všechny překážky, vychází z tradice francouzského filmu (poetický realismus Juliena Duviviera a Marcela Carného, "předměstské" lidové komedie Reného Claira, něžné crazy Jacquesa Tatiho). Konfrontuje ji však s brutální realitou současnosti, odraženou v estetice a emocionalitě soudobého filmu (bratři Coenové, Peter Greenaway, Terry Gilliam).

    Celý Snímek vznikl v ateliéru a hrají v něm málo známí herci, jejichž tváře a stylizovanost hereckého projevu ladí s bizarní atmosférou snímku. I přes četné přiznané inspirace ("Je to trochu tak, jako by se Marcel Carné díval na Spielberga, který zrovna viděl Gilliama, a ten předtím sledoval Leoneho...") je film originální vizí, jež je pro filmové labužníky skutečnou delikatesou.

    3
  • Žena Gangy
    Žena Gangy (1974)
    Film
    Muž se vrací do míst, kde prožil vášnivou lásku s dnes již zemřelou ženou. Pocit, který cítí, je tak silný, že si představuje, že je stále naživu. Filmy Marguerite Durasové nelze převyprávět, protože nemají zápletku. Žena od Gangy je výsostně durasovské dílo, v němž se snoubí film-obraz a film-zvuk v jednom. Jsou spojené pouze materiální shodou okolností a stávají se bezprostřední diváckou výzvou. Nacházíme se asi někde v Normandii v přímořském letovisku. Ten muž, který sem přijel, tu asi hledá vzpomínky. Vždyť ty domy jsou mu povědomé a někde se tu seznámil s nějakou dívkou. To nejsilnější na spisovatelčině filmovém rukopise je schopnost potlačit či úplně eliminovat narativní a psychologické techniky. Ocitáme se tváří v tvář plátnu, na němž se pohybují nějaké postavy a něco říkají. Spíše kladou otázky, než by na nějaké odpovídaly. (MFDF Ji.hlava)
    Žánry:Drama
    66%
    Muž se vrací do míst, kde prožil vášnivou lásku s dnes již zemřelou ženou. Pocit, který cítí, je tak silný, že si představuje, že je stále naživu. Filmy Marguerite Durasové nelze převyprávět, protože nemají zápletku. Žena od Gangy je výsostně durasovské dílo, v němž se snoubí film-obraz a film-zvuk v jednom. Jsou spojené pouze materiální shodou okolností a stávají se bezprostřední diváckou výzvou. Nacházíme se asi někde v Normandii v přímořském letovisku. Ten muž, který sem přijel, tu asi hledá vzpomínky. Vždyť ty domy jsou mu povědomé a někde se tu seznámil s nějakou dívkou. To nejsilnější na spisovatelčině filmovém rukopise je schopnost potlačit či úplně eliminovat narativní a psychologické techniky. Ocitáme se tváří v tvář plátnu, na němž se pohybují nějaké postavy a něco říkají. Spíše kladou otázky, než by na nějaké odpovídaly. (MFDF Ji.hlava)
    Žánry:Drama
    4
  • India Song
    India Song (1975)
    Film
    66%
    5
  • Enfants, Les
    Enfants, Les (1985)
    Film
    65%
    6
  • Loď jménem Noc
    Loď jménem Noc (1979)
    Film
    Bezpochyby jde o jedno z nejpůsobivějších děl. Je to film, který se nepovedl. Je to evokace Facebooku a Tinderu. Durasová po skončení natáčení vykřikla: „Je to nepovedený film… je to konec filmu!“ Až sen jí přinesl řešení a plátno zaplnila záběry z nepodařeného natáčení. Ústředním tématem jsou anonymní telefonické linky z doby německé okupace, které stovky mužů a žen používají k dlouhým hovorům, k navázání vztahů a k hledání lásky. Marguerite Durasová jako hlasy všech žen a Benoît Jacquot jako všechny mužské hlasy nás postupně vtahují do světa plného osamocení a zoufalství. Milostné vztahy bytostí, které se nikdy nepotkají… stejně jako dnes ve virtuálním světě. (MFDF Ji.hlava)
    Žánry:Drama
    65%
    Bezpochyby jde o jedno z nejpůsobivějších děl. Je to film, který se nepovedl. Je to evokace Facebooku a Tinderu. Durasová po skončení natáčení vykřikla: „Je to nepovedený film… je to konec filmu!“ Až sen jí přinesl řešení a plátno zaplnila záběry z nepodařeného natáčení. Ústředním tématem jsou anonymní telefonické linky z doby německé okupace, které stovky mužů a žen používají k dlouhým hovorům, k navázání vztahů a k hledání lásky. Marguerite Durasová jako hlasy všech žen a Benoît Jacquot jako všechny mužské hlasy nás postupně vtahují do světa plného osamocení a zoufalství. Milostné vztahy bytostí, které se nikdy nepotkají… stejně jako dnes ve virtuálním světě. (MFDF Ji.hlava)
    Žánry:Drama
    7
  • Milenka
    Milenka (1976)
    Film
    • Edison
    Šokující i něžný snímek Barbeta Schroedera sleduje lupiče Olivera, jenž vnikne do domu, který obývá profesionální domina Ariane. I přes více než komplikovaný výchozí vztah se do ní Oliver zamiluje a do domu se pravidelně navrací. Sbližuje se s ní a především s jejím povoláním, do kterého se začne aktivně zapojovat. Vše mění až zjištění, že Ariane má dítě. V ten moment se ji Oliver snaží za každou cenu napravit a ukázat jiný životní směr.
    63%
    Šokující i něžný snímek Barbeta Schroedera sleduje lupiče Olivera, jenž vnikne do domu, který obývá profesionální domina Ariane. I přes více než komplikovaný výchozí vztah se do ní Oliver zamiluje a do domu se pravidelně navrací. Sbližuje se s ní a především s jejím povoláním, do kterého se začne aktivně zapojovat. Vše mění až zjištění, že Ariane má dítě. V ten moment se ji Oliver snaží za každou cenu napravit a ukázat jiný životní směr.
    8
  • Baxterová, Vera Baxterová
    Baxterová, Vera Baxterová (1977)
    Film
    61%
    9
  • Jeux de la Comtesse Dolingen de Gratz, Les
    Jeux de la Comtesse Dolingen de Gratz, Les (1981)
    Film
    59%
    10
  • Hécate
    Hécate (1982)
    Film
    Příběh se odehrává v evropské komunitě v nespecifikované severoafrické zemi, v kolonii na pokraji nacionalismu těsně před válkou. A kolonizován je i francouzský diplomat Julien Rochelle, když potká tajemnou krásku Clothilde de Watteville. Schmidova oblíbená poučka, že láska je projekce, nebyla nikdy tak důkladně provětrána. Je Clothilde skutečně manželkou francouzského úředníka, který se nyní skrývá na Sibiři? Nebo je Hekaté, bohyně černé magie a požíračka arabských chlapců, které potkává daleko od evropské čtvrti? To s jistotou vědí jen naše projekce; pro ostatní je to "žena hledící do noci". Schmidův film, natočený podle románu Paula Moranda, který hlavní postavu založil na své manželce Helene, dosahuje magické atmosféry, v níž psychologická věrohodnost není ani tak nepřítomná, jako spíše irelevantní – film, který se distancuje od dramatu, které vyvolává, možná tak, jako se nepolapitelná Clothilde obrací zády k šílenství, které provokuje.
    Žánry:Akční
    58%
    Příběh se odehrává v evropské komunitě v nespecifikované severoafrické zemi, v kolonii na pokraji nacionalismu těsně před válkou. A kolonizován je i francouzský diplomat Julien Rochelle, když potká tajemnou krásku Clothilde de Watteville. Schmidova oblíbená poučka, že láska je projekce, nebyla nikdy tak důkladně provětrána. Je Clothilde skutečně manželkou francouzského úředníka, který se nyní skrývá na Sibiři? Nebo je Hekaté, bohyně černé magie a požíračka arabských chlapců, které potkává daleko od evropské čtvrti? To s jistotou vědí jen naše projekce; pro ostatní je to "žena hledící do noci". Schmidův film, natočený podle románu Paula Moranda, který hlavní postavu založil na své manželce Helene, dosahuje magické atmosféry, v níž psychologická věrohodnost není ani tak nepřítomná, jako spíše irelevantní – film, který se distancuje od dramatu, které vyvolává, možná tak, jako se nepolapitelná Clothilde obrací zády k šílenství, které provokuje.
    Žánry:Akční
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.