Imaginární přátelé

63%
Imaginární přátelé
V rodinné fantasy komedii Imaginární přátelé (v originále IF) sledujeme mladou dívku Beu, jež jednoho dne zjišťuje, že dokáže vidět všechna imaginární stvoření, na která jejich původní přátelé zapomněli. Proč se tak ale děje a jaké je jejich poslání?

Recenze: Imaginární přátelé

Kinobox.cz
45%

John Krasinski to jistě myslel dobře a chtěl udělat poctivý, staromilský rodinný film pro každou generaci. Výsledkem je však něco úplně jiného – podivný, rozklížený slepenec nedotažených motivů, který tak moc chce sypat jednu dechberoucí scénu za druhou, až rychle sklouzává do nesmyslnosti a nudy.

9 923 bodů
8
Možná je to navždy Jim Halpert z Kanclu, ale stejně John Krasinski je úkaz, nikoli proto, že se kromě před kameru staví i za ni, k čemuž vždy bylo mnoho hereckých hvězd ponoukáno, ať nám tedy ukáží, jak se to dělá správně, ale protože každý z jeho vlastních projektů, které navíc i scénáristicky pochází pokaždé od něj, dává něco navíc a přichází v rámci žánru s něčím svěžím.. Imaginární přátelé jsou zase jeden z těch animáků, se kterými nemá Pixar nic společného, ale přesně po takovém kousku by Pixar mohl snít, zatímco mu ho ale vyfoukl Paramout a přidává letos první opravdu zajímavý animovaný snímek.. Dospívající dívka Bea (s tváří sympatické Cailey Fleming z Walking Dead) má jedinečný dar, s nímž vidí imaginární stvoření všech ostatních lidí a je tak schopná navázat vztah jak s nimi i s jejich strůjci. Tahle schopnost jí je navíc oporou v nelehké životní situaci, kdy její otec bojuje s nemocným srdcem a ona si připadá na spoustu věcí sama. Postupně zjišťuje, kolik jich na světě vůbec existuje a jakou roli hráli v životech jiných, a jak se jejich úlohy tokem času a nástupem dospělosti rozplynuli až zůstali sami. Bea to může změnit a pomocí seznamky Imaginárních figurek s lidmi, které jednoho takového potřebují, je znovu resuscituje do fantazií všech dalších.. Imaginární přátelé jsou originální a dojemnou podívanou, stojící na rodinných hodnotách a ukázkou toho, jak je důležité zůstat sám sebou. A bez ohledu na to, jak IF na všech platformách nejspíš prošumí, jde o jeden z těch nejlepších "almost-pixarovek".. 80%
JaraSlama
JaraSlama
2 420 bodů
5
John Krasinski po úspěšných hororech Tiché místo natočil rodinný film Imaginární přátelé, který ale nedosahuje stejných kvalit. Příběh o dívce Bea, která vidí imaginární kamarády ostatních dětí, má zajímavý námět, ale Krasinski jej nedokáže rozvinout do něčeho poutavého. Film se vizuálně snaží připomínat animované hity jako Příšerky s.r.o., ale chybí mu originalita a humor. Namísto toho se příliš zaměřuje na dojemné momenty, což může být pro děti nudné. Navzdory roztomilým postavičkám a hvězdnému obsazení v dabingu je Imaginární přátelé banální a postrádá zábavnost.
Poutník
14 bodů
9