Tancuj Matyldo

78%

Komentáře a recenze 18

30 291 bodů
8
Tak tohle je pořádná psychická deka. Příběh je veselejší jen prvních dvacet minut, poté je to už jen silné depresivní drama, ve kterém se nestane jediná dobrá věc, vyjma polidštění hlavních postav. Fenomenální výkon Reginy Rázlové, které jsem její postup nemoci "sežral i s navijákem" a věřil jsem jí každé gesto. Že Karel Roden zahrál skvěle je pro mě jen příjemným standardem a opět ho musím pochválit. Pokud máte špatnou náladu, tak s filmem počkejte, není to pohodová podívaná.. ale je to parádní Český kousek.
9 406 bodů
6
A tak se manželé Slavíkovi rozhodli, že je potřeba připomenout jak svoji vlastní relevantní existenci na poli filmařiny, ale především divácké obci, že se dá zase natočit něco jiného než komedie, a že loni se podobných nápadů urodilo až nezvykle hodně, avšak Slavíkovi se vymykají právě tím, že nejde o žádné čerstvé filmaře a spíše se jako jedni z mála adaptovali.. Tancuj Matyldo je rodinné drama o vztahu matky a syna, které doplnil třetí do páru - Alzheimerova nemoc. Jak se ústřední duo v podání českých hereckých legend Karla Rodena a Reginy Rázlové vypořádává s vlastním pochroumanou minulostí, tak díky tomuhle prvku jde usmiřování pokaždé o něco hůř, díky čemuž nakonec přece jen snáz.. I přesto, že na tematickém poli nenabídne Tancuj Matyldo nic neočekávatelného a totéž dodá i z hlediska vývoje postav, stále tvůrcům nechybí cit a realističnost představených konceptů.. Místy utahané, někdy přehnaně emotivní, ale vcelku slušné. Jen toho tance bylo málo. P.S. Lehké rýpnutí do sociálního systému a morálních zásad exekutorské profese, to dělá tento snímek lepším. 60%
avenis
avenis
8 705 bodů
8
Jaká komedie, proboha? Tohle je od začátku do zdrcujícího konce drama. Lidé na sebe křičí, prožívají svá soukromá zoufalství a vůbec nejsou šťastní. Regina Rázlová dominuje a nikdo ji nedokáže herecky překonat, ani Roden. Ten závěr mě pro svou realističnost a vynikající herecký výkon poněkud odstavil od reality a donutil přemýšlet o krutosti našich zákonů, kdy je člověku odepřena možnost odejít ze života po svém a důstojně... A australská lidová píseň Walzing Matylda v podání Toma Waitze je jednou z mých nejoblíbenějších písní. Hlavně ne Matuška!
marie-kolarova
marie-kolarova
2 841 bodů
8
Excelentní výkon Reginy Rázlové přesně zachycující nenápadný nástup Alzheimerovy nemoci. Škoda některých až příliš schématických prvků s lehce černobílou volbou, jinak celkově citlivě zvládnuté drama. Kategorie drama/komedie je nadsazená, to že se divák občas pousměje, má ke komedii daleko.
retbox
retbox
62 bodů