Těžko překonat Tisícročnů včelu, tak když má někdo takové ambice, musí sáhnout k něčemu, co tu ještě nebylo. Lavina a dobrovolný sex s tchánem, který sice začal nedobrovolně, ale pak se zalíbil... Černobílost a sporé mihotavé osvětlení dodává na syrovosti a dramatičnosti, slovenská horalská nátura roku 1939 se projevuje v ryzí formě. Práce, jídlo, modlitby, sex, chlast. A trochu těch pověr a folkloru. Nechybí násilí, hrubost, naivita a závist. Takže film je plný smutku a tíže, ale chybí poetika. Jakubisko to není...
Prostředí slovenské předválečné vesnice je zpracované atraktivně i atmosféricky, zasloužilo by si však dotaženější příběh s důsledněji zpracovanými postavami.
Podmanivý vizuál a kvalitní herecké výkony. Magický realismus někdy působí spíše zmateným dojmem, než symbolikou. V kombinaci s reálným příběhem nefunguje souladně. Úvodní scéna je nadbytečná, příběh by vyzněl bez ní. Zrodil se Antikrist, ale poněkud v jiné podobě, než jak ho přivolávala starší vesničanka. Ta schopnost vidět zlo jinde, než kde se skutečně skrývá, provází lidstvo setrvale.