77%

Komentáře a recenze 42

Meky
Meky
1 419 bodů
6.5
Chválihodné je, že chtěl konečně někdo natočit něco nového, neotřelého. A daří se to minimálně do první půle, kdy je to zajímavé a divák je zvědavý, namlsaný, co se bude dít. Ale postupně se to ubírá do jakési satiry, lehce říznuté thrillerem, kritiky společnosti, a ač to má co říct, čekal jsem něco jiného. Potenciál tam byl, bohužel gastronomické porno se nekoná. Anya Taylor-Joy jako jediná zdatně sekunduje ďábelskému hostiteli Ralph Fiennes, ale zbytek takový nemastný neslaný. Jako fajn, najedl jsem se, ale mohl jsem si pochutnat daleko líp.
Steven47
Steven47
1 361 bodů
10
Menu pro mě bylo zhruba takovým zážitkem, jako když si sednete do restaurace, čekáte poměrně slušnou večeři, ale dočkáte se naprosto excelentního kulinářského zážitku. Film plný zvratů, zajímavých myšlenek, a především precizních dialogů doplněných o fantastické herecké výkony. Zejména Ralph Fieness zahrál šéfkuchaře naprosto bravurně a troufnu si říct, že zastínil i jako vždy skvělou Anya Taylor-Joy či zdatně sekundujícího Nicholase Houlta. Ostatní postavy sice tolik prostoru nedostaly, ale každá měla svůj význam pro děj, byť u některých mi přišel ne úplně dotažený. Nejzajímavější je nicméně samotný námět. Střet konzumní společnosti, zastoupené těmi nejhoršími archetypy, s šéfkuchařem-umělcem, který prezentuje své závěrečné dílo. Ve chvíli, kdy se odhalí karty a je zřejmé, kam celý snímek směřuje, jsem se trošku bál, aby tvůrci nezařadili zpátečku. Naštěstí se však celého konceptu drží až do výborného finále, které je pomyslnou třešničkou na dortu. Nelze opomenout ani skvělou technickou stránku, především soundtrack a celkové ozvučení – z Ralphova tlesknutí mi doteď běhá mráz po zádech. A to vše doplňuje funkční suchý humor, který nikdy nepůsobí rušivě a dodává už tak geniálním scénám ještě něco navíc. Nemá smysl se tu dál rozplývat, Menu je rozhodně jeden z nejlepších filmů tohohle roku a takzvaně „must-see“ záležitost. 9/10
Michudy
Michudy
1 291 bodů
8
Jak zpívá Kryštov: "A že to pálí, když člověk dotýká se hvězd." Vlastně vystihuje celý film. Holt každý řeší krizi středního věku jinak. Nejspíš podle možností.
Enon
Enon
1 096 bodů
6
Neskutečně mě to bavilo po celou dobu sledování, bylo to napínavé, krásné na pohled, výborně zahrané a neměl jsem tomu obecně co vytknout. Ovšem finále to úplně všechno rozbilo a nejsem si jist jestli mi něco uniklo nebo je to vážně tak divně zpracované. Absolutně nelogické chování hlavního šéfkuchaře i postav vedlejších a nelogičnosti v příběhu dělají to finále pro mě nepovedené a dle mého ničí tu skvělou hodinu a půl. 64%
Vidly10
Vidly10
996 bodů
10
Naprosto delikátní záležitost se skvělou atmosférou, kterou podporuje nervy drásající sound-design a hudba. Šikovná režie, pocitově nepříjemná lokace a chytrý děj s dobře napsanými dialogy, jež jsou obohaceny o špetku přirozeně rozvrženého černého humoru. To vše doplněno vynikajícím Ralphem Fiennesem a opět dokonalou Anyou Taylor-Joy. Jeden z nejlepších filmů tohoto roku. 9/10
Marcos22
Marcos22
994 bodů
10
Menu je psychologická absurdní dramedy ve stylu jihokorejského Parazita z kulinářského prostředí. Napětí a originalita ze snímku doslova prýští a film samotný se divákovi zaryje hluboko do paměti. Síla snímku tkví především ve výběru atraktivního gastronomického prostředí, které je nekonvenčně avšak vhodně spojeno s thrillerovou linkou. Vyjma toho se snímku nadmíru dobře daří ztotožnit diváky s jednotlivými postavami (od těch co si fotí každé jídlo, až po ty, které se vyžívají v požívání sebeabsurdněji vypadajících pokrmů), zásluhou čehož si k nim rychleji vytvoří vazbu. Témata manichejského vnímání světa, rodičovské výchovy a syndromu vyhoření působí jako vhodně vybraná kombinace motivů pro chování ústředního hybatele děje, což nebývá u filmů zvykem. Pět hvězd. 👌 (08.01.2023)
  • Napětí a originalita
  • Gastro thriller
  • Mnoho hlubších myšlenek
  • Nic
Milena107
729 bodů
8
Tento film mne zaujal nejen kvůli skvělému hereckému obsazení a výborným výkonům Anye Taylor-Joy, či mého oblíbeného herce Ralpha Fiennese a dalším. Celý film je vlastně postavený na opět dokonalém herectví Fiennese, kde si myslíme, že budeme sledovat zase pouze známé kuchařské umění, ovšem následný děj nás vyvede z omylu a to velmi rychle a razantně až nečekaně. Divák se baví, děsí a neví, co přijde jako konečná, i když se dá předpokládat.
Argocz
Argocz
478 bodů
10
Skvělý film s tématikou i dějem. Úžasně zahraný šéfkuchař a zajímavé důvody proč dělá jisté věci, a to trochu překvapivým způsobem. Film má jistou hloubku i myšlenku což je jen dobře. Jinak doporučuji se dívat s jídlem, protože dostanete hlad. 9/10.
Proste Erik
368 bodů
10
Menu je skutočne lahodný kúsok! Mark Mylod prekvapuje a servíruje neuveriteľné napínavý pohľad a jeden z najlepších thrillerov poslednej doby. Skvele pracuje s atmosférou, diváckym očakávaním a prináša niekoľko nervy drásajúcich scén, ktoré vás nechajú v napätí čakať, čo sa stane ďalej. Zároveň však Menu skvele funguje ako satira, ktorá sa zameriava na rôzne typy ľudí nazerajúcich na umenie z odlišných uhlov pohľadu, a v tomto smere som si to nesmierne užil. Koho som si tiež a bezpochyby najviac užil, bol Ralph Fiennes, ktorý nielenže fenomenálne hrá svoju úlohu, ale hrá jednu z najzaujímavejších postáv, aké som mal tú česť vo filme vidieť. Každú chvíľu som premýšľal, aký bude jeho ďalší krok, a pri každom jeho tlesknutí mi naskočila husia koža. K tomu všetkému je film plný kvalitného a podareneho čierneho humoru, ktorý nekazí atmosféru a je veľmi dobre zakomponovaný. Jediný menší problém som mal s postavami, ktoré neboli moc rozvinuté a pôsobili na mňa len ako figúrky na šachovnici. Napriek tomu je to neuveriteľne chutná záležitosť, ktorú vrelo odporúčam a ktorú by ste si nemali nechať ujsť! /90%/
Chipy
Chipy
169 bodů
8
Tenhle film určitě není pro každého. Já osobně jsem si nepříjemnou atmosféru opravdu speciální večeře užil a těšil jsem se na každý další chod, který mi film přichystal. Ralph Fiennes jako excentrický šéfkuchař je naprosto parádní. Některé momenty, které se snažily být šokující bohužel občas rozbíjí a kazí tak celkový dojem.