77%

Komentáře a recenze 42

sQelle
sQelle
2 814 bodů
10
Strhující propojení zážitkového pojídání a černé, suché komedie. Celý film jsem hltal od prvního sousta, až po dezert. Skvělý výkon Ralpha v roli šéfkuchaře a nesměle skvostné přicmradávní Anyi, zkrátka drnká na ty správné noty. V jistý aspektech podobné taktéž loňskému Trojúhelníku smutku. Akorát s tím rozdílem, že tady to mířilo o trošku lépe a nebálo se to být odvážné hned z kraje filmu. Rozhodně největší překvapení roku.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
8
Filmu se rozhodně nedá upřít originalita. Zaprvé musíme říct, že projektů o vaření je žalostně málo a Menu se rozhodlo toto téma obohatit ještě žánry hororu a thrilleru. Celé je to vlastně velká satira na společnost, která je zkažená a šéfkuchař se rozhodl vzít si to trošku osobněji a nachystal na své hosty past. Znepokojivé momenty a zvraty jsou skvěle dávkovány a humor se objevuje na správných místech a není vůbec rušivý, onen černý humor tomu naopak dává ten správný říz. Co mě trošku zklamalo byl závěr, ale natolik specifický film není úplně snadné ukončit a vlastně i smysl trochu dával. Vytknout ale ještě musím motivaci personálu, která nám zůstala utajená, ještě když tu byla ona zástupkyně šéfkuchaře, která se bála o svojí pozici, byť věděla, co jí v závěru celého menu čeká. Za originalitu a skvělé herecké výkony dávám filmu 80 %
2 487 bodů
8
8/10
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 261 bodů
8
Tak tohle mě dostalo.vyborna satira, výborný černý humor, výborně zpracované,ukázka životu zazobancu, kteří si vůbec neváží věci,které jsou pro většinu smrtelníků nedosažitelné,a taky se jim to vymstí.citil jsem pocit zadostiučinění.vynikajici výkon Ralpha"Chefa" Fiennese
Evah
Evah
2 145 bodů
9
Film mě příjemně překvapil, trochu jsem se bála, že se bude jednat o nějaký brutální masakr, něco kde se budu hodně bát, ale opak byl pravdou. Ano, strach jsem cítila, byly zde velmi zajímavé zvraty, herci skvělí, spousta mých oblíbenců. Každopádně byl film takový psychologický thriller s komediálními prvky, který bych každému nad 15 let doporučila. Kdo je zvyklý na hororové komedie, kde se dějí jen úplné bizardnosti typu Pár nenormálních aktivit a Scary Movie, tak zde se toho bát nemusíte, film mi přišel kvalitně natočen.
aquiver
aquiver
2 108 bodů
4.5
Efektně natočená, ale po náznacích v počátku snímku už jen předvídatelná magořina. Zbývá tak jen doufat v rozuzlení, které je však neuspokojující. Výsledek je tak jen prvoplánová absurdní hostina s jedinou kladnou postavou, což je žalostně málo.
Bordoshut
1 647 bodů
10
9/10 – The Menu je na první pohled velmi nenápadný snímek, který by se mohl snadno ztratit v záplavě nových filmů, které každý měsíc vychází. Byla by však velká škoda si ho nechat ujít, protože se překvapivě jedná o jeden z nejlepších thrillerů roku 2022. Zní to až fantasmagoricky: béčkový režisér a dva neznámý scénáristi se sešli spolu s kameramanem Nových mutantů a Chaty v horách a áčkovými herci a dali dohromady film s uměleckým vizuálem, atmosférou, že by se dala krájet, a velkou výpovědní hodnotou, navíc okořeněný decentní porcí goru a všudypřítomným cynickým sarkasmem. Příběh přitom začíná velmi nenápadně. Společně s postavami putujeme na odlehlých ostrůvek s luxusní restaurací, kde vaří sám král všech kuchařů, geniální chef Ralph Fiennes, který má definitivně pod čepicí a také něco za lubem. Ten si na dnešní večer připravil pro hosty speciální menu. Zatímco si zpupní boháči plní žaludky těmi největšími pochoutkami, které už spíše než jídlo představují jakousi pokřivenou formu umění, upoutá pozornost šéfkuchaře rušivý element: Anya Taylor-Joy. Mladá elegantně oblečená dívka, která mezi ostatní hosty viditelně něčím nezapadá. Nejenže ji nikdo nepozval, ještě mluví sprostě a kouří. Mohla by snad narušit bezchybnost jeho do detailu naplánovaného menu...? Doslova jedinou slabší stránku spatřuju v málo prokreslených vedlejších postavách, ze kterých se v některých scénách mimoděk stávají karikaturní archetypy. || The Menu je přesně jeden z těch (dobrých) snímků, do kterých je potřeba jít tak, že nevíte, co přesně máte očekávat. A čím míň víte o ději, tím lépe, protože jakékoli bližší nastínění děje, by mohlo vést k bolestivým spoilerům. Nejlepší je se také vyhnout všem reklamním materiálům, hlavně teď myslím trailer. Bohužel, takový film se také velmi špatně propaguje. Do toho neosvědčený režisér a no name scénáristi, plus velmi pomalé tempo a máte film, který pravděpodobně nebude zrovna kasovní trhák. Proto doporučuju Menu podpořit v kině. Koneckonců tam bude zážitek stejně nejsilnější. Verdikt: "Vynikající jednohubka!" Vtípek na dlouhé večery: Náročný divák: "Kaše dobrá, chci nášup!" Produkční společnost Hyperobject Industries při pohledu na tržby jejich 30 milionového thrilleru: "Maso nepřidáváme."
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
7
Hezky natočené. Prásk. Hezký vizuál. Prásk. Skvělí herci. Prásk. A dokázalo mě to v některých chvílích i vlastně šokovat. Na to, že je tento mystery formát už docela profláklou záležitostí, tak do prostředí gastronomie se hodí dokonale. Ralph Fiennes je tady takt dokonalý, ale jíst bych u něj asi nechtěl. Překvapil mě taky Nicholas Hoult, protože ho moc často beru s rezervou, ale tady žádnou nepotřeboval, byl to pure acting. Závěr trochu slabší, motivy vyzněly poněkud do prázdna. Ale co, bavil jsem se.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
7
Filmová jednohubka, která příliš brzy vytasí karty na stůl. Škoda, potenciál na sofistikovaný thriller a sociální komentář tu byl. Ralph Fines předvádí skvělé herectví, ale co z toho, když to celé sklouzne do banální hříčky. Atmosféru to však má parádní. 7/10
FAT_YODA
FAT_YODA
1 510 bodů
6
Jeden z nejzajímavějších filmů roku 2022 a zároveň ne? I recommend this, but… SPOILER Přijde mi, že film otevírá víc dveří, než je schopen zavřít. 108 minut jsem hledal něco víc. Nakonec jsem dostal uzavření jedné postavy a část jedné myšlenky. Jinak jsem viděl film, dá se říct, bez konce? Se stále jedním stejným motivem, který je zajímavý, ale stejně jako Král Theden, stojí sám. Ale damm ten potenciál...