82%

Komentáře a recenze 28

SirAduard
SirAduard
1 425 bodů
9
Můj večerní zážitek byl pro mě nevídaný. Usednul jsem do sedadla, v sále se mnou sedělo přibližně deset lidí a já jen vyčkával, kdy už to opravdu začne. První filmový záběr hned člověka uvrhne do 50. let, kdy publikum tehdá žaslo nad filmovou technologií a každý výbuch, či hláška byla pro diváka naprosto nadpozemská. Na svůj první film vyrazí, zprvu i s nechutí, malý kluk Sammy a nestačí se vynadívat nad oživlým plátnem, který dýchá svými barvami a rozplétá nový úžasný příběh přímo před jeho očima. Po návštěvě kina si chce znovu z replikovat svůj zážitek, a tak dostane od své matky kamerku, s kterou natočí filmeček, kde jeho hračky zopakují děj z filmu. Od té doby si chlapec zamiluje filmařinu a poznává v průběhu života své pravé nadání pro filmy. Mezitím se rozplétá dojemné rodinné drama, které si mě získalo svou uvěřitelností. Navíc když má snímek nesmírně sympatické postavy, které se neustále vyvíjí a postupně odhalují svou pravou tvář (což by bez výborných herců, kteří jsou tu obsazeni, nefungovalo). Nic jako epické scény nebo dech beroucí zvraty tady rozhodně nečekejte a já osobně bych to tu ani nechtěl, neboť by mi to ukradlo tu uvěřitelnost a komornost celého příběhu, která je ve filmu kouzelná. Celý film je především vystaven na perfektních dialozích, osobních momentech a všech strastí, či kladech ve filmařské zálibě. Když už bych měl něco zkritizovat, tak asi tempo u prvních 30 minut, kde mi to přišlo trošku rozvleklejší, a ne tak úderné, jak bych si osobně přál. Však musím říct, že bych asi nechtěl, aby se něco vystřihlo, protože každá scéna je pro mě důležitá část skládačky a kdyby mi nějaká chyběla, tak bych se do těch postav a příběhu neponořil naplno. Ještě bych řekl, že mě postava babičky docela zmátla. Sice teď už vím, díky internetu, jak to je a dává to smysl, ale při sledování jsem si spojil babičku z matčiny strany a babičku z otcovy strany, jako jednu osobu. Je to sice ode mě hloupé, že jsem sloučil tyto charaktery dohromady, ale raději bych uvítal, kdyby se lépe představily. Avšak jako celek je to pro mě silný snímek, u něhož jsem značně cítil smysl pro detail a velké srdíčko Stevena Spielberga. Škoda jen, že u nás to nemá takovou pozornost, jakou si zaslouží. [95%]
Meky
Meky
1 419 bodů
4.5
Pro někoho prej film roku hmmm, asi vítr, Máchale! Od Spielberga jsem čekal hodně, ale holt někdy se stane, že mě film neosloví. Nechytil jsem začátek a pak už se jen vezl na vlnách podivna. Nezáživný příběh s přepálenou stopáži, bez emocí. Možná s další projekcí změním názor, ale zatím bohužel. Sorry Steve.
Steven47
Steven47
1 361 bodů
6
Fabelmanovi jsou svým způsobem jedna velká „pocitovka“. Kdo se dokáže na styl filmu naladit, věřím, že si to fakt užije. Pokud se vám to však stejně jako mně nepovede, těch 151 minut bude jednak trochu úmorných a jednak ne vždy úplně zajímavých. Přitom kdykoliv Sammy vezme do ruky kameru, najednou jako bych sledoval úplně jiný snímek. Přípravy, natáčení, stříhání i následné promítání jsou perfektní. V těchto momentech je film rozhodně nejsilnější a nabízí přesně to, co jsem od něj čekal. Prohlížení záběrů z kempování a postupné odhalení jednoho zvratu je fantastické. I vykreslení toho, jakým nástrojem filmové médium může být, je samo o sobě zajímavé. Bohužel tyto pasáže jsou většinou pouze vedlejší odbočkou jinak ne moc záživného rodinného a školního dramatu. Problémy Fabelmanových mě prostě nikdy nedokázaly naplno zaujmout a pohltit. Zčásti za to mohla i afektovaná Michelle Williams, jejíž postava mě neskutečně vytáčela – herečce nicméně nemám co vytknout. Navíc jsem měl pocit, že se všechno řeší pořád dokola, až to začne být únavné. Když se do toho ve druhé půlce přidá i klišovitá linka ze školy, tak jsem si jenom říkal „proč?“. Moc tomu nenapomáhá ani fakt, že většina událostí je až děsivě snadno předvídatelných. Výborné herecké výkony, perfektní technickou stránku a několik silných scén tak bohužel brzdí celková roztěkanost a nesoudržnost snímku, který jako by nevěděl, čím chce být. 6/10
Vidly10
Vidly10
996 bodů
10
Steven Spielberg je naprostý génius… ale to už dávno víme. Filmové počátky režisérského mistra, vyprávěné jím samotným jsou jedním z nejlepších příběhů, které jsme letos mohli sledovat. Všechny ty chvíle, kdy sledujete jeho amatérské krátkometrážní filmy. Scény, ve kterých stříhá filmové pásky, hraje si s kamerou, strojí své sestry do různých rolí a i to, jak to vnímá jeho rodina a okolí… prostě nádherná podívaná, při níž jsem se usmíval stejně jako diváci při promítání jeho kraťasů v samotném filmu. 9/10
Milena107
729 bodů
8.5
Tento film je skutečně výbornou vizitkou a návratem do dětství samotného režiséra a nedá se mu nic vytknout. Vtáhne diváka do svého světa, a velmi rychle film ubíhá se spoustou nádherných záběrů a vjemů. Určitě se o tento dojem postarali hlavní protagonisté Michelle Williams, Paul Dano, Seth Rogen a další herci. Steven Spielberg si opět našel téma, které zaujme každého diváka, který se zajímá o filmové protagonisty.
RafCapone
RafCapone
518 bodů
10
Nádherný inspirující film o životě mladého Spielberga. Překrásná filmová magie zachycena s citlivou přesností a pocitem. Kdo by po tomto snímku nechtěl sebrat mobil/kameru, zavolat kamarády a něco natočit?
Argocz
Argocz
478 bodů
8
Hezké rodinné drama s komediálními prvky od režisérské legendy. 8/10.
Fin_429
251 bodů
7
lehký rodinný. hlavně rodinný. jednoduchý na začátku, úžasný na konci - The Fabelmans. btw to o tom horizontu ve mě rezonuje celkem hodně
  • přechod z dítěte do dospělého
  • spielberovina
  • ovlivní (možná) i vás
  • jednoduché dialogy, postavy
Jerky
Jerky
29 bodů
8
Fabelmanovi nějak tak začali a pak i skončili dříve než jsem si to přál, jenom mi příjde, že jsem z konce filmu neměl takové z radosti učinění jaké bych asi měl mít. Hudba, charaktery i vlastně tažný motor filmu, který vede film kupředu, což je podle mě život sám a kam nás naše touha po splnění snu může zavést, je skvělý. Natočil to Spielberg a jde to poznat, a taky se i tak po filmu budete cítit, určitě se podívam znovu.