56%
Černý krab

Noomi Rapace ve filmu o postapokalyptickém světě, ve kterém musí šest vojáků tajně přepravit záhadný balík přes zamrzlé souostroví. (Netflix)

Recenze: Černý krab

Kinobox.cz
50%

Výpravu a inscenaci většiny scén asi nejlépe charakterizuje slovo matný. Od černobílých aktérů přes využití atraktivního námětu až po videoherní zápletku, kdy je hrdinům vnucen vágně vysvětlený důvod k nebezpečné cestě. Během ní nás párkrát ovane ledová atmosféra a příjemně nás zamrazí díky několika krásným záběrům, z nichž mi uvízl v paměti hlavně hluboký podhled na dvojici ponořenou pod ledem, nad nímž se míhají siluety ostatních vojáků. Takových vynalézavých či adrenalinových momentů ale Berg příliš nenabídne a uspokojí snad pouze ty diváky a divačky, kteří před televizi usednou s vyhlídkou další bezduché a eklektické nabídky Netflixu.

29 851 bodů
6.5
Postapokalyptický svět a parta zneužitých zoufalců, kteří mají "spasit svět". část filmu, odehrávající se v zamrzlém světě je povedená, má náboj i velmi dobrou atmosféru. NA základně už to není ono a film se postupně mění ve snůšku klasických klišé béčkových filmů. Ve výsledku to ale rozhodně není špatná podívaná.
28 428 bodů
6.5
Klasická sebevražedná mise ve válečné vřavě v postapokalyptickém atmosféře, přeci jen v jisté určitosti přinášející jednu novinku. Cestuje se na bruslích. Takže takové neobvyklé road movie na ledě. Tohle by se docela dalo představit jako videohra. Další herní úkol ve snaze se dostat dál. Noc, zamrzlé moře, a najednou helikoptéra se silným reflektorem. Co teď? Snažit se udržet ve tmě a někde se schovat nebo se jej snažit sestřelit? No jo, ale tady se jedná o film. Švédský počin pro Netflix, který staronové náměty nyní hodně často propírá. Celá akce je tedy na ledě. Na tenkém ledě, aby to naverbovaní odvážlivci zase neměli až moc jednoduché. Jenomže na tenkém ledě je bohužel i samotný film. Hodně často to vypadá, že se ve své snaze, která vidět je, také každou chvilkou proboří a to pod hranici diváckého zájmu. Na celém projektu nelze upřít švédskou tvůrčí jedinečnost ve snaze docílit tvorby hollywoodských rozměrů a tvůrci neoddiskutovatelně měli našlápnuto dobře. Svou tvář to bohužel ztratilo na hodně slabém scénáři. Že je málo akce by ani tak nevadilo, jako poměrně málo dramatizace. Noomi Rapace, za svou kariéru již dávno plná zkušeností, se snaží oč může alespoň některé sekvence pozdvihnout, ale kde není odrazový můstek, tam prostě nemůže být ani pořádný skok. Sice se nedá úplně říci, že by byl film nudný, ale že by byl v oblasti svého žánru po divácké stránce nějaké vzrušující, se hodnotit také nedá. Bez napětí, bez emocí. Spousta lidí v ledu zmrzlého moře? Matka násilně odloučená od dcery? Ne, tohle prostě s nikým ani o píď nehne. Konec, který může být pro filmové fajnšmekry předvídatelný, už teprve ne, a to by měl nejvíce. Jinak je to film po technické stránce překvapivě dobrý. Inu, CGI už dokáže udělat ledasco, aniž by to divák při sebevětší snaze poznal. Ano, svým způsobem virtuální svět, který by, ještě jednou, dobře vypadal ve videohře, ale ne ve filmu s tak slabým scénářem.
22 283 bodů
4
Fakt jen marně přemýšlím, proč a jak by si tenhle nudný, doslova i pomyslně nekonečně šedivý film měl někdo nějak užít. High concept o cestování po ledě je rozveden tím nejfádnějším způsobem je to jako odškrtávání si věcí ze seznamu. Nuda.

Dodatečné informace

Původní název:
Black Crab (více)