87%

Komentáře a recenze 46

marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
6.5
Všeho moc škodí. Jistě, některé pasáže byly skvostné, mezi fascinací Hollywoodem a jeho bídou. Úvodní část, natáčení při přechodu na zvuk, snobská párty, to vše super. Naopak nahlédnutí do spodních pater nechutností žádný extra dojem nenechává, to je inflace bizáru, oproti např. Uličce přízraků, kde obdobná scéna ala s krysou, má daleko větší hloubku. Nahoru, dolů, vrcholy a pády, ale příběh samotný se ztrácí v nekonečných odbočkách. Chazelle tam rve všechno, a tím oslabuje dramatickou linku. Zvláště vyniká Margot Robbie se svou autentickou živočišností, Pitt hraje to, co umí. Chazelle chtěl vyprávět o své fascinaci filmem, ale umlátil tím diváka.
sQelle
sQelle
2 814 bodů
10
Na tří hodinovou stopáž, je to neskutečně natřískaný, každá scéna hraje barvama, detailama a vším možným, co dnešní film dokáže nabídnout. Strhují hudba, která po celou dobu filmu nutí jedno nohu poklepávat v rytmu. Místy velmi absurdní a někdy naopak zcela vážné, ale i tak to celé funguje. Je až neskutečný, jak celý film vlastně prošuměl a například na oskary si takřka ani nesáhl. Což minimálně hudba,kostýmy a výprava by tady cinknout měly.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
8
Tenhle film se fakt špatně hodnotí. Nevím, zda mu chci dát tři hvězdy, čtyři nebo pět, tak to nechám asi na průměru z této trojice. Jak to popsat? Je to Vlk z Wall Street potkal Tenkrát v Hollywoodu, je to obří, pompézní, přepálené. Chvíli se to tváří jako kritika onoho zkaženého světa filmu, který je zde teprve v plenkách, chvíli mu skládá obří poctu. Je to taková všehochuť. Jiné slovo než "epos" mě asi nenapadá. Stopáž tomu taky odpovídá. Damien Chazelle je jinak dokonalý příklad režiséra pohybu, protože tenhle film statický fakt není. Každou chvíli se něco děje a celé tři hodiny vás nenechá si odpočinout. Chvíle naprostého zhnusení nahradí smích, pak naprostý wtf moment nebo hrůza. Některé momenty čekáte a jinými vás totálně překvapí. Upřímně nevím, jestli chci Babylon ještě někdy vidět. Ten film toho nabízí tolik, že k dalšímu shlédnutí i vybízí, ale jsou tu scény, které znovu vidět nemusím. Ty byly kolikrát opravdu odporné nebo znepokojující, zejména tedy v počátku a závěru. Úplný konec je navíc takový zvláštní. Chápu, co jím chtěl Chazelle říct, ale taky nevím, zda se mu to povedlo. Ale upřímně? Pokud nepromění snímek alespoň v jednoho Oscara, tak těch sráčům z komise asi pojedu nakopat prdel. Hodnocení 80 % (+- dalších 20)
2 487 bodů
10
Filmové porno. 10/10
aquiver
aquiver
2 111 bodů
6.5
Vítězství formy nad obsahem. Ta stopáž nemá opodstatnění. Filmařina je to ale pěkná.
JaraSlama
JaraSlama
2 055 bodů
10
Tříhodinová nadupaná stopáž, který vzdává velkou poctu začátkům Hollywoodu. Střídání hektického a emocionálního pomalejšího tempa zaručuje, že se u filmu nebudete nudit. Perfektně napsané postavy, kde si každý projde vlastním vývinem a divák je schopný vidět jak na všechny doléhá vývoj filmařiny jako takové. Soundtrack je úchvatný, kamera neskutečná a děj vás napíná po celou dobu.
65David21
65David21
1 909 bodů
9
Dekadentní, manýristická, opulentní a nespoutaná podívaná. Tak nám to prezentovali samotní filmaři a opravdu to bylo to, jak se snímek snažil fungovat. Celé to začíná třicetiminutovým úvodem, který jede v opravdu vysokém tempu a máme tu první seznámení s hlavními postavami. Po tomhle uvedení se nám ukáže velký nápis Babylon a může se jít na hlavní děj. Sledujeme tu čtyři hlavní postavy a jejich příběhy, již mají historický základ a skutečně, to co se stane ve filmu, se jejich příběhy staly, nebo je to nimi silně inspirované. Překvapivě byl Babylon velmi akční, rychle odsýpal a nebál se prohodit nějaký ten vtip. K tomu všemu musíme přidat skvělé herecké výkony od ústřední trojice: Brad Pitt, Margot Robbie a pro mě osobně neznámého Diega Calvy, jenž ale dokázal úctyhodně zvládat tempo dvou hereckých hvězd a minimálně se jim vyrovnal. Babylon se snaží chvályhodně udělat poctu, a vyobrazit ho takový jaký byl, ranému Hollywoodu a vzdát hold kinematografii, jejímu vývoji a historii. Damien Chazalle ukazuje, že umí, a i když toho nenatočil ještě tolik, tak ty počiny stojí za to. Co se mi u jeho filmů líbí nejvíce, je technické zpracování. Obraz zbarvený do žluta stejně jako ve Whiplash vypadal opravdu dobře. Líbil se mi i styl kamery a zvuk byl na podobně vysoké úrovni. Babylon je jako dělaný pro velká plátna a nebo velké obrazovky. Co mi přijde zajímavé, je, že tento snímek docenili pouze uživatelé Kinoboxu (aktuálně 87%), zatímco ČSFD pouze 76% a v zahraničí IMDB dokonce jenom 71%. Tyhle čísla mi přijdou velice zajímavá a upřímně by mě zajímalo, čím je to způsobené. 90%
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
9
Filmy jako takovýhle, které nás vezmou zpátky do starších dob dnes už moc nejsou, a proto jsem si tohle vychutnal co nejvíc to šlo a opravdu, tohle je naprostá šílenost, některé scény jsou tak přehajpené, že jsem tomu nemohl ani uvěřit co se to sakra dělo. Už ta první velkolepá párty je neskutečně exotická a vtahující. Trojce hlavních tří aktivních protagonistů to celé táhne kupředu a film jede jak horská dráha. Mám rád tuhle Hollywoodskou atmosféru za starých časů, proto jsem si před tím než jsem do toho šel byl téměř jist, že mě to bude dost bavit, no… zase jsem se nemýlil.
Jaroslaw 23
1 448 bodů
8
8/10 Fenomenální výlet do zlaté éry Hollywoodu s geniálním koncem,po kterém mi vše zní v hlavě ještě pár hodin po projekci.
SirAduard
SirAduard
1 425 bodů
10
Famózní filmová epopej o začátcích Hollywoodu a o jednotlivých umělcích, kteří by za práci v kolosu filmařinu zaplatili i tím nejcennějším. Nádherně BABYLON ukazuje krásu a kouzlo při tvoření hýbajících se obrázků, jaké nadšení do filmů lidé dávají nebo konečný výsledek, kdy umělci konečně dostanou svou vysněnou slávu a zasloužené uznání. Potom všem nádherném se odkrývá i odporná realita, která se ukrývá za hollywoodským snem. Veškerý hnus, násilí, dřina, pomíjivost všeho snažení a věhlasu, jenž utvrzují skutečnost, že i za magií se skrývá krutá daň, kterou bohužel ne každý zvládne vydržet. To vše je podtrhnuté živelným soundtrackem od Justina Hurwitze a magickou režií Damiena Chazella, která posunuje dílo na samotný pík filmařiny. Nezapomenutelná podívaná, s neskutečným koncem, u něhož mi i slza ukápla. [100%]