Recenze Babylon

Host
  • 65%
    0
    0
    24. 1. 2023
    marie-kolarova (2612 bodů)

Všeho moc škodí. Jistě, některé pasáže byly skvostné, mezi fascinací Hollywoodem a jeho bídou. Úvodní část, natáčení při přechodu na zvuk, snobská párty, to vše super. Naopak nahlédnutí do spodních pater nechutností žádný extra dojem nenechává, to je inflace bizáru, oproti např. Uličce přízraků, kde obdobná scéna ala s krysou, má daleko větší hloubku. Nahoru, dolů, vrcholy a pády, ale příběh samotný se ztrácí v nekonečných odbočkách. Chazelle tam rve všechno, a tím oslabuje dramatickou linku. Zvláště vyniká Margot Robbie se svou autentickou živočišností, Pitt hraje to, co umí. Chazelle chtěl vyprávět o své fascinaci filmem, ale umlátil tím diváka.

• 80%
    0
    0
    18. 1. 2023
    Blackhand47XD (2361 bodů)

Tenhle film se fakt špatně hodnotí. Nevím, zda mu chci dát tři hvězdy, čtyři nebo pět, tak to nechám asi na průměru z této trojice. Jak to popsat? Je to Vlk z Wall Street potkal Tenkrát v Hollywoodu, je to obří, pompézní, přepálené. Chvíli se to tváří jako kritika onoho zkaženého světa filmu, který je zde teprve v plenkách, chvíli mu skládá obří poctu. Je to taková všehochuť. Jiné slovo než "epos" mě asi nenapadá. Stopáž tomu taky odpovídá. Damien Chazelle je jinak dokonalý příklad režiséra pohybu, protože tenhle film statický fakt není. Každou chvíli se něco děje a celé tři hodiny vás nenechá si odpočinout. Chvíle naprostého zhnusení nahradí smích, pak naprostý wtf moment nebo hrůza. Některé momenty čekáte a jinými vás totálně překvapí. Upřímně nevím, jestli chci Babylon ještě někdy vidět. Ten film toho nabízí tolik, že k dalšímu shlédnutí i vybízí, ale jsou tu scény, které znovu vidět nemusím. Ty byly kolikrát opravdu odporné nebo znepokojující, zejména tedy v počátku a závěru. Úplný konec je navíc takový zvláštní. Chápu, co jím chtěl Chazelle říct, ale taky nevím, zda se mu to povedlo. Ale upřímně? Pokud nepromění snímek alespoň v jednoho Oscara, tak těch sráčům z komise asi pojedu nakopat prdel. Hodnocení 80 % (+- dalších 20)

• 65%
    0
    0