Recenze filmu Poslední noc v Soho

73%

Komentáře a recenze 47

Dle počtu bodů
Mají Kladno
Mají Kladno
8 560 bodů
8
Vubec jsem nevěděl co od filmu očekávat a hodně dlouho jsem pořád netušil jakým směrem se to bude ubírat.. Sedesatkovy Londýn a k tomu i hudba opravdu parádní.. :) jeden velký rockenrol soundtrack...hodně zvláštní film.. Ač je to divné tak se mi to vlastně líbilo :) 75% hlavní ženská role hodně dobře zmakla
Kudly4
Kudly4
8 322 bodů
6
Na to, že ten anglickej styl vůbec nemusím, tak tohle se sledovalo celkem dobře. Musím pochválit výbornou hudbu, tu jsem si užil, McKenzie a Taylor-Joy, dobrý duo, pěkně zahráno, nevadila mi ani jedna z nich. Čekal jsem ale o něco komplikovanější děj, bylo to ve výsledku strašně moc jednoduchý a nudný. První polovina byla excelentní, ta druhá, kde to byla už jen samá halucinace, mě moc nebavila a finální rozuzlení bylo na můj vkus předhozeno právě jako tupounovi, chtěl jsem si možná vytvořit svůj vlastní konec. Každopádně, jedná se o lehčí Hororové drama, se skvělou atmosférou a řekl bych, že spíše pro ženské publikum. Kdybych to sledoval s buchtou, při sklence vína, tu čtvrtou hvězdu bych možná i dal.
mojmir.sedlacek
6 343 bodů
6
Edgar Wright se podivných, provokativních filmů nebojí a stále se snaží někam posouvat. S Baby Driverem po Cornetto trilogii ubral na humoru a zůstal u podvracení žánrových vzorců, výsledkem však byla hezky natočená průměrnost, která se vám po skončení filmu vykouří z hlavy. A s Poslední nocí v Soho je situace velmi podobná. Wright vychází z klasického příběhu o nevinné dívce, která se přestěhuje do velkoměsta a ocitá se v pavučině jeho temných sil, na niž reaguje únikem do snového světa – jenž se však nevyvíjí úplně optimálně. Wright samozřejmě stále výborně vypráví obrazem, dovede pečlivě zvolit soundtrack (tentokrát ve stylu 60. let) a je vidět, že má předlohy dobře nakoukané. Thomasin McKenzie už poněkolikáté přesvědčuje o svém talentu a Anya Taylor-Joy si roli vrstevnaté femme fatale zjevně užívá. Oproti částečně podobnému Neon Demonovi se však Wrightův civilizační horor rozhodl nespoléhat na přílišnou otevřenost, a tak během nadměrné, bezmála dvouhodinové stopáže nakonec divákovi všechno vysvětlí až do úmoru. Ze směsi nápadů a podnětů pak zůstane dojem, že Wright sice umí točit, ale pro vstup mezi nejvyšší režijní extratřídu mu stále něco chybí.
kubas369
6 317 bodů
10
8.5/10. Wright je kreativní démon. Miluji jeho filmy, miluji jak dokáže kombinovat různé žánry a nálady, tak přirozeně jako já měním ponožky. Tolik nápadů, tolik barev. Skvělá Anya, famózní McKenzii. Škoda jen poměrně banální hlavní zápletky.
Renfield
Renfield
5 913 bodů
6
Mé nadšení z filmu bylo v průběhu jeho sledování vlastně srovnatelné s nadšením Eloise z šedesátkového, ale i současného Londýna. Inspirace Hnusem sice zaujala, složitější děj se přesto samozřejmě čekat nedal, což by nevadilo kdyby... Kdyby na pozadí solidních tanečních čísel, příjemně neónové atmosféry s fajn kostýmy a hudbou, nebyla úplně obyčejná školní historka, která navíc právě v době, kdy je tou školní historkou, funguje zdaleka nejlépe. Edgar Wright hold není Lynch, Polanski, ani Argento a i když má mimo závěr i druhá polovina své fajn momenty, je to na ni především v těch psychologických (hororových, detektivních...) pasážích znát. Thomasin McKenzie je ovšem výborná, o to víc zamrzí výše zmíněné, protože ona na ten Hnus rozhodně má.
blackkocour
blackkocour
5 215 bodů
4
Eeeh.. nenávidím kohokoliv, kdo se snaží nostalgií vytěžit celý snímek. Nostalgie je hollywoodský termín - "když to před 40 lety trhlo dolary, musí to i teď..", a to já do morku svýho čuráka nenávidím. Nostalgie je jen vsugerovaný pocit, že jsme prožili nějakou část života, kdy nám všechno přišlo skvělý a nádherný, protože nám filmy a televize vymývaly mozky stupidním a kvantitním obsahem, že jsme nepoznali co je dobré, a co břečka. Okey, dokážu se vcítit do kůže boomerů, co rádi stály fronty na banány, chodívali si kupovat nejžádanější mokasíny letošního léta ze Západu, a nosít indiánské přívěšky jako pomatený Medvěd, ale už je to zkrátka pryč, jako máslo ve středu v Kauflandu po osmé ráno. Wright má opět vypiplaný styl natáčení, třeskutý smysl pro různé fetištické choutky, a mladé jelenice, o které by si každý simp utřel tu svou kapičku spermatu ze šourku, ale to je pravážně málo. Ta šedesátkova část byla sice úsměvná, s plnou grácii odchozena, ale ta hororová část, pokud se tomu dá říkat, byla naopak naprosto nepovedená, a zdá se mi i odfláknutá. Takže, Edgare, s Baby Driverem sis mě opět získal, ale s tímhle si tě hážu do černé listiny omletých a zrecyklovaných režisérů, kterým ta boomerština už leze pomalu i prdelí.
naytsirk
naytsirk
5 121 bodů
5
Je to takový spíš holčičí horor (snad tím nikoho neurazím). Mě to upřímně moc nebavilo a už jsem se těšil na konec…Hlavní postava nebyla špatná, možná kdyby nebyla tak hysterická, bylo by to ku prospěchu věci. Pointa taky nebyla z nejhorších…docela mi trvalo, než mi to docvaklo…i když takhle zpětně tam bylo vodítek dostatek…Takže…špatný to nebylo, ale už to vidět nemusím…
Drover
Drover
5 070 bodů
8
Scénograficky a výpravně je to zase tak hravé a kouzelné, jak jsme od Wrighta zvyklí, a Anya je tady tak nádherná, že se to nedá ani dokoukat bez tenisového lokte. Ale scénář si tentokrát náš funky playboy příliš neošetřil. Můžeme na film samozřejmě nahlížet prizmatem pocty pokleslému žánru a neřešit zvláštní díry v ději, já na něj ovšem nahlížel prizmatem demence, takže si neodpustím strhnout skóre za rozuzlení, které je vinou nedomyšleného scénáře nepříliš uspokojivé. Rovněž když už se jedná opět o echt britský projekt, představil bych si s klidem v hlavní roli radši Florence Pugh či Jodie Comer než Thomasin McKenzie, jejíž citová vypětí a záchvaty hrůzy ve mně občas budily záchvaty hrůzy. Nebudu však tvrdit, že si neodehrála svoje v tomto na první pohled ambiciózním retro noiru, který se s přibývajícími minutami zbavuje všech svých vrstev, až z něj zbude lehce béčkový duchařský horor. Magická aura okolo příběhu s ubíhajícími minutami postupně mizí a všechna zajímavá vyvrcholení berou za své, Wright však do konce nepolevuje, co se týče vizuální kreativity, a evidentně si to užívá, stejně jako děvčata své role, nehledě na směr, kterým svůj vysněný film vede. Takže ačkoliv mu na konci z celého cirkusu zbude jen základní lešení, do té doby servíruje okouzlující show s jednou vymazlenou scénou za druhou, s úžasnými kamerovými finesami, nádhernými barvami, stylovým hudebním doprovodem a božskou Anyou, která celou šedesátkovou exkurzi táhne kupředu. Krása, škoda jen, že ne až do konce. 7/10
detektiv2.0
detektiv2.0
4 127 bodů
8
Tento počin rozhodně nesedne všem, ale pozornost si zaslouží. Dílo je výtečně zpracováno. Hudba, kamera, herecké výkony a hlavně šmrnc šedesátek opravdu skvěle pracuje a baví. A. Taylor-Joy naprosto bravurní, až se mi chce říct "mystická," její herecký styl je zrozen pro danou éru. Dějově už nám to místy pokulhává. Na můj vkus tam bylo až zbytečně moc duchařiny a závěr přesladký happyend, ale jinak slušná psycho atmosféra.
HonzysKISS
HonzysKISS
4 041 bodů
8
Supr film. Především herecká dvojce, topový koncert. Jako milovník Anya Taylor-Joy jsem víc než spokojený. Všechny kulisy Londýna a divadla jsou suprově postavěny. Všechno nablýskané v temné atmosféře, to se moc nevidí. Po audiovizuální stránce vážně na jedničku. Každého nejspíš zaujme, že ve filmu hraje neustále hudba. Není tu téměř žádné tiché místo. Na druhou stranu je to možná trochu škoda, protože to kvůli tomu není tak hororové. Ale místy je to hezky psycho, hlavně scéna u zrcadla, kde padají samá jména, to je pecka. Nakonec je ale největší zklamání samotný příběh. Od začátku to vypadá luxusně, opravdu nápaditě, a nakonec se celá pointa vytratí a nevyužije. Tedy aspoň podle mě. 75/100

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.