WandaVision

72%

Komentáře a recenze 30

6
4,5/10. Tak já nevím, takové neslané nemastné nic. Začátek poměrně zajímavý, konec poměrně retardovaný. Pár zajímavých momentů a nápadů se najde ale je jich málo, tak žalostně málo. Jediný, kdo mě dokázal bavit po celou dobu byl Bettany s jeho fake, zmatenou verzí Visiona. Slabší tři.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
0
Seriál, byť celý Mrdvel, cílí se svými filmy a seriály na mojí věkovou skupinu. Na občance mám sice vyrité že jsem svéprávná osoba, i když někteří by mi nedali do ruky ani nůž na máslo, zkrátka, mně nikdy Mrdvel, a to nepočítám jen filmy, nikdy nebavily. Ať jsem každý film viděl, což je úctyhodné, že jsem se sám dobrovolně ještě nerozhodl neskoncovat se světem, ale nátlak svých vrstevníků je velký, abyste se někde prosadili. Sitcomová lajna starých televizních formátů, obzvlášť z těch amerických, byla dost nudná, a nevím proč se takovým krokem, ať už vzdává nostalgikovi hold, rozhodlo Dizny upejpat. Na to jak velký přehled mám nad televizní historií, nerozeznal jsem ani jeden seriál, na který chce, Wandavision, omezeně narážet. Pouhý prostinký dotaz, ujebal se někdo, z těch pihovatých a brejlatých týnedžrů, když dostali referenci na The Brady Bunch? Pochopil to aspoň jeden ze sta? První epizoda, byla k přirovnání z dalšími epizody, nejlepší. Je to nudné, sterilní, omleté, rodinně poučijící, ale i přesto jsem si počkal do čtvrté epizody, která měla objasnit celou situaci. Sorráč, fakt jsem neměl dál motivaci to dokoukat, protože i kdyby se to nezdálo, těch 30 minut v průmeru na epizodu, na takový formát, je až běda. Za to ale nejsem proti aby takovou délku měl každý zprzněný film od homoverza, a jsem dál v přesvědčení, že Mrdvel Studio, neumí pořád dělat dobrý obsah. Začínám se bát, kam až zajde ta filmová katastrofa v Hollywoodu, po té časti, kdy na Moravě doletí ironGolemkostýmem Vižn, a udělá další tornádo. Rest in Pýrs.
kknk2
kknk2
2 961 bodů
8
Superhrdinské filmy mě už omrzely, naštěstí se seriálu WandaVision daří oprostit od věčného zachraňování světa a taky vrací do hry postavy, které by si v blockbusteru ani neškrtly. Formát evoluce televizních pořadů je vtipnou odlehčující volbou. Pátá epizoda přináší šokující zpestření, ale zda to je významný okamžik i pro celé MCU, není jasné.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
7
WandaVision se jevil jako seriál s unikátním konceptem, kterým se bude skutečně ve velkém odlišovat od všech ostatních komiksových projektů, ale to se naplnilo jen z části. První dílko ze čtvrté fáze totiž není tak komplexní, jak se mohlo z trailerů zdát a ve výsledku jde akorát o mix klasických sitcomů s tou nejzákladnější Marveláckou formou. Začátek byl jasný. Každý díl jiná dekáda a jiný styl sitcomu a lidé, kteří se tím v minulosti bavili nebo to třeba ani nezažili, si tak mohli projít to stěžejní z každé doby. Ve výsledku jsou však tyto díly vesměs naprosto zbytečné, jelikož fungují pouze jako vata mezi scénami z reality a pro budoucí projekty tu máme možná tak důležité narození dvojčat, jinak tu nebylo nic, co by skutečně stálo za řeč. Teď si to vezměme z jiné stránky. S pomocí WandaVision chtěl Feige víceméně napravit zpackaný origin Wandy a jí i Visionovi dát zasloužený prostor, o který byli ochuzeni, jelikož dlouho nikdo nevěděl, jak s postavami vlastně pracovat. Quicksilver byl vlastně až na jeden díl opět nevyužitý a sám se na tvůrce s jeho zpracováním vlastně ani nezlobím, jelikož mi koncept multiverza s přecházejícími herci nikdy moc neseděl a nevím, jestli jej v MCU vůbec chci. Tahle meta s využitím herce byla dostačující, byť nakonec skončila hloupým sexuálním vtipem. Každý, kdo znal předlohu, musel podobně jako u Mysteria vědět, co se z Agathy vlastně vyklube. Kathryn Hahn zahrála postavu bravurně, v prvních osmi dílech opravdu excelovala, ale poslední celou postavu proměnil vlastně v čistě zlého padoucha, který neumí nic jiného než se zle smát, čímž to celé pokazili. Bílý Vision mne určitě potěšil a vyřešení sporu filosofickou myšlenkou byl bravurní, ale dle mého názoru měli nechat oba Visiony zemřít. Ptáte se proč? Protože tím vlastně podkopáváme celý smysl Infinity War, ze kterého zůstal po smrti snad jedině Heimdall, zatímco se všichni ostatní hrdinové nějakým způsobem vrátili, byť za cenu dalších dvou postav, z nichž jednu stejně čeká celovečerní film. Teď k lince v realitě. Hayward jako padouch stejně jako Agatha/Agnes sklouzl k tomu, že je vlastně jen a pouze zlý a zkorumpovaný, což je oproti padouchům z posledních pár let fakt krok zpátky. A on celý SWORD působil obecně takovým levným dojmem a byť má jít o kosmickou variaci SHIELDu, působil daleko hůře a zaměnitelněji. Monica mi žádným způsobem nevadila, ale stejně tak mi ani nepřirostla k srdci. Ve srovnání s jinými hrdiny je i po těch několika dílech vlastně celkem plochá a vzhledem ke všem těm žijícím hrdinům i tak trochu do počtu. Jimmy Woo byl excelentní, na toho se zlobit nemůžu a přál bych mu podobně jako Coulsonovi vlastní projekt. Darcy samozřejmě potěšila, ale jak s ní naložili v poslední epizodě, bylo opravdu strašné. Objevila se na pár vteřin a její zmizení tvůrci okecali pár slovy. Co můžu říct na závěr? Skončilo to vlastně skoro stejně, jako to začalo. Wanda nemá děti, nemá Visiona a má se pořád co učit. I sám Feige nakonec přiznal, že události seriálu k pochopení druhého Doctora Strange nebudeme potřebovat, což je zjevné, když se tu nestalo nic. Vision je sice naživu, ale umírání tak nyní skutečně postrádá smysl a potitulková scéna se Skrullem nemá po konci Spider-Mana vlastně žádný dopad. Souboje byly jen tupé hrdina proti svému zlému alter egu, což tu bylo milionkrát a obecně by se dal celý projekt shrnout do dvou a možná i jedna a půlhodinového filmu. Snad nebudou další projekty čtvrté fáze vypadat podobně. 70%
2 487 bodů
6
6/10
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 263 bodů
7
O tomhle seriálu jsem věděl,ale nějak mě nelákal.ovsem do doby než vyšel doctor strange 2,četl jsem různé recenze a všude bylo zmiňováno,že by se člověk měl nejdřív podívat na WanduVision aby pochopil dej doctora strange(opravdu tomu bylo tak)seriál mi přijde šel zajímavý,zasažení do různých dekád,v sitcomove tvorbě mi přišel zajímavý.dokonce to bylo i vtipné což sem nečekal,postupem se humor vytrácel,ale začalo se řešit vážnější téma..za mě mile překvapení
Kuca25
2 132 bodů
6
Jakože upřímně seriál by si zasloužil hvězdičky dvě. Na druhou stranu jsme měli možnost se dozvědět něco víc o Wandě a lehce i o Visionovi. Ale spíš Wanda je tu hlavní tahoun. Bohužel ne v tom správném slova smyslu. Poprvé co se objevila v MCU tak mi byla vyloženě nesympatická, ale později jsem si ji oblíbil. Ale kvůli tomuto seriálu je zpět jako v Age of Ultron. Sice to není vyloženě taková nechuť, ale prostě ji to na dobrém světle nepřidalo. Vision i přesto jak moc mocný je, byl pro mě vždy ohromně nezajímavou postavou a seriál to o moc nevylepšil. Trochu mi přijde, že WandaVision je snad jen kvůli tomu aby jsme nějak vyplnili čekání mezi snímky. Protože to byla trochu ztráta času. Nestalo se zde nic moc zásadního a klidně by na vše podstatné stačila jedna epizoda. Za mě to hodnotím jako obrovský propad dolů co se Marvelu týče, spíš mi to přišlo jako zkouška kam až může Marvel s různorodostí zajít a přitom se furt držet nahoře. No tak tady to nevyšlo. Přesto jsem byl rád že dostali větší prostor vedlejší postavy, ale je tu vidět proč jsou vedlejší. Bohužel první MCU seriál na mě dojem neudělal.
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
10
Jsem člověk který půlku MCU považuje za průměrné hypem vyhnané blockbustery v čele s Endgame.Ale WandaVision byla paráda.Chemie mezi Wandou a Visionem tu funguje snad ještě lépe než ve filmech a i když ze začátku sledujete sitcom......stejně tušíte něco zlého ve vzduchu.Jediné co bych seriálu vytknul je digibordel ve finále.Ale to už je hold úděl současného komiksového mainestreamu.....ať už jde o Marvel nebo o DC.Snad Marvel začne alespoň trochu experimentovat, protože poslední filmy jsou tak moc nudné a sterilní (vyjma skvělé Infinity War).Reboot X-Menů a F4 k tomu vyloženě vybízí.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
WandaVision byl projekt s obrovským potenciálem, který bohužel nebyl plně využit. První dvě epizody jsou čistě sitcomové a pouze v pozadí jsou náznaky na to, že není vše tak, jak se zdá. A právě tyto epizody jsou vůbec těmi nejlepšími. Celkově jsou v seriálu bravurně zvládnuty sitcomové části a tvůrci plně porozuměli sitcomovému DNA. Střídání žánrů bylo také dost pečlivě odvedené. Bohužel hlavouni z Disneyho neměli dostatečnou odvahu pokračovat v čistě sitcomovém formátu po delší dobu než tří epizod. Škoda, nemuselo to od čtvrté epizody sklouznout k typickému Marvelu. Čtvrtá epizoda byla navíc nejzbytečnější epizodou celé série. Pátá, šestá i sedmá epizoda je kombinací sitcomů a marvelovek, kde je tou zábavnější části samozřejmě sitcom. Osmá epizoda už byla ve formátu čistého Marvelu, ne však v akční rovině, ovšem v rovině příběhové, kde se rozvíjely charaktery a svět. Šli jsme po stopách Wandiny minulosti a známé události byly prohlubovány. Osmý díl byl pro mne díl s emocemi na správném místě, který jsem si ve výsledku dost užil. Závěrečná epizoda se řádí do ranku těch slabších. Bitkovaná, kde zas a znovu nejvíce baví osobní linka Wandy. Vážně se tam musel objevit bílý Vision? Nešlo by to i bez něj? Nebylo by lepší dát větší důraz na hlavní záporačku této show? Tohle jsou otázky, jenž nosím v hlavě po zhlédnutí této epizody. Ale konec konců se to dá. Člověk se jen musí naladit a připravit. Co říct závěrem? Kdo chce lehce okořeněný typický Marvel, dostane ho. Kdo chce originálněji pojatý komiksový snímek, měl by se poohlédnout po něčem jiném. Agatha je Céčkovým záporákem a k mému zklamání, jedna z nejhorších záporných postav za poslední dobu. Naštěstí několik momentů s ní vážně baví (odhalení ve stylu písničky bylo top). Hlavní herecká dvojice podává úžasné výkony a je radostí se na ně dívat. Efekty jsou na poli seriálové tvorby kvalitní, ale mezery vůči filmům mají. Jo a také funguje seriál dobře jako building postavy = Wandy. Vyhrálo ve mě fanouškovství nad originalitou. PS: Teorie fanoušků, které se v mnoha ohledech vůbec nevyplnily, jsou není úsměvnou vzpomínkou.
naineko
naineko
1 542 bodů
6
Je rozhodně fajn, že to není úplně klasická marvelomalovánka, ale taky to není nic opravdu světoborného. Prostě to má daleko k čemukoliv (obzvláště ke skvostům jako Watchmen nebo The Boys). Stejně jako u Logana (se kterým tak trochu sdílí motiv, ale neudrží si dostatečný odstup) bodíky dolů, za přilišnou komiksovou poplatnost (a de facto další trapný pouzeorigin).