WandaVision

72%

Komentáře a recenze 30

47 084 bodů
8
Příjemné překvapení. Obecně jsem velký fanda Marvelu, ale seriálové tvorbě jsem se dlouho vyhýbal. Teď doháním resty a na řadu se dostalo WandaVision. Už od prvního dílu se mi líbil celý koncept seriálu a mé nadšení se násobilo s každým dalším dílem. Scénáristé si s tou sérii hodně pohráli a sitkomové zpracování ze začátku baví i když nepřináší nic nového pro děj. Tedy aspoň tak se to zprvu zdá, ale vše je postupně vysvětleno a krásně to do sebe zapadne. To jakým směrem se závěr série ubíral se mi líbil a finále za mne bylo povedené. Nechci moc prozrazovat z děje, kdyby se zde našel někdo jako já a seriál ještě neviděl. Casting se povedl na výbornou a hodně mě potěšilo obsazení Kat Dennings. CGI vypadalo celkem dobře a to v seriálech není žádná samozřejmost, ba naopak. Já se tedy v závěru dost bavil a rád dám 80%
4
Jde to asi respektovat jako flex Marvelu, do čeho je schopný a ochotný nacpat peníze, aby mu s tím lidi urvali ruce. Ale velmi brzy bylo jasné, že to je jen stylistické cvičení na téma baby's first Truman Show. Rozhodně bych tomu mohl dát s čistým svědomím tři hvězdy - to by asi bylo hodnocení adekvátní dvaceti minutám neškodně zabitého času týdně. Ale ta urputná snaha tvářit se, že to o něčem je, že to odkryje nejen zábavnou zápletku, ale k něčemu se to vyjádří, tomu prostě nesvědčí. Plus se fakt nepovedl konec - sice bylo od začátku jasné, že se to všechno ukáže jako samoúčelný gimmick, ale myslel jsem, že z toho přece jenom vybruslí trochu líp. Ta absolutní bezradnost a nesouvislost východiska a celý vpád "čarodějnictví" jsou tak moc přestřelené, že tvůrci nejspíš mysleli, že se tomu člověk zasměje, přijme to jako nadsázku a v záplavě smířlivosti si neuvědomí, že to předchozích 7 epizod a celou premisu háže do koše a odhaluje jejich prázdnotu. Mandalorian je tady seriál pro děti, který některý dospělí berou moc vážně, ale ten se aspoň netváří, že z něj někdy vyplyne nějaká sžíravá satira. Nekladu tu přitom na WandaVizi jiné cíle, než které ona sama avizuje a přislibuje, i když nikdy nebyla sebemenší šance, že by je naplnila. Nevím, co pak s tím, než považovat to za špatně vymyšlený seriál.
10
Bavilo hodně. Od nabušeného sitcomového začátku po závěrečnou čarodějnou rubačku. Herci konečně měli šanci pořádně vyniknout (sakra parádní komediální talent od obou) a vysloveně pobavil vtípek od tvůrců v podobě Evanse. 9.5/10
10
V roce 2019 se Marvelu podařilo něco neskutečného. Od roku 2008 a prvního Iron Mana, kdy postupně budovali svůj Marvel Cinematic Universe ušli dlouhý kus cesty, který se v roce 2019 dočkal svého vyvrcholení v podobě Avengers: Endgame. Šlo o divácký úspěch, který se stal nejvýdělečnějším filmem všech dob. Marvel ale nekončí a musel především dokázat, že i po Avengers: Endgame bude mít nadále smysl v Marvel Cinematic Universe pokračovat. 2. éra MCU tak po Spider-Manovi: Daleko od domova definitivně startuje a samotná WandaVision je příslibem, že nás určitě ještě čekají zajímavé věci. Wanda Maximoff v podání Elisabeth Olsen a Vision v podání Paula Bettanyho jsou prvními hrdiny z MCU, kteří se dočkávají vlastního seriálu na streamovací službě Disney+. Vůbec poprvé se tato dvojice nepředstavuje v týmovém filmu a především od začátku jasné, že tahle dvojice dostane větší prostor. Přitom všem existoval oblak tajemna vzhledem k tomu, jak přesně dopadli události dvojice filmů Avengers: Infinity War/Avengers: Endgame a jak to celé bude vypadat. Už dlouho dopředu tvůrci slibovali, že WandaVision bude sitcom. To, že již první epizodou se ale atmosféru sitcomu dokáže prodat takovým způsobem nemohl čekat opravdu nikdo. Napříč prvními sedmi epizodami WandaVision čerpá a zároveň vzdává poctu sitcomům, které v USA vznikli od roku 1950 až doposud. Dochází k odkazům nebo vyloženým citacím sitcomů jako The Dick Van Dyke Show, Malcolm v nesnázích nebo Taková normální rodinka. Většina seriálu se přitom skutečně natáčela před živým publikem, aby byl nádech sitcomu ještě více autentický a nejlepší na tom celé je to, že se to skutečně dokáže prodat. Režisér celé minisérie Matt Shakman skutečně dokázal první dvě epizody natočit jako výtečné epizody sitcomů z 50. a 60. let. Celou dobu sice divák tuší, že je něco špatně a některé momenty ještě v tomhle ohledu přikládají pod ohněm, jinak ale první dvě epizody skutečně bezvadně fungují jako klasické sitcomové epizody. Nadále se tu výborně daří rozšiřovat mytologii a samotný svět MCU. V rámci MCU jsme se doposud setkali s norskými bohy, mimozemšťany a čaroději a přesto se očividným stylem, kterého se MCU drží daří skutečně daří vybudovat pocit, že se vše odehrává v jednom světě. Televizní formát 4:3, ono většinou spíše otravné smějící se publikum a typické televizní reklamy, které přísluší své době a jsou nějakým způsobem napojeni na minulost Scarlet Witch. Tímto vším WandaVision ze svého sitcomovového formátu dostává všechno, humor funguje tak, jak by měl a především to má celé výtečné obsazení, kde takový Paul Bettany po sérii vážných rolí dostává možnost předvést se v komediální póze a je jednoduše fenomenální. A pak jsou tu výtečná intra, která jsou navíc doprovázena originálně vytvořenými písněmi, které jsou neskutečně chytlavé. Je možná škoda, že v samotném závěru tenhle seriál definitivně ztratí to, co ho dělalo tak specifickou marvelovkou. Jenže si to pořád drží výtečnou kvalitu a především se ukáže, že všechny předcházející události skutečně měli své opodstatnění. Čtvrtý díl nabídne pohled na události prvních tří epizod z reálného prostředí, přičemž se i v následujících dílech dočkáváme přeskakováním mezi těmito dvěma lokacemi, osmý díl slouží jako skvělé roztažení mytologie životního příběhu Wandy a devátý díl je zase výtečným finále, které je velkolepé, ale především dojemné. Ona výjimečnost tohohle seriálu se tak nikdy úplně nevytratí a pořád obsahuje spousty elementů, které ho bezpečně oddělují od zbytku MCU. Za mě jsem tedy spokojený v tom ohledu, že se zde skutečně někdo vydává tak trochu jiným směrem a podobné ´´ experimenty´´ osobně doufám uvidíme v budoucích projektech MCU jenom a jenom více. WandaVision sází na tak trochu nespolehlivého vypravěče, kdy se i očividné věci lusknutím prstu stanou neočividnými. Osobně žiji v tom duchu, že v samotném seriálu je tolik odkazů na různé prvky právě proto, aby fanoušci někoho očekávali a pak jen byli překvapeni, že to očividně naznačované nedorazí. Je to fikané a nikdy si nemůžete být úplně jistí, zda zde skutečně figuruje multivesmír, cestování v časem nebo démoni. Mnoho fanoušků pak bude pochopitelně naštvaných, že se jejich teorie nevyplnili a nedostali tamto a tamto. Já osobně jsem ale nadšený z toho, že si tu někdo prostě fikaně hraje s divákem, buduje jeho očekávání a pak je schopen oněmi očekáváními zcela otřást. Tohle hraní s divákem je za poslední dobu jedno z těch nejlepších hraní s divákem, které jsem viděl a neskutečně jsem si užíval, jak jsem byl sám někdy lapen v moři otázek. Disney+ navíc sází na týdenní model vydávání a seriál WandaVision u mě osobně způsobil bolestivě dlouhá čekání na další týden, jen proto, abych si doplnil další dílek téhle fantastické skládačky. WandaVision výtečně funguje i jakási forma psychologické sondy, kdy se opravdu dostáváme na kobylku charakteru Wandy Maximoff. Elizabeth Olsen zde dostává šanci ukázat, že umí hrát a naplno to využívá. Její výkon je fantastický a všem pochybovačům velmi pravděpodobně zavře ústa. Kathryn Hahn jako Agatha Harkness též předvádí fantastický výkon a především komediální herečka zde dostává chvílemi možnost se představit i v tak trochu jiném světle. Teyonah Parris jako Monica Rambeau, Randall Park jako Jimmy Woo, Kat Dennings jako Darcy Lewis, Josh Stamberg jako Heyward, Jullian Hillard a Jett Klyne jako Billy a Tommy Maximoffovi nebo Evan Peters jsou ve svých rolích také velmi fajn. Přitom všem se navíc funkčně rozpracovává dosavadní mytologie MCU, zároveň se rozšiřuje, přitom všem tu figurují pomrknutí, která ale nejsou vyloženě na sílu a pak to všechno vede k výtečnému finále, kde se definitivně potvrdí síla příběhu napříč celou sérií. Je velmi snadné si tento seriál zamilovat, protože je vidět, že šikovní lidé z Marvel Studios nadále nepolevují. Tým scenáristů sepsal skutečně silný příběh s výtečnými postavami, bravurními zvraty a funkčním přeskakováním mezi tóny. Všechny epizody přitom nejsou vyloženě fenomenální a některým chybí nějaké výraznější momenty, přesto je to ale v součtu neskutečně parádní a upřímně jsem rád, že něco takového vzniklo. O to více právě pod Marvel Studios, které definitivně naznačuje, že bychom se v budoucnu mohli dočkat takhle výrazných projektů. WandaVision je skvělý seriál, který výtečně startuje 4. fázi Marvel Cinematic Universe. Řemeslně fenomenální, herecky skvěle zahraný, má to výtečný soundtrack Christophea Becka a především to dokáže naprosto prodat momenty o které se snaží. Když to má být komedie, je to komedie. Když to má být drama, je to drama. Když to má mít lehce hororový tón, má ho. Krásně se na to dívá (s barvami to pracuje krásně), výtečně to kombinuje klasickou marvelovku s výtečnou poctou sitcomům a je to prostě další důkaz toho, že seriálová tvorba Disney+ se vyvíjí tím správným směrem. A ukázkově to dokáže diváka (nejednou) oklamat. A Wanda Maximoff se definitivně stává jednou z nejzajímavějších postav, které má aktuálně Marvel ve svém repertoáru. Za tuhle odvážnější marvelovku jsem neskutečně rád a vlastně mě mrzí, že to s ní takhle uteklo.........
9 279 bodů
8
WandaVision je extrémně zajímavý seriálový počin, který se mezi nás vkradl již na samém zárodku roku 2021, a hned vstoupil do boje o nejlepší seriál onoho roku... Úvodní epizody nejsou až tak poutavé, ale pro pochopení Wandy, a tedy i celkového děje jsou zcela stěžejní. Seriálu se zejména povedla epizoda 4 a epizoda 9. Několikrát Vás seriál překvapí, co si troufnu tvrdit, tak je to zcela určitě v osobě hlavního záporáka a dále v celkovém emočním rozsahu Wandy.. 75%
9 025 bodů
7
WandaVision vhazuje vidle mezi věrné a občasné diváky Marvel Univerza, přičemž si je přehazuje ze strany na stranu, takže ve výsledku působí nevyváženě. A první epizodou ty věrné zaručeně zklame, neboť věrně zachycuje stylizaci starých sitcomů a jejich následný vývoj v seriálech dalších. Jakmile se ale opět navrátí Marvel styl, známý po celé MCU, věrní si oddechnou, občasní povzdechnou. A to je i můj příklad. Dokud se WandaVision drží nové a neokoukané formy, má pořád co nabídnout, ale jakmile dojde na scény bez Wandy a Visiona, začíná seriál nudit a nezachrání to ani skvělí herci. Za zmínku stojí vyloženě Wanda, která herecké polohy zvládá často a s přehledem, že jsem si nejednou řekl, že jí je v tom Marvelu škoda. WV tak krom začátku nijak nevybočuje z řady a ke konci už zkrátka nestíhá. Jasně, funguje to a máte-li to rádi, dobře pro vás. Pro ty, kteří ale od Marvelu čekají někdy risk a ne jen sázku na jistotu, asi tohle není pro vás. (Ale po tuctovém finále přišlo celkem nutné, ač ne přímo čekané rozhodnutí tvůrců a za tenhle risk v MCU zvedám palec nahoru) PS pro ty, co již viděli: Zvrat v polovině seriálu sice otřásl internetem, ale buďme upřímní, kdo by věřil, že se tvůrci odhodlají k takovému kroku? :)
8 589 bodů
0
Byl jsem zvědavej, což na marvelovky nebývám, ale tohle je sitcom, kterej neni vtipnej. Jak je to možný? Vzdal jsem to po druhym dílu a už během něj jsem si připadal jako debil. Tvůrci vytvořili trapnou podívanou, která vůbec nevzbuzuje zájem o to, co se vlastně děje. Beru to jako neúspěch, protože je nemyslitelné, aby seriál zanechal diváka po 2 epizodách z 9 v takovém nezájmu. Naštěstí má marvel velkou fanouškovskou základnu, která takovou plytkost jistě ocení. Kdyby neocenili, možná by Marvel servíroval něco lepšího.
blazma
blazma
4 928 bodů
4
Za mě osobně nejhorší věc co Marvel natočil. Wandu i Visiona mám rád a herecké tváře co je ztvárňují taky, jenže ten způsob jakým je tento seriál natočen mi vůbec nesedí. Zkusili tady zariskovat s úplně jinačím postojem a u mě to vůbec nebodovalo. Jen z respektu k MARVELU nedávám ještě horší hodnocení.
Floridsky
4 376 bodů
6
Parádní nápad, který se mi moc líbil, protože je to úplně něco jiného než ostatní šablonovité MCU projekty. Sitcomy jsou vtipné a mají svěží nádech. Herci hrají skvěle. Do toho máme několik podivností a pomalu odkrýváme, co se děje. Ale poslední třetina (epizody 7-9) jsou úplně mimo. Už to není vtipné, akce je nudná a finále je prostě typická Marvel řežba, navíc plná dětského humoru a bez špetky inovace.
Žralok
Žralok
4 087 bodů