63%

Komentáře a recenze 28

Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
6
Tento film som si už dlhšiu dobu chcel pozrieť a práve teraz nadišiel ten čas. Bol som doslova vytrhnutý z pozerania seriálu Ash vs Eil Dead a donútený si pozrieť Enolu Holmesovú. Úprimne som nemal veľké očakávania no výsledok celkom prekvapil v pozitívnom zmysle slova. Rozjazd je svižný, vtipný a zaujímavý no tu to všetko asi tak končí. Reťaz sa predrhol a len tak tak sa tvorcovia dostali ku koncu. Nehovorím že sa produkcia filmu skazila úplne no bolo by lepšie keby sa celý dej filmu viezol na vlne prvej polhodiny. Herecké obsadenie celkom ušlo a mám pocit že Millie sa na rolu sestry Holmesa dosť hodila. Film ma milo prekvapil no nijak neohúril. Slabo nadpriemerný snímok pre mladých. HODNOTENIE: 6,5/10
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
8
Film pro dospívající s podobným kouzel jako první dva filmy o Harry Potterovi. Skvělé obsazení a technická stránka tahá film hodně nahoru. Více zde: https://www.youtube.com/watch?v=1CyAT_GYzxg&t=1s&ab_channel=EuropeansReact_Film%C3%A1%C4%8D
kknk2
kknk2
2 955 bodů
8.5
Veselá detektivka s výstřední hrdinkou, která je jen tak mimochodem sestrou Sherlocka Holmese. Ze začátku jsem neměla jasno, zda vydržím to netradiční obracení se k publiku, ale dalo se na to zvyknout… pak mě Enola vtáhla do svého dobrodružství a já si to fakt užila. Nepohrdla bych druhým dílem.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
7
Krásná ukázka toho, jak rozdílně se dá uchopit sherlockovský námět. Enola Holmes nemá nic společného s dynamickým pojetím Guy Ritchie, přesto je to neotřelé a hravé. Pravdou ovšem je, že úvod ve mě vzbuzoval rozpaky a cítil jsem se trochu nepatřičně...jako kdybych se nachomýtl k demonstraci za práva kojících matek. Cílovka Enoly se mi v prvních dvaceti minutách zdála být 12-15 let. Nicméně nakonec konstatuji, že je to nezávadné i pro starší ročníky. A to především díky Millie Bobby Brown, ze které se vyloupla velmi sympatická herečka, která bez problému utáhne celý film. Místy jsem měl pocit, jako bych se vrátil zpět v čase a viděl začínající Natalii Portman. Jsem si dost jistý, že si tímto filmem hlasitě řekla o pozornost mnoha producentů a režisérů. Cavill byl jako Sherlock překvapivě věrohodný a ze své postavy vytěžil v rámci vedlejší role asi maximum. Takže pro mě trochu překvapivě... díky Millie Bobby Brown a Bradbeerově jemné režii, je to lehce nadprůměrný, milý filmeček.
Bordoshut
1 647 bodů
4
4/10 – Tak tohle je teda naprostý očistec. Nesnáším ty PG13 rádoby dobrodružné filmy, které se i přes svou do nebes volající dětinskost snaží působit smrtelně vážně. A jestli mě něco na filmu dokáže tak znamenitě a rychle nakrknout jako právě tento styl, pak je to boření čtvrté stěny. Neoznačil bych se sice za zarytého odpůrce této praktiky a umím ocenit, když se to nějakým vybraným způsobem režisérovi podaří. Nalijme si ale čistého vína: v 90 % se boření čtvrté stěny nese ve znaku kýčovité trapnosti, jež akorát vytrhává diváka z příběhu. Navíc se ještě čas od času najde nějaký líný vyčůránek (bez urážky pane Bradbeere), kterého v nějakém uměleckém amoku napadne, že přímé promluvy postavy k divákovi jsou vlastně skvělým způsobem, jak zrekapitulovat děj snadno a rychle, totiž bez zbytečného ukazování, záběrů a podobných krávovin. Tuhle techniku dotáhl mistr polopatického brebentění Bradbeer takřka k dokonalosti. On nejenže vždycky zopakuje, co jsme to právě viděli, on nám pomocí boření čtvrté stěny dokonce i sdělí zásadní informace, které jsme neviděli. Smekám pomyslný klobouček... Takže to máme dílo velmi poplatné mladé cílovce, které se tváří děsně dospělácky, a otravné boření čtvrté stěny. No a teď si k tomu ještě připočtěte Sherlocka Holmese. Ano, čtete správně. V tomto Díle se totiž vyskytuje Sherlock Holmes. Dále je tu jedna šedovlasá stařenka, která se při přeříkávání svých replik šklebí tak často a na tak nevhodných místech, až to vypadá, jako by to i jí samotné bylo k smíchu. Jenomže k smíchu to bohužel vůbec není. Pročpak? Protože zmíněné teatrálně ponuré pojetí absolutně vylučuje jakýkoliv humor po celé ty 2 úmorné hodiny. Jediné, a to doslova a do písmene, co tenhle snímek drží nad vodou, je skvělá Millie, která zkrátka hrát umí a snažila se postavu Enoly ztvárnit co nejsnesitelněji. Nicméně ani její energie nezmění nic na scénáři a ani na tom, že postava, kterou hraje, je všehovšudy otravný všeználek a všeuměl. A samozřejmě je Enola také feministka, bez tohohle malého detailu by se už dnes totiž film o ženské hrdince v hlavní roli neobešel. No prostě bída a děs. Scénář také stojí za starou bačkoru – modifikovaná verze staré známé pasty o ztraceném člověku a někom, kdo po něm celý film pátrá, na mě vážně dojem nedělá. Nejvíc mě asi ale vytočilo to smrtelně vážné pojetí tak bezzubé a defacto nevinné zápletky. Buďto děláte film pro dospělé, anebo film pro děti. Netočíte dětský příběh vyzrálým příběhem, zrovna tak jako neservírujete malý chod pro děti na velkém dospěláckém podnose. To pak není film, nýbrž navoněná bída. Nemístná poznámka: "Zdravíme Kokyho."
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
5
Docela necitlivý pohled na Holmes Family. Prvních 5-10 minut možná za to stojí vidět, ale zbytek je jen opravdu odfláklý scénář s pěkným kostýmy, kulisami, průměrnými hereckými výkony a nezajímavým příběhem. Ovšem Miĺlie si to dává s přehledem a ostatní se vlastně taky snaží. Ale pokud je to mizerně napsané, nic se s tím udělat nedá a to dokonce za docela fajn režie. Finále bylo fakt jedno z nejhorších, co jsem za poslední dobu viděl. Uvidím , jak se mnou zahýbe druhý díl. Ale nedělní Netflix výplach je to asi dobrej, i guess
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
6
Feminismus z toho tak nějak sálal už z názvu. Což by nebyl problém, ale občas mi přišlo, že už to tvůrci tahají až moc na sílu. Každopádně Enola a Sherlock jsou super. Obzvlášť Sherlock v podání Henryho Cavilla sakra baví. A chtěl jsem aby byl ve filmu co nejvíc. Příběh je dostatečný a ani jsem od něj nic víc nečekal. Přeci jen to není o Sherlockovi, ale o Enole, která nemá žádné detektivní zkušenosti. Nebo má? Protože chvílema to vypadá, jakoby byla víc geniální než její bratr. Naštěstí její druhý bratr je naprostý hajz a dá jí do koncentráku pro dívky. Proč to? Byla tahle odbočka vážně tak důležitá? Celá druhá část filmu odbočila od hledání matky k záchraně týpka, kterého zná asi dva dny. Hloupá podívaná na chvíle, kdy nechcete přemýšlet ani o tom co si dáte k obědu. Ale v zásadě jsem se bavil.
Enon
Enon
1 096 bodů
2
Už jsem z tohohle fakt unavený. Proč se v dnešní době tvoří takové filmy? To nám jako společnosti stačí tak málo k uspokojení? Opravdu stačí natočit jedno velké bezduché, nudné, drahé, hloupé nic? Nulová sympatičnost postav, nulové překvapení, nulová zábava. Z jedné strany chápu tvůrce a akceptuji z části to, že tyhle filmy dopadají tak jak dopadají. Je to kvůli tomu, že vysoký rozpočet a drazí herci si vyžadují zkrátka úspěch, a co má největší úspěch? Ano, rodinné filmy. A u takových filmů vám to stačí udělat podle standardní tupé ploché hollywoodské šablony aby to fungovalo, tudíž se nemusíte snažit o nic víc, o jakoukoliv message, jakékoliv překvapení, o nic, jelikož kdybyste to zkusili tak hrozí, že by se to někomu nemuselo líbit, což se automaticky rovná menší zisky. Chápu to ale to je potom chyba v nás a ne ve filmařích, kvůli nám se točí filmy jako jsou např. Enola, Dolittle, Expedice džungle, Uncharted a další, PROTOŽE TO LIDEM PROSTĚ STAČÍ. A to je za mě ohromná škoda, rád bych viděl vysokorozpočtové filmy experimentovat, hledat nějakou přidanou hodnotu, snažit se o něco víc než o hloupoučkou zábavu, a vězte, že mě jenom u Enoly napadlo tolik věcí jak to vylepšit, ale bohužel. Například Pixar tohle dělá skvěle, a funguje to, je to sice něco trochu z jiného soudku ale i přes to, základ je stejný. Enole tedy dávám 21%, velké zklamání.
SlavekMDFK
SlavekMDFK
1 021 bodů
8
Jako když zapomenu na tu neskutečně tlacenou otázku feminismu tak je to super snímek na chmurnej večer se super kostýmy a fajn herci
Svany
Svany
946 bodů
8
Po oznámení jsem se na tento film dost těšil, a jsem rád že mě nezklamal. Děj se drží knižní předlohy, což je jenom dobře, protože kniha je skvělá. Millie Bobby Brown hraje škvěle, a v kombinaci s Henrym Cavillem zde tvoří skvělou kombinaci. Jedná se o skvělí film z jiného pohledu na svět Sherlocka Holmese, a klidně bych uvítal druhý díl.