Četa

82%

Komentáře a recenze 24

9 035 bodů
8
Charlie Sheen v době, kdy to nebyl jen "Charlie z Dva a půl chlapa", ale celkem charismatický herec, který předvedl svůj nejlepší dramatický výkon. Válka je prezentována výborně, zkrátka to nejhorší, co vás zde může potkat. Všechny postavy jsou uvěřitelné, herci výborní a režie i scénář Oliver Stone vypiplal k dokonalosti. Tady zkrátka není jediný chybný krok.
p.a.douch
p.a.douch
8 377 bodů
9.5
Pro mě je druhá polovina osmdesátých let Stoneovým režijním vrcholem. Četa je toho příkladem. Na tomhle filmu je dost vidět velké zapojení speciálních poradců (Dale, Ebenhoch). Také je znát účast Olivera Stonea v tomto konfliktu. Tohle dílo zkrátka funguje. Casting je výbornej a mnoho herců zde předvedlo svůj nejpůsobivější výkon (Quinn, Moses, Kevin Dilon, Orwig, Dale).
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Mile mě překvapil hudební doprovod snad během celého filmu mé oblíbené hudby Adagio For Strings. V podstatě je to celé o tom, jak banda vojáků prochází džunglí, občas někoho zabijou, občas někdo umře a hlavně u toho maj hromadu keců, což je pro mě průměr. Poslední pulhodina, kde je docela kvalitní akce (na tu dobu) to ale trošku zvedla a pak i ten celkovej pohled na film. Plus dodává i spousta známých tváří (za mlada), jen bych asi nechal více prostoru Johnny Deppovi, na druhou stranu Willem Dafoe předvedl pro mě nejlepší hereckej výkon, do něj bych to neřekl. 72%
jirka26
6 288 bodů
7
Peklo Vietnamské války očina Olivera Stoneho.
6
Pravda je hnusná špinává a depresivní stejně jako tenhle film.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
10
První zhlédnutí Čety bylo velmi zajímavé a hlavně premiérové, nicméně konec jsem měl trochu rozostřený (ne že bych ho nechápal, ale on opravdu byl ten zvuk na nic). Druhé zhlédnutí bylo o mnoho lepší a srozumitelnější. Je mi Stonea trochu moc líto, co musel v té válce prožít. Já bejt na jeho místě tak asi už páchám sebevraždu. Stone to zfilmoval opravdu perfektně a příběh dostal pravdivé grády nejen o boji mezi nepřáteli státu, ale i nepřáteli mezi Američany. Skvělá práce, která se musela řádně ocenit až na podruhé.
miza
miza
2 336 bodů
Skvělý válečný film.
Miller
Miller
2 220 bodů
10
"Když na to teď vzpomínám, nebojovali jsme s nepřítelem, bojovali jsme sami se sebou a nepřítel byl v nás. Pro mne už válka skončila, ale zůstane ve mě do konce mého života. Vím určitě, že Elias bude dál bojovat s Burnsem o mou duši, jak to řekl Rhah. Od té doby si připadám jako dítě, které mělo tyto dva otce. Ale ať je to jak chce, ti z nás, kdo to přežili, máme povinnost znovu stavět, učit ostatní co víme, a snažit se ve dnech, které nám zbývají, najít v tomto životě dobrotu, a smysl" K tomuto si přidejte Adagio Strings, a konec jednoho z nejlepších filmů všech dob. Životní role většiny herců. Tom Berger hraje na oscara, ještě lépe hraje Charlie Sheen, který svou kariéru dojebal, a nejlépe ze všech zde hraje člověk, co chtěl jen svobodu, mír, a lásku - William Defoe. Scéna, kdy se Elias plazí před Vietnamci je válka ve Vietnamu v jedné scéně - Zoufalí muži utíkají před jistou smrtí, a ani ten nejsilnější duch jim nepomůže. Osobně nechápu "až" 60. místo. Já jsem ve Vietnamu byl. Nevím jestli díky, a nebo kvůli, ale je to zásluha tohoto filmu. Já viděl to zlo, tu paranoiu, tu bezmoc, to, jak jeden podráží druhého, to, jak jeden šikanuje druhého, to, jak jeden nadává druhému, to, jak jeden zabíjí druhého, to, jak vojáci zabíjí nevinné lidi a zvířata, ale i to, jak jeden chrání druhého, to, jak jeden zachraňuje životy jiných, to, jak jeden věří druhému, to, jak jeden zachraňuje ženy před znásilněním, to, jak vojáci berou malé děti, to, jak rovný poručík trestá podlého poručíka - to všechno díky, a taky kvůli, Četě.
wop
wop
1 716 bodů