Armáda mrtvých

57%

Komentáře a recenze 31

29 851 bodů
6.5
Volné pokračování Armády zlodějů se mi líbí více a to díky rukopisu Zaca Snydera. Stran scénáře je to bída a obyčejná zombárna, ale občasné efektní zpomalovačky, klasický teskná až temná hudba film pro oko i ucho diváka, dělají film atraktivnějším. Jako vždy tempíčko pomalejší, k tomu zpomalené scény = delší stopáž. Každému filmy Zaca Snydera sedět nemusí, já jsem i přes tu příběhovou bídu s celkovým výsledkem docela spokojen.
4
Drax nabírá superteam neznámých herců k vykosení jednoho casina plného zombíků. K ozvláštnění tady slouží fakt, že někteří zombíci se vyvinuli v lehce přemýšlivé typy, a tak už není tak snadné je sejmout. Je to takové mdlé, furt se tady sice něco děje, ale s minimem originálních nápadů. Další Úsvit mrtvých se rozhodně nekoná. 5/10
6
Dávno před tím než Zack Snyder natočil Muže z oceli nebo Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti začínal Snyder u zombie filmu. Jeho režijním debutem byl v roce 2004 konkrétně Úsvit mrtvých, předělávka snímku krále zombie filmů George A. Romera z roku 1978. Snyder od té doby ušel dlouhou cestu a nyní po ukončení adaptací ze stáje DC Comics přešel k Netflixu, kde se vrací k zombie žánru s originálním snímkem Armáda mrtvých. Ten Snyder též napsal s dvojicí Joby Harold (Král Artuš: Legenda o meči) a Shay Shatten (John Wick 3), osobně se též u své novinky stal kameramanem a snažil se dodat epickou a velkolepou podívanou plnou zombie. Podařilo se to ovšem Snyderovi? Mnoha pozitivních aspektů se Armádě mrtvých rozhodně nedá upřít. Snyder má nadále v malíku vizuální estetiku a i přes to, že Armáda mrtvých nebude patřit mezi jeho nejhezčí filmy, krásných záběrů je Armáda mrtvých celkem plná. Film je točen ve formátu 1:78:1, akční scény působí skutečně epicky a Armáda mrtvých skutečně působí jako film, který by v kinech fungoval solidně. Armáda mrtvých ovšem trvá 2 hodiny a půl! A to je prostě strašně moc. Armáda mrtvých totiž není Jih proti severu nebo Pán prstenů, který by svou délku bez problémů obhájil. Armáda mrtvých je pořád jen slušný akční výplach, který by mohl celkem slušně fungovat v rámci délky do dvou hodin. Jenže to se mu nedaří a to i přesto, že na první pohled Armáda mrtvých působí tím dojmem, že si svou délku chce obhájit například ve snaze o vývoj postav. Armáda mrtvých by kromě akční podívané chtěla být i něco víc a příliš okatě se o to snaží, ovšem velmi neúspěšně. Mnoha scén působí tím dojmem, že měli vyvolat specifický druh emoce jako smutek. Přitom to neznamená, že by v samotném základu nebyl slušný náběh. Casting je totiž velmi fajn. Dave Bautista je jako hlavní hrdina velmi fajn, Ella Purnell též. Právě tyto dvě postavy ovšem pojí komplikovaný vztah, který nefunguje tím způsobem, který byl nejspíše zamýšlen. Snyder v tomhle případě odmítá točit ryzí béčko se zombie a chce kromě epické akce skutečně dodat i nějaké ty emoce. Zrovna v tomhle ohledu se mu to ovšem skutečně moc nedaří. Na casting si ale opravdu nedá stěžovat. Platí to mimochodem i o Matthiasovi Schweighöferovi, který si svou scénu krade pro sebe a ještě letos by se měl dočkat vlastního spin-offu s názvem Army of the Thieves. Schweighöfer se přitom krom hlavní role má chopit i režie a i přesto, že je jeho postava jménem Ludwig Dieter opravdu fajn, nejsem si osobně úplně jist, zda tahle postava svůj vlastní film skutečně utáhne. Především i proto, že nejzábavnější je na něm právě interakce s ostatními členy týmu, který se do zombie zamořené Las Vegas vydá ukrást 200 milionů dolarů. Zajímavé je to ovšem právě se zombie. Design sice není světoborný a vzhledem k většímu rozpočtu se dal očekávat lepší vzhled, přesto se ovšem se zombie pracuje zajímavým způsobem. Zombie totiž má většina diváků zombie filmů zaznamenané jako tupé nemyslící stvoření. A to se v rámci Armáda mrtvých snaží Snyder tak trochu redefinovat. Jsou tu totiž takzvaní alfa zombie, kteří opravdu nejsou hloupí a žoldáci tak nemohou počítat s tím, že jsou zombie tupí. V tomhle ohledu se přitom dá říct, že je sice zajímavé, že Snyder se zombie pracuje tak trochu jinak, přesto ovšem velmi snadno nastane pocit, že se se zombie dalo pracovat ještě zajímavějším způsobem a šlo z toho vymlátit o poznání víc. Dost možná na to dojde právě v již dávno odklepnutém prequelu/spin-offu či plánovaném anime seriálu nebo potencionálních pokračováních, přesto se ovšem už v rámci prvního filmu dalo z téhle zajímavosti vymlátit o poznání víc. Rozpočet byl sice celkem vysoký (90 milionů dolarů), přesto se dají ve filmu najít jisté limity kvůli kterým Armáda mrtvých vlastně ani nepůsobí tak epickým způsobem, jak bylo nejspíše zamyšleno. Ke konci už navíc samotnému filmu začne tak trochu docházet dech a veškeré jeho zajímavé aspekty začnou být čím dál tím méně zajímavé. Soundtrack Junkie XL k velkému překvapení jede jen tak trochu na půl plynu. Vizuálem se Snyderova novinka řadí k horší polovině jeho kariéry, přesto se ovšem Snyderův styl velmi snadno pozná. A to nejen díky zpomalovačkám. Především se ovšem Snyder neskutečně utrhne ze řetězu. A i kvůli tomu dost možná přeci jen stojí za to Armádu mrtvých vidět. Armáda mrtvých předvádí brutální jatka, kdy se Snyder skutečně utrhl ze řetězů. Armáda mrtvých se dost možná velmi snadno zapíše do historie jako jeden z nejvíce brutálních zombie filmů, kdy skutečně dojde i k pár překvapením. Je jen škoda, že v rámci Armády mrtvých forma přeci jen tak trochu převyšuje obsah a na Netflixu pochopitelně půjde o solidní hit, který skutečně dost možná nakopne novou franšízu. Konec do jisté míry naznačuje směr, kterým by se různá navázání mohla vydat a snad tedy příště dorazí o mnohem zajímavější a celistvě fungující podívaná. Armáda mrtvých slouží jen jako slušný úvod, který ovšem v různých směrech mohl dodat přeci jen o něco víc. Snyder se v rámci Armády mrtvých k vrcholu své tvorby nevrací, přesto ovšem dodal slušnou akční jízdu, která je ovšem až příliš neopodstatněně dlouhá a o emocionální dopad a lehký přesah se pokouší tak k ničemu. V rámci zombie filmů ovšem dorazila brutální podívaná, která v rámci akčních scén skutečně stojí za zmínku a to i přesto, že o pravý akční vrchol nejde. Osobně si vlastně nejsem jist, zda jde z Armády mrtvých vykřesat nějakou zajímavou franšízu, minimálně druhou šanci si ovšem tahle franšíza zaslouží. Především i proto, že na poprvé to rozhodně nedopadlo vůbec špatně. Minimálně co se týče humoru by ovšem další film mohl rozhodně ubrat.......
9 025 bodů
4.5
Tak tentokrát mě Snyder hrozně, ale hrozně zklamal. Těšil jsem na pořádnou žánrovku, která bude zajisté béčková, ale alespoň stylem, který mi dovolí přimhouřit oči a napařit krásných pětasedmdesát procent za skvělou akci a nápaditý vizuál, jenže ono ne... A přitom to začíná tak dobře, přičemž úvodní titulky patří k tomu nejzábavnějšímu z celého filmu, jen aby to Snyder překlopil do tuctového filmu, kde ani ten blbej heist není to, co by stálo za řeč a v půlce už vlastně ani není důležitý. Nehledě na to, že výsledný plán loupeže je skoro tak debilní, jako plán hlavního organizátora, který kdyby se trošičku pozastavil nad tím, co vlastně chce, celá ta šaškárna okolo by se nemusela dít. Nejsmutnější pohled ale zůstává v samotných zombie, kteří dostali pořádný upgrade a to ne jeden. Snyder defacto posunul jejich charakter o úroveň výš. O to smutnější je to, že se jim věnuje tak pomálu a kdyby stavěl příběh na nich, mohl to být o poznání mnohem lepší film, než co natočil. Což mi připomíná... Nevím, co to Snydera popadlo, ale jeho kameramanské schopnosti se bohužel úplně nestřetly s těmi režijními, a tak servíruje poměrně chudě vypadající záběry, do kterých byste těch 85 milionů vůbec neřekli, ba co víc, někdy spíš působí jak z levné produkce nějakých laciných filmů od Asylum. Trikově to některé CGI momenty sráží o další úroveň dolů a když k tomu ještě připočtu naprosto dementní postavy, kdy ani jedna mi nepřirostla k srdci a chovají se buď drsně, smutně, nebo zvláštně, tak vlastně není důvod, proč bych na ten film měl kouknout znovu. Na konci mi vlastně bylo stejně jedno, kdo se dožije konce, což spolu s dialogy, jenž byly nehorázně kýčovité a zaváněly patosem víc, než je zdrávo, nebylo zrovna něco, co bych chtěl vidět. Snyder navíc tyto tupé dialogy nechal říkat právě Dava Bautistu, který se sice snaží, ale prostě na to herecky nemá. Škoda toho zklamání, které přišlo jak facka ve tmě. Určitě se k filmu vrátím v nějakém sestřihu na Youtube, kde si vychutnám parádní akční scény, kterých moc není, ale zato jsou velmi nápadité. Jako celek si to ovšem nechám ujít a raději sáhnu po osvědčeném Úsvitu mrtvých.
8 590 bodů
0
V ideálním případě z toho mohl být našlapanej béčkovej zombie heist, ale to jsem opravdu neočekával. Už z traileru to na mě působilo levně a výsledek je tomuto dojmu zcela věrný. Snyder se už nesnaží. Ptám se, proč dál dělá filmy, když nemá co nabídnout. Army of Dead má dvě a půl hodiny stopáže, ale tvůrci si s tím nikterak nevyhráli. Nejsou tu žádné poutavé finesy. Postavy jsou nemastné neslané. Akce je tu málo a ani ta trocha za moc nestojí. U dobrých akčních filmů si užívám intenzitu, kterou ve mě dobrá akční pasáž vzbudí. Taková akční scéna se vyznačuje i jistou vizuální pestrostí. Tento film však diváka nenasytí během akce ani mimo ni. Označení "masakrální zombie řežba" je zcela nemístné a má původ v neuvědomělých myslím paniců, kterym ke spokojenosti stačí průměrnost. Rozmazanej obraz, špatné gumové cgi a neustále rozostřený obraz, za který se toho hodně skryje. Výsledek však nepůsobí o nic lépe. Tvůrce by měl uvážit své možnosti. To je jako bych malíř začal malovat něco, co se mu nevejde do formátu. Za ty prachy by šlo natočit menší, ale mnohem záživnější a lepší film. Tyhle rozplizlé nudné sračky jen berou lidem čas a jsou hanbou všech jeho tvůrců. Zack Snyder však do úvodních titulků 3x nacpe svoje jméno, aby všichni věděli, jakej kokot tuhle sračku vytvořil.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
4
Tak bohužel. Pořád platí, že zatímco na seriálovém poli točí Netflix pecky nejtěžšího kalibru, v rámci filmové zábavy nedokáže nabídnout adekvátní hollywoodské pozlátko, i když k tomu má tvůrce i rozpočet. A přitom Armáda mrtvých začíná tak slibně! Úvodní titulky, které nás zábavně a přitom elegantně úsporně uvedou do děje, jsou srovnatelně boží s těmi, jaké Snyder naservíroval ve Watchmenech. V tu chvíli jsem se začal usmívat od ucha k uchu a věřil, že Snyder má pořád v sobě toho frajera, co si kdysi kariéru otevřel Úsvitem mrtvých. Jenže zbytek jeho prvotinu nijak nepřipomíná. Prostředí nevyužité, postavy nezajímavé, dynamika až na pár okamžiků skoro žádná a černého humoru zoufale málo. Když už se nějaký ten pokus o vtípek objeví, zabije ho debilita samotného zpracování (potřebujeme dostat zombie na nášlapné zařízení, ale nestrčíme ji tam - PUSTÍME JI, aby si k němu sama došla). V rámci námětu nějaké ty nosné nápady nechybí, ale ničemu nakonec neslouží. Nový druh zombie tam byl... proč? Být ve filmu běžné nemrtvé potvory, nic moc by to na výsledku nezměnilo (že jeden chytřejší dokáže lépe stopovat, to už jsme viděli mnohokrát). A zasazení do Las Vegas? Tady Armáda mrtvých padá na hubu úplně nejvíc, protože město hříchu nijak v rámci naturelu - vyjma úvodních titulků - nevyužije. Zkázu dokonává Snyder svojí kamerou, která půlku času ostří a druhou si hraje na portrét mód v iPhonu, takže se na film ani pěkně nekouká. A s takovou se člověk prostě těžko ubrání tomu, aby nezačal rýt do příběhu, jehož výchozí zápletka je samo o sobě nesmyslná a čím déle podívaná plyne, tím větší nesmysly tasí (hrdina chce zachránit dceru, ale od momentu ve výtahu na to na 20 minut prostě zapomene). Čekal jsem od Snydera ledacos, ale rozhodně ne nevýraznou nudu vykrádající Soudný den, z níž prakticky není cítit jeho rukopis. Spíš to vypadá jako kousek z pozdní tvorby Paula W.S. Andersona. A ne, to fakt není dobrá vizitka.
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
6
Spása, či zatracení? Zachariáš v posledních letech rozděluje filmovou obec, ale jeho návrat do známých vod ji mohl zase jednou spojit. O kvalitách debutového Úsvitu mrtvých se napříč Snyderovou kinematografií pochybuje snad nejméně, dává tedy smysl na tento úspěch v těchto rozbouřených dobách navázat. Jenže! Příběh je nejen banální (což by nevadilo), ale i plný nelogičností (což už vadí) a Snyder snad záměrně nenaplňuje očekávání, jež sám vytváří. Úmorné dialogy zbytečně přerušují docela příjemně plynoucí a sympaticky brutální akci, jež se však bohužel zase jednou tváří jako něco víc, než ve skutečnosti je. Kvůli ne zcela pochopitelnému Snyderovu rozhodnutí je navíc velká část filmu natočena neostře a roztřeseně – podobně jako Knightmare scéna ve finální (ehm) verzi Ligy spravedlnosti. Snová estetika se do určitých pasáží hodí, zde ovšem působí jako další ze Snyderových rádoby uměleckých voleb, které si nikdo nesmí dovolit odmítnout, jinak bude nařčen z nepochopení jeho vize. Přestože nabubřelost z téhle jednohubky nečouhá tak silně jako z nedávné ZSJL, najmutí příčetného kameramana a pokrácení tak o hodinu by filmu jen prospělo. Přesto musím přiznat, že jsem trpěl méně, než jsem čekal, a jako oddychová žánrovka je Armáda mrtvých zcela snesitelná. Ale nic víc.
Alaitos
Alaitos
5 367 bodů
4
Snyder si po Watchmen střihl další parádní úvodní titulky. Zbytek filmu je však zbytečně dlouhý a ne tak zábavný jak mohl být.
blazma
blazma
4 928 bodů
2
Úplně nevím co si o tomto snímku mám myslet. Začátek vypadá na trošku vážnější zombie záležitost. Potom máte pocit, že to bude na motivy zombielandu a nakonec je to jen šílená slátanina a kazí to celkový dojem. Jakoby si tvůrci neuměli v průběhu natáčení vybrat, jestli z toho udělat akčňák, horror, komedii, parodii, drama... Zombie filmy mi nevadí, le toto je nejhorší za posledních x let.
Jamie76
Jamie76
4 275 bodů
5
Hovadina Zack Snyder si mě zatim vůbec nezískal, tohle se mu nepovedlo Výběr herců naprosto tragický, scénář je hromada víte čeho. Netflix nezklamal, další mrdka originál! Ach jo! Ať už ten netflix radši filmy vůbec netočí. Mise se jim fakt povedla. Spousta chyb ve scénáři. Tenhle režisér fakt zaváděl. Naprosto amatérská záležitost. Tady nefungovalo vůbec nic, ani kamera, občas se nacházela bílá tečka. ty kecy filozofický mě taky zrovna nenadchly.