Krotitelé duchů: Odkaz

71%

Komentáře a recenze 22

7.5
Krotitelé duchů jsou zpátky! a je to podívaná hodna svých předchůdců. Tu hrůzu co před pár lety zpachtil Feig už navždy pusťte z hlavy a užívejte si návrat ke klasice. Tohle je fanservis jak má být! Zatímco Spiderman v tomto selhával a vše tomu podřizoval, tak noví Krotitelé z toho dokázali vytěžit maximum aniž by to působilo prvoplánovaně. Oni se na té vlně nostalgie tak příjemně vezou a každá další vzpomínka původní filmy jen potěší. Líbí se mi i to zanechání vizuální podoby duchu a monster. Proč měnit něco co fandové milují a co funguje, že jo? Dětští herci byly hodně super a i díky nim jsem si film tak užil. Z dospělých nejvíce vyčnívá Rudd, který dostal prostoru tak akorát, protože by si jinak mohl ukrást film pro sebe a to nikdo nechce. Každopádně jeho učitel byl dobrou humornou vložkou. Návrat samotných Krotitelů je jen třešničkou na dortu a samotné finále emocionální bombou, která po celý film čekala na odpálení. Věřím, že každý pořádný fanda se jen těžko ubrání slzám. Hodně dojemné a důstojné rozloučení. Z celého filmu jde cítit, že mladý Reitman značku miluje a že přesně ví co dělá. Perfektně skloubil humor, akci a napětí. Tohle je film od fanouška fanouškům. Pokud film i finančně uspěje, tak věřím a doufám v další pokračování. Moc jsem si tuhle dobrodružnou jízdu užil.
29 851 bodů
7
Když už natočit pokračování nějaké série, či kultovního filmu, tak takhle. I když jsem se s partou nových dětských krotitelů duchů moc neztotožnil, tak to okolo je pěkné. Film čerpá z toho, co bylo v předchozích dílech dobré, má to napětí a hororový podtext, který je zřejmě záměrně snižován až komickým vzhledem některých démonu.. asi aby to bylo i pro děti :) Návrat původních krotitelů na konci.. krásná nostalgie.. Celkově se mi film líbil.
28 428 bodů
5
Ženský restart ´Krotitelé duchů´ (2016), vlivem zpolitizované genderové rovnoprávnosti a  fanatického dosazování žen do pozice původních mužských postav, komerčně nevyšel a tak se tvůrci rozhodli oprášit starou dobrou partu, avšak ke generaci dál a to plně v rámci dětského filmu. A navíc udělali takový tvůrčí majstrštyk, že zcela ignorují druhé volné pokračování ´Krotitelé duchů 2 (1989). Celý koncept tohoto filmu se veze v nostalgické atmosféře a to tak silně, že jako samostatný film by se stal zcela nepochopený. Atmosféra je příznačná, pro změnu se odehrává někde na venkově a jako ryze dětský film se plnohodnotně prezentuje v rodinném kabátě, čímž bohužel hodně na své zajímavosti od původních filmů ztrácí. A jako celek je to hlavně ohromná pocta Haroldu Ramisovi, který bohužel v roce 2014 zemřel. Jeho postavou to celé začíná, aniž by jsme poznali, že je to právě on. Emocionální scéna  s ním přichází až na samém konci, což bourá původní koncept námětu. První dobrý duch, kterého není potřeba chytit? Návrat zbylých tří do akce, tedy ve svých rolích Dana Aykroyda, Billa Murrayho a Ernieho Hudsona, až na samém konci je spíše trapné, než chvályhodné. Rozhodně se měli objevit daleko dříve. A přítomnost Sigourney Weaver až v závěrečné titulkové scéně má smysl jaký? Každopádně i zde je nutností počkat na potitulkovou scénu, která je v odpovědi na ní dosti nerozhodná? Co naznačuje? Dějové navazování snímkem ´Krotitelé duchů 2´ (1989) a nebo na něco případně dalšího? Hapruje v tom právě Harold Ramis. Buď jak buď. Tento snímek není nic jiného než další snaha oživit kdysi velmi populární filmový fenomén, čímž se svým způsobem snaží diváky přesvědčit, že svět v rámci fantazie paranormálních aktivit nekončí a že číslo 555-2368 je stále aktivní pro každého, kdo to bude potřebovat. Zůstalo to však někde na půl cesty.
8
S třetími Krotiteli duchů se otálelo tak dlouho, že svět nakonec jeden z nich opustil. V roce 2014 představitel Egona Spanglera Harold Ramis opustil svět, což pro fanoušky Krotitelé duchů víceméně znamenal konec naději o tom, že se Bill Murray, Dan Aykroyd, Ernie Hudson a právě Ramis znovu objeví jako ikoničtí Krotitelé duchů. Novou krev sérii se nepodařilo ani v roce 2016 rebootu s ryze ženským obsazením a vypadalo to, že je značka Krotitelů duchů minimálně na nějakou dobu mrtvá. Režisér původních dvou Krotitelů důchů Ivan Reitman má ovšem velmi šikovného syna Jasona. A právě Jason Reitman se po filmech Juno či Lítám v tom chopil nových Krotitelů duchů, kteří definitivně vrátili staré matadory do hry a navíc byl film věnován zesnulému Ramisovi. Reitman poté dopředu sliboval, že film bude splněným snem pro fanoušky. Je tomu ve finále skutečně tak? Předně se sluší říct, že noví Krotitelé duchů nejsou příběhem starých známých hrdinů. Sice se ve filmu objeví, příběh ovšem sází na představení nové generace. Konkrétně i právě vnoučat Egona Spanglera. Představitelky Egonovy vnučky Phoebe Mckenna Grace je přitom vizualizací stylizovaná právě do podoby jejího dědečka a ve své roli předvádí, že jde o šikovnou mladou herečku. Stěžejní roli zde poté sehrává i Carrie Coon jako Callie, dcera Egona. Právě i zapojení těchto postav a Ramisova přítomnost i přes jeho odchod dává Ramisovi tu nejlepší možnou poklonu a dokazuje, že Krotitelé duchů bez něj nikdy nebudou kompletní. A i proto bylo alespoň jistým způsobem nutné ducha Egona/Ramise ve filmu zachovat. Krotitelé duchů: Odkaz snadno připomenou takové Stranger Things, vzdáleně možná i první díl To Andyho Muschiettiho. Pro samotného Jasona Reitmana byl ovšem i díky odkazu jeho otce tento film osobní a podařilo se mu atmosférou přiblížit k původním filmům. I krom návratu starých tváří je navíc ve filmu přítomno mnoho dalších prvků, které v průběhu jen dál a dál vyvolávají pocit nostalgie a mají daleko k ryzímu fanouškovskému servisu. V jistých bodech se jde možná až příliš za hranu, přesto Reitman alespoň většinu času zná míru. Krotitelům duchů: Odkaz ubližuje slabší první polovina, která pochopitelně musí tak trochu sloužit jako rozjezd. Právě rozjezd zpočátku filmu podráží nohy. Divákovi je od začátku jasné, že tohle nebude sociální drama o matce s dvěma dětmi a čerstvě bez domova. Jenomže právě i zde lze použít srovnání s původními Krotiteli duchů, kdy jsme též museli čekat než se Venkman, Stantz a Spengler vrhnou do akce a přesto to nejen netrvalo dlouho, ale především i bez oněch duchů dokáži postavy tak nějak sami přirůst divákům k srdci. Což je i právě u Odkazu zpočátku tak trochu těžké. Náčrtů pro nějaké to drama, které by Reitman mohl natočit tu je vlastně dost. Zmíněná matka finančně na dně, dcera outsider, syn zažívající letní lásku a stín otce, který chyběl v životě své dcery. Jenomže zrovna tohle vše člověk nechce v momentě, kdy jde na Krotitelé duchů. A jak je zpočátku tempo pomalé, v druhé polovině zase Reitman jede příliš dopředu a vše se vlastně zdá tak trochu snadné. Což je opět v porovnání s původními filmy tak trochu škoda. Přesto má v druhé polovině ovšem člověk skutečně ten pocit, že Reitman skutečně natočil film, kterým vzdává lásku klasikám svého otce. Když totiž dojde na návrat ke kořenům, vytočení čísla 1-800-555-2368 a příjezd staré gardy dost možná přímo z koncertu Duo Jamaha, ta kapka slzy z nostalgie se nabízí více než snadno. A to ještě Reitman nevybalí ten největší trumf. Dá se přitom argumentovat, že se noví Krotitelé duchů skutečně prohrabují v odpadkovém koši příliš hluboko a nesází tak trochu na vlastní atrakce. Nový strašák Muncher je v podstatě variace na Slimera, obr Marshmallow je zde poté zastoupen armádou minidvojníků. To je ovšem součást onoho možná až příliš přehnané snahy o jistou formu fanouškovského servisu. Pochválit se ovšem musí rozhodně to, že Jason Reitman svůj první větší film zvládl a v blockbusterových vodách si je očividně víceméně jistý. V rámci akce či měřítka tomu sice chybí nějaký moment, který by diváka vyloženě posadil na zadek, zrovna na tohle ten film ovšem očividně nesázel. Všichni herci jsou fajn, jen u Paula Rudda je škoda, že je v podstatě degradován na humornou postavičku, která má být spíše vtipná kvůli své dětinskosti. Reitman si je pochopitelně v osobních momentech jistější než u těch velkolepých a tak scény, kdy se řeší minulost rodiny, vztahy a podobné záležitosti fungují. U toho filmu jde výrazně pociťovat sentiment v tom kladném i negativním slova smyslu. V tom negativním v tom smyslu, že mohl vzniknout lepší film, který by celou franšízu skutečně dokázal nakopnout pro celou novou generaci diváků a to se tak úplně nestalo. V tom kladném ovšem v tom, že vlastně dodal opravdu solidní nostalgickou záležitost, která ikonické momenty cituje s úctou. A dokáže připomenout, proč jsou Krotitelé duchů dodnes tak kultovní záležitostí. Reitman tak v tomhle ohledu skutečně dokázal vzdát slušnou poctu svému otci, film vyloženě hodný své existence z toho ovšem vlastně úplně nevylezl. Krotitelé duchů: Odkaz jsou ve finále neurážející dobrodružství, které funguje především jako připomínka toho, proč lidé milují původní Krotitelé duchů. I kvůli počátečnímu pomalému tempu je těžké Odkazu podlehnout, druhá polovina ovšem začne se vším pracovat mnohem lépe a především skutečně připraví půdu pro kapesníčky nostalgie. A jakmile Reitmanův film vystrčí svůj hlavní triumf, člověk definitivně může pojít k pocitu, že tohle jsou ti nejlepší Krotitelé duchů III, které svět v aktuálních podmínkách potřeboval. Těžko říct, zda má tahle franšíza do budoucna skutečně potenciál, Odkaz má ovšem šanci s odstupem fungovat alespoň jako solidní dodatek.....
p.a.douch
p.a.douch
8 362 bodů
6
Takže jsem zmaten 75 %? Já dal 60 %, a to jen proto, že jsem měl dneska sakra dobrou náladu a nakonec se ukázali hoši z původního filmu. Půl filmu se tady děje úplný kulový. Otec Reitman měl na syna Reitmana pořádně dohlédnout. A to v obou rolích. Herci se snažili (obzvláště mladí), ale u dospělých herců jen snaha nestačí. Carrie Coon mně vůbec nesedla. Na závěr to vylepšil nástup staré gardy a díky tomu se moje hodnocení dostalo na 60 %. Promarněný potenciál.
Toren
Toren
5 165 bodů
7
7,5/10. Nečekal bych, že to povím... ale vedle jedničky rozhodně nejlepší přídavek do celé značky. Nejnovější Krotitelé vkusně balancují mezi tajuplnou teen scifárnou alá Stranger Things ale souběžně nezapomínají na své kořeny a plní fanouškovské sny a přání. Nostalgie je tu tak akorát a finále díky tomu funguje extrémně emocionálně - přiznám se, že nejsem až tak velký fanda franšízy ale finiš mě tedy sejmul brutálně. Celkově však projekt působí hrozně sympaticky, neb tlačí do popředí sympatické postavy, super nápady, vhodné gagy a atmosféru starších dobrodružných bijáků. Navíc tu máme opět neselhávajícího Paula Rudda, který si roli náležitě užívá. Kolem a kolem - moc pěkný přírůstek do série, u kterého jen doufám, že pokud se někdy bude navazovat... tak s velkou rozvahou. Více: ZDE
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Tohle byla bomba. Fakt mě potěšilo tenhle restart legendární značky. Velmi příjemná rodinná podívaná. Vřele doporučuji.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
tak fajn, už jsme dostali všechny možné verze Duchařských Bastardů, a teď bude co? Dog's Busters? Jinak, aby se nezdálo že pindám, natočený to je pěkný, jak jinak, digimrdník není na nejhorší úrovni jen když se na to díváte jako na dojení značky, a především tahání za vlásků nostalgie, a zlepšit tím hodnocení od nostalgiků, tak už se na to tak dobře nekouká.
Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
8
Po troch rokoch som sa k tejto frančíze znova a s radosťou vrátil kvôli novému pokračovaniu "Frozen Empire" ktoré má vyjsť tento rok a musím povedať že všetky filmy ma vzali späť do môjho detstva. Čo sa týka snímku "Afterlife" tak je to podľa mňa druhý najlepší film série ktorý kedy mohol vzniknúť. Taký nával nostalgie, emócii a radosti ktoré som v tomto filme našiel je neuveriteľné a ani vo sne by ma nenapadlo že sa mi to bude páčiť oveľa viacej ako pri poslednom zhliadnutí. Pekné nakopnutie nových a hlavne hrozne sympatických postáv ktoré určite môžu podržať novú trilógiu na nohách. Návrat starých postáv ma dohnalo k slzám šťastia a tá zvučka na konci... To čo Ivan Reitman začal tak v tom jeho syn pokračoval a stvoril zatiaľ najlepší prírastok ku sérii. Ako už veľa ľudí povedalo tak hovorím aj ja, ďakujem za film... Krotitelia Duchov: Odkaz vo mne zanechali odkaz na dlhú dobu. HODNOTENIE: 8/10
Martrix
Martrix
2 449 bodů
6.5
Obrovský fanservice pro pamětníky, ale myšleno spíše v dobrém. Kdyby snad měl někdo i po jeho skončení pocit, že bylo té pocty obrovskému fenoménu osmdesátek málo, dostane nášup ve dvou potitulkových scénách (minimálně ta první mě velmi potěšila). Nabízí ale tato reinkarnace duchobijců i něco navíc? Pojďme na pozitiva. Postavy a herci. Phoebe, nerďácká vnučka Egona...super, ostatní děckoši překvapivě v pohodě. Rudd v roli učitele...kdyby měl víc replik, nejspíš by si film ukradl pro sebe, ale tvůrci si to pohlídali. Stejně jako ostatní dospělí, i on byl spíš součástí "druhé vlny". Vtipné momenty padaly na vrub právě jeho postavy, takže po trochu unylém rozjezdu přišlo vítané oživení. Tím se dostáváme ke scénáři. Moc se mi líbí, že je v něm výrazně zakomponované rozloučení s Haroldem Ramisem, který před několika lety zemřel. Přestože někdo namítne, že je to recyklace jedničky, tak on ten nápad ohledně Egona a jeho mise není vůbec špatný. Pokud se totiž chcete s takto zastaralým konceptem vrátit a uchovat co fungovalo před dlouhými pětatřiceti lety(aby vás fanoušci nesežrali), zcela nevyhnutelně se nevyhnete vykrádání originálu a navíc riskujete, že mladý divák bude takový film považovat za infantilní retro. I já nemlaďoch, chvilkami takový pocit měl. Je v tom trocha schizofrenie, protože vy víte, že tvůrčí záměr byl přivést zpět ten rozjásaný a naivní feeling osmdesátých let, ale současně se chce restartovat kdysi silný brand. Odpověď na otázku, jestli jsou Krotitelé duchů: Odkaz, víc než jen fanservice je ano....i když bez znalosti originálu si film moc neužijete a současně není bůhvíjak originální. Nicméně tvůrcům se podařilo minimálně v mém případě vzbudit dojem, že by se mohla chytnout i nějaká pokračování...že tam jistý potenciál je. Mckenna Grace umí zaujmout, její postava je fajn a nejspíš by s pomocí nějaké ostřílené hvězdy, dokázala minisérii, nebo jeden, dva filmy utáhnout. Když se tak ale nestane a zase se několik let kolem Ghostbusters nic nebude dít...vůbec mě to mrzet nebude, protože tento typ rodinných/žůžodobrodrůžo filmů moc nevyhledávám.