Gentlemani

86%

Komentáře a recenze 51

mojmir.sedlacek
6 049 bodů
8
Guy Ritchie neriskoval. Opět se vrací do světa londýnské galerky, kde představuje panoptikum bizarních drsňáků, kteří se v doslova vražedném tempu podvádějí, okrádají a u toho stíhají i hláškovat. Tuhle kombinaci jsme u Ritchieho viděli už několikrát a aktuální Gentlemani jsou povedeným příspěvek do subžánru cockney gangsterek – jenže nic moc navíc. Na rozdíl nekňubů ve Sbal prachy a vypadni či nesmlouvavých cikánů v Podfu(c)ku se teď téměř vůbec nepodíváme mezi spodních 10 milionů a trávíme čas s borci v naškrobených oblecích, kteří si žádný divácký soucit nezaslouží. Proto je i těžké dopracovat se k nějakým emocím, přestože téměř dvouhodinové vyprávění je samozřejmě velmi svižné a zábavné. Jako největší obohacení se proto ukazuje velmi nespolehlivý vypravěč Hugh Granta, který si s narativními očekáváními dokáže dobře pohrát. Ani té akce nakonec není přehršel, holt rozpočet byl velmi přiškrcený, o to víc se však Ritchie vyřádil s jízlivými dialogy. Stylovka to samozřejmě pořád je a na McConaugheye, Hunnama a Goldinga se skvěle dívá – přestože pro mě se jasně největším králem stal Colin Farrell, jehož postavě bych přál víc prostoru a klidně i vlastní spinoff. Prostě, pokud půjdete na novou ritchieovku, dostanete přesně to, co chcete, a odejdete se spokojenými 75 procenty – ale nic jiného či nedejbože inovativního raději nečekejte.
Toren
Toren
5 185 bodů
10
10/10. Guy Ritchie je zpátky. Ultimátní filmový počin, kde je všechno perfektní. Od herců, přes scénář až po technické detaily. Totální labůžo! Více: https://www.youtube.com/watch?v=pS2Ayk_67zQ
Floridsky
4 376 bodů
6
Sice jen za lepší tři hvězdy, ale kvalitnější než většina Guyových filmů a spolu se Snatch jeho nejlepší filmy. Tohle mě bavilo, ale pár těch hluchých míst to má a ten konec jsem vlastně tak celou dobu tušil. Rozhodně hodnocení zvedá výborný výkon Matthewa McConaugheyho, hudba je fajn a kamera je skvělá. Scénář propracovaný a režie se tentokrát docela dala.
10
Ano, Guy je zpět a ve velkým stylu, že by jeho nejlepší film? No to asi ne ale je to o chlup.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
8.5
U tohoto filmu se znovu Guy Ritchie vyřádil. Příběh je skvěle vypravován po malých kouscích, které do sebe zapadnou až ke konci. Film vám celou dobu dokořeňuje krásná britská angličtina a úžasný styl humoru. Rozhodně bych doporučil nechat si angličtinu a nekoukat s dabingem.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Guy se snaží ze sebe vysrat toho Tarantina, ale pořád se mu to nedaří.. místní šulibrky, který tomu paskvilu dávaj plné počty a samochvály, si asi museli před filmech dát trochu té zelené kopřivky na zpříjemnění večera. Nikdy jsem nebyl přímým fanouškem Ritchieo tvorby. Lock, Stock, Cvok a Snatch měli aspoň nějaký smysl, ani já jsem se doteď pořádně do těch postav nevyznal ale v Podfu(c)ku se to do určité míry spravilo, a dokonce jsem i pochopil děj. Pokud teda chápu styl u Guye, musí mít každá dobrá gangsterka tři prdele postav, které se ve filmu ukážou jen na pár minut, ale pořád si je musíte pamatovat, protože přesně za hodinu a čtvrt se tam znovu ukážou v jiném maškarním převleku, a střelí tamtoho negra, který před půl hodinou zabil hlavního bosse drogového impéria a zakladatele psích zápasů. Musí to mít únavných aspoň 2 hodiny, aby každá 10 minuta filmu, kterou sledujete bylo pro vás jako půl hodina, takže nakonec film nemá 1 hodinu a 50 min, ale počkat ** neuvěřitelných 270 minut, neboli čtyři a půl hodiny čistýho času. Skvělý, nuž abych měl skvělou vzpomínku, a vždycky když spatřím tenhle film tak hned budu vědět, že tahle skulinární chcánka mi zas zkurví den. Tudiž páni a dámové, jdu šlusem fuč, protože každou větou, co tu nechám, tak mě víc mrdá do palice. Nechápu, proč si Guy vPichi, musel mimo svých gangsterkách natočit biografy, které vůbec nesedí k jeho reportiáru. Ano, mluvím tu o Šherloku, Králi Artušovi a černého Aladina. To je to stejný, kdyby Tarantino natočil další pokračování Transformerátorů a Šmouláků. No, tak abych to nějak ukončil a totálně se neztrapnil, opět jsem sledoval gangstery, kteří se snaží druhé gangstery vomrdat do prdele podvodem, a všechno se točí okolo zelené mariánky, ze které by mohl mít první gangster půl bilionu liber. Jo, zápletka určitě stojí za to. Já si zůstanu u svého Tarantina, a budem všichni spoko, ju.
mottleone
mottleone
3 422 bodů
10
Gentelemani nám naservírovali úžasně propletenou mozaiku příběhů, která dává dokonalý celek🎩🎬 Narozdíl od kultovního projektu Snatch, tady kladl Guy Ritchie větší důraz na onu detektivní stránku a gradaci, kde se skvěle kombinuje retrospektivní vyprávění s prolínáním do současnosti a kulervoucí napětí zjevené se odnikud + občasné "Ááá počkej, vlastně si to pamatuju trochu jinak"; kdy Vám to dává grandiózní odvyprávění příběhu, kde žádná postava, věc, zmínka ani scéna není zbytečná. Se skvělou hudbou, kamerou, dialogy, perfektním obsazením a postavama, kde si každý někoho zamiluje, to jsou vhodně investované i odsejpající 2hodinky. Ve výsledku to za mě pro "britského Tarantina" dělá kultstatus zrajících 100%
leafroller
leafroller
3 023 bodů
8
20% dolů za naprosto zbytečně homosexuálního Hugh Granta. Jinak se mi to moc líbilo.
kknk2
kknk2
2 989 bodů
8
Mezi nejlepšími filmy roku 2020 si Gentlemani zaslouží své místo. Tato osobitá gangsterka mě dostala svou promyšleností, svižným tempem a silnými charaktery. Způsob, jakým je divákovi vše naservírováno, má styl, poutavě a zábavně rozpitvává komplikovanou situaci okolo krále podsvětí.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
7.5
Vymazlené pro milovníky žánru, jinak v zásadě o ničem, resp. o tom, jak dělá podraz jeden na druhého. Důkaz toho, že lze mluvit, jak zobák narostl, tedy nekorektně. Fungující gangsterka zamotaná přesně tak, aby se v tom člověk neutopil. Vtipně vyvážená kombinace velkého stylu v oblékání, autech a gaunerských manýrů.