79%
Watchmen

Televizní seriál vycházející ze slavného stejnojmenného komiksu DC Comics, který vycházel v letech 1986-1987.

Recenze: Watchmen

Kinobox.cz
80%

Zda jsou seriáloví Watchmen dokonalým dílem, či ne, se patrně naplno ukáže až tehdy, když si člověk pořádně přečte Mooreovo veledílo a hned poté se znovu podívá na Lindelofův devítidílný počin. Jedině tak bude asi možné si všimnout všech potenciálních souvislostí, odkazů, narážek, celkové návaznosti apod. Prostě se ujistit, zda někde něco přeci jen trochu "neskřípe". Ale i kdyby nakonec ano, stejně jsem přesvědčen, že Watchmen od HBO jsou skutečnou (nejen) televizní událostí, která si zaslouží velkou pozornost a určitě i nejedno ocenění.

kunafix
kunafix
20 042 bodů
10
Seriáloví vačmeni se stejně jako ti celovečerní povedli. Líbí se mi, že to navazuje na filmové události a celé to vlastní univerzum má prostě atmosféru, že by omámila i otrlého podpažního čichače z oddělení ležáků. I když se v tom zpočátku moc neorientujete, přibývají další a další informace a stává se to dost obsáhlým, nakonec se v tom vyznat dá a postupně se nám to vše krásně propojí, jak v pěkně vyváženém gastronomickém menu. I když je pravda, že se nebráním tomu, že se na to podívám někdy znovu, abych pochytil i ty různé detaily. Seriál se vůbec nemá za co stydět, ba naopak - nejen že úspěšně pokračuje v tom, co započal film, ale navíc si to drží i stejnou kvalitu. Za zmínku stojí i obstojný soundtrack Trenta Reznora a Atticuse Rosse a navíc jsou velmi vhodně zvolené i jednotlivé písně u různých scén (a závěrečných titulků, které jsem jen kvůli tomu vždy nechal dojet až do konce). Vůbec jsem nečekal, jak se bude děj odvíjet - že se dostaneme od rasových nepokojů až ke zničení Dr. Manhattana, to by mě nenapadlo ani ve snu. Jedinou připomínku mám právě k Dr. Manhattanovi, u kterého mi vadilo, že mu byly vidět oči a nebyly to jen bílé škvírky - to mi k němu moc nesedělo a vypadal zbytečně moc lidsky.
10
Sequel Snyderových Watchmenů, leftlovers edice. Divácky dost nevděčné, ale zato scénaristicky neskutečně promakané. Lindelof je král. 9/10
8 701 bodů
0
Villeneuve dokazal perfektne navazat na Scottova Blade Runnera a svym pokracovanim snad jeste prekonal puvodni namet. Tohle byl pravej opak. Naprosta neschopnost udelat dobre cokoliv, co Moorovu predlohu/Snyderovu adaptaci činilo tak dobrou. Seriálový Watchmeni jsou narativne roztříštěný, čímž se jim vsak nedari zakryt obecnou banalitu a hloupost, ktera v mnoha ohledech degraduje puvodni komiks/film (viz. zatknutí Ozymandiase). Postavy za nic nestojí a ta negryně v hlavní roli...co to mělo být? Nejen, že taková plochá postava nemá šanci zaujmout, ale proč obsadili zrovna Reginu King? Co stálo v konkurzu? “Do hlavní role seriálových watchmenú hledáme ošklivou ženu opičích rysů...” To bylo utrpení čumět na tu její hnusnou držku. Fuj typíčo. Fakt humus. Tohle je vubec nejhorsi role, kterou mohli do Watchmenu implementovat a nejhorsi vyber herecky, ktere mohli dat hlavni roli. Avsak ani kvalitni herci jako Jeremy Irons zde nezazari, protoze jejich role za nic nestoji. Ve Snyderově filmu jsem si oblibil vsechny postavy a zasl jsem nad spletitym dejem (ano, to je vsechno hlvne Moorova zasluha). Zde jsem jenom sledoval neschopnost tvurcu udelat cokoliv dobre. Je to ušito na míru libtardům, kteří tomu dali zelenou. Dr. Manhattan je negr a novej ozymandias je ošklivá malá Vietnamka. Z Rorschachovo odkazu udělali KKK...achjo. Kdyby to aspoň cinematicky obstálo, když už všechny postavy zbavili jejich kouzla. Lidi ani klasicky nejsou schopný rozeznat, co dělalo předlohu tak působivou a zde nadšeně jásají a ohání slovy jako nejovážnější a nejambicióznější námět. Pochcat Lindelofa i fanoušky týhle břečky.Prej že Moore by měl pozvat Lindelofa na večeři a poslat omluvnej dopis HBO. Typičo, týpku ty se spláchni.

Dodatečné informace

Původní název:
Watchmen (více)