81%

Komentáře a recenze 49

Petrson
Petrson
4 166 bodů
7.5
Řekl bych, že tohle je téměř povinný školní film. "Laskavý" pohled na nacistické Německo, kdy často mrazí. Pro školáky jako stvořené. Podobný pokus jako Život je krásný (La vita è bella). Scénář jak od Zdeňka Svěráka, takový Kolja v uniformě. Nic složitého, jasný směr a výborný snový Adolf. Nezasmějete se nahlas, nebudete trnout strachy, ale na konci filmu si řeknete, sakra, mohlo to být ještě lepší, protože nápad to byl dobrý.
  • Námět, Adolf, dětský herec
  • Jsme na vesnic, ve městě? Mohlo to být napínavější, ironičtější..
10
10/10. Nemůžu si pomoct ale já mám pro podobný materiál prostě slabost. Pro mě je obrovská nadstavba, když mě něco obrovsky a hlavně příjemně překvapí. Na tohle jsem koukal jen kuli tomu, že to natočil Waititi, protože mě hrozně bavilo jak si vyhrál se třetím Thorem, což je vlastně totální píč..... ale tak kurev... zábavná, že jsem byl zvědaví co dalšího vyplodí. A výsledek stojí rozhodně za to. Na těžkou otázku nesmyslné války, fanatismu a především holocaustu odpovídá Waititi satirickou tragikomedií. Vše zajímavě podané z pohledu malého fanatického chlapce, který ale i přes to všechno zůstává malým chlapcem tudíž lidskou bytostí. Naprosto největší plus tohohle filmu je jeho obsazení od malého tlustého kamaráda z Hitlerjugend, přes obdivuhodnou matku až po Rockwellova přihřátého důstojníka, který má spolu se Scarlett asi ty nejsilnější momenty filmu. Pro mě dokonalost.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Být malý kind v Hitler-Jugendu není úplný med. Ale pokud bude na nás vyhlížet Führer, nemůže se nic stát! Malý Johannesburg, je zapálený malý nazi, který si od imaginárního Pedofa nechává radit, jak má podříznout krysáckého žida nebo incestního Rusa. Satira od Taika Waititi má být považována, jako absurdita veškerého nacistického stereotypu. No, té satiry na kterou jsem se těšil asi nejvíce, tam byla spíš jak hrudka v krku. Ne, že by ji tam nebylo, ale ve většině případů se jedná jen o černou komedii smíchanou s drámou. Imaginární Hitler, kterého si představuje malý Jojo, je totálně blbý a naivní. Je to jen výplod fantazie malého kluka, který je už od malička naučenej se takhle chovat. Narozdíl od reálných postav a skutečných nacistů, se chovaj stejně demetně a tupě. Doprdele vím, že jde přeci o absurditu nacismu, ale mě to maximálně tak nasralo.. i celá ta sranda okolo války, židů nebo třeba gestapa, (eeh, na Kryštofa Waltze mu nesahaj ani po kotniky) mi přišla až moc žánrově zkreslená, aby to zřejmě každý nedonošenec pochopil a tlemil se praženou kukuřicí v kině. Jenže. pak přijde celkem dost silná scéna, která to jen zbytečně zmrví, a z komedie má být najednou drama? Je mi líto, že až tak z velkého očekávání jsem zachytil jen velké zklamání, ale klidně to zařeknu, že tohle může být slibný adept na nejlepší film roku (v téhle situaci asi taky jediný). Monty Python dokázal Hitlera lépe zparodovat, než Taitakův Králiček Jojo. Hai, Hitler!
kknk2
kknk2
2 955 bodů
8
Toto dramedy mi sedlo hlavně kvůli zajímavému tématu. Život chlapce pod vlivem Nacistického šílenství mě dokázal rozesmát a také velmi rychle zklidnit (nebudete se válet smíchy ani brečet, ale hloubka vás zasáhne). Jak tragická tak i komická složka byly dobře vyvinuty a celkově je film skvostně natočený a originální (prostě od Waititiho).
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
8
Spojení černého humoru, satiry a bolestného osobního příběhu. Taika Waititi tančí na hraně, ostatně tanec je jedním ze symbolů, a to smyslu a naděje. Podařilo se udržet balanc, aniž by nudil, urážel, byl trapný, anebo patetický. Jeden ze způsobů, jak se vysmát nacismu a ukázat nesmyslnost války, i krutou nespravedlnost spáchanou na těch, kteří zachránili životy jiných. Waititi využil prostředky, které fungují, byť nemusí sednout každému. Po první polovině na chvíli zvadne tempo, ale dostane divák pecku.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
4.5
Tohle že natočil velký Taika Waititi? První filmy, které jsem od tohoto tvůrce viděl byl Hon na pačlověky a Co děláme v temnotách, byly originální a vtipný. Komerčnější Thor mu také vyšel na výbornou, ale tohle mi tedy vůbec nesedlo. Pár dobrých vtipů (především od Archie Yates a Rebel Wilson) na celovečerák podle mě nestačily. Přemáhal jsem se, abych film dokoukal do konce.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
8
Když jsem poprvé slyšel, že Waititi plánuje natočit satirický film z období druhé světové války, moc jsem tomu nevěřil. První trailer nakonec změnil můj názor a ve výsledku je to opravdu povedený snímek, který jednotlivé archetypy a situace vyhání až do extrému. Postava imaginárního Hitlera je tu však bohužel tak nějak navíc a myslím si, že bez něj by byl film daleko lepší a třeba by utržil i nějakou tu trofej navíc. Dětští herci předvedli jinak opravdu skvělé výkony a opravdu mě pobavil Jojův tlustý kamarád, který ve finále jen tak otočí stranu a pád Německa přijímá, jako by se nic nestalo. 80%
Martrix
Martrix
2 449 bodů
9.5
Ano, ano, ano. Sledujeme příběh desetiletého kluka v turbulentním období, cca půl roku před koncem války. Jeho vývoj a proměnu, která jde ruku v ruce s událostmi, kterým musí čelit. Taika Waititi ukazuje, že i z takového období lze natočit originální film, navíc s nadhledem, moudrostí, laskavostí a vtipem. Ale to není všechno. Ve výsledku nejde o parodii, nebo prvoplánovitou satiru. Waititi si neudělal fackovacího panáka ani z mininácků, ba ani z Hitlera. Udělal si ho z války, z předsudků a pokrytců. Skvělá režie, scénář, vynikající postavy i herci...vyzdvihovat Scarlett, by znameno upozaďovat dětské herce a to nejde. Trochu navíc byl snad jen pobočník Alfieho Allena, jinak se JoJo hemžil skvěle napsanými figurami. V tomto ohledu si Taika nezadá s Tarantinem. Těch temných, na skutečnosti založených příběhů už bylo dost. Konečně se našel někdo, kdo se nebál vyprávět příběh z tohoto období za pomocí barev, fantazie a hravosti. A pozor, nenechte se zmást trailerem...tohle není žádná juchuchů taškařice, ale poctivá dramedie s křišťálově jasným poselstvím. PS: fascinuje mě, jak někdo žehrá nad tím, že to není dost realistické, promyšlené a logické...z filmů se vytrácí umělecká invence, zkratky a hravost, jakoby muselo být vše doslovné a definovatelné, svázané pravidly. Nelogičnosti mi vadí ve vážně míněných filmech. Tady jsem tu lehkost uvítal.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
6.5
Dámy a pánové, představuji vám nejpřeceňovanější film minulého roku! Nojono. Udělat tragikomedii z období druhé světové války ve fašistickém Německu holt není nic jednoduchého. Budoucí snímky by si z toho měly vzít ponaučení. Jojo Rabbit upoutal pozornost velice slibným trailerem, který lákal na sympatické herecké obsazení a několik dobrých vtipů, nicméně konečný výsledek je opravdové zklamání. Když opomenu fakt, že celý film vlastně není kdovíjak vtipný (až na pár momentů je to fakt bída), hrozně mě vytáčí, jak nesmírně lacině a nedotaženě tvůrci pracují s hlavní dějovou linkou, ve které se malý Hitlerjugend hošík skamarádí s židovskou holčinou, která tajně přebývá v hošíkově domě. Film až nevyrovnaně přeskakuje z vážného tónu ke komediálnímu, bohužel ani v jednom případě se nedokázal úplně přesně trefit. A přitom to tak pěkně a vtipně začínalo, vlastně bych klidně víc ocenil, kdyby se celý film odehrával na nějakém fašounském letním táboře. Bylo by to takový WesAndersonovský. Plus postava Sama Rockwella dobře nahozená, ale po nějaké době se hodně vytratí do pozadí. Od režiséra povedeného třetího Thora je to pěkný zklamaní.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
9
Taika Waititi natočil satirický příběh z období druhé světové války a já si to neskutečně užil. Film umí výborně kombinovat reálno s imaginací, komedii s dramatem nebo humor s emocemi. Hudebně i vizuálně dobře zakořeněný snímek s partou herců mezi nimiž vyčnívají ti dětští a Rockwell s Johansson. 9/10...PS Waititiho Hitler je luxusní.