Sorry to Bother You
Telemarkeťák dá na kolegovu radu a rychle šplhá po firemním žebříčku. Na vrcholu na něj ale čeká pěkně špinavá práce.

Scénář:

Recenze: Sorry to Bother You

Kinobox.cz
90%

Pro koho film je? Pro milovníky absurdních komedií. Pro fanoušky filmů V kůži Johna Malkoviche (1999), Adaptace (2002), Brazil (1985) nebo sitcomu Atlanta a videoklipu k písni This Is America od Childish Gambina, který měl původně roli Cashe hrát, ale protože zrovna natáčel Sola, tak doporučil svého kolegu z Atlanty.

7
Sorry to Bother You je přesně ten typ filmu,který balancuje na hraně geniality a naprosté pitomosti. Na vás jako divákovi je,kterou stranu si vyberete. Podle toho si samozřejmě i snímek užijete. Přiznám se,že já se řadím k těm,kterým se tento snímek líbil. Příběh je jedna velká šílenost protkaná satirou a neokoukaným humorem. Herecké obsazení na jedničku,kamera výborná a technická stránka filmu skvělá. Jediné co bych vytkl,tak že se snímek ke konci až dost zvrtne. Jinak tedy spokojenost a dávám 70%.
28 440 bodů
8
V alternativním světě Oaklandu objevuje telemarketer Cassius Green klíč k profesionálnímu růstu, který ho ale zároveň ženě do chamtivosti. Název snímku ‘Omlouvám se, že vás obtěžuji’ je ve svém smyslu velice zásadní. Je asi málokoho, kdo by přijal telefonický hovor z nějakého call centra s úsměvem. Ten na druhé straně, ale dělá jen svou práci a aby byl úspěšný, musí do toho dát skutečně všechno. A o tom tento snímek ve své podstatě je. Příběh vcelku věrně poukazuje na delirium na všechno, což znamená, od rasových předsudků až po vztahy ke korporátní kultuře k odborům, kapitalismu a demagogii. Snímek tak má v sobě skryté politické poselství o zásluhách a chamtivosti kapitalistického stroje, který je svým způsobem nepochopitelný a hloupý a zároveň ve své podstatě až divoce zábavný. Snímek tak velice zajímavou formou poukazuje na neduhy kapitalistického systému, které si ani neumíme připustit. A tak, jako v životě, je potřeba u sledování snímku popřemýšlet, aby podstata věci byla správně uchopena. Radikální kritika kapitalismu a rasismu v brilantním příběhu, který napsal a natočil Boots Tiles, který ve výpovědi problémů představil černocha v telemarketingu kvůli úspěchu používajícího hlas bílých. Těžko říct, jestli je antikapitalističtějšího a antirasističtějšího filmu. Tento je zásadní a trefně cílený.
22 289 bodů
8
O Sorry to Bother you slýchám už od premiéry, přečetl a slyšel jsem dost amerických reflexí, abych chápal, jakou hodnotu ten film má pro určité publikum a jak důsledně je ten film napojený na zeitgeist. Viděl jsem taky rozbory všech detailů, kterých je film plný. Takže nevím, jak úplně ho hodnotit - sám bych si všech těch detailů nikdy nevšiml, a sám bych nikdy ten film nezasadil do dostatečného kontextu. Kdybych o něm nic neslyšel a teď si ho pustil, přišel by mi jako celkem standardní satira vyvedená velmi neotesaným stylem, kdy těžko říct, kde končí stylizace a začíná režijní nezkušenost debutujícího Rileyho. Taky si nejsem jistý, jak moc pro mě funguje ten pseudo-brilantní protagonista, který z nějakého důvodů dokonale ovládá ústřední práci, ačkoliv to nedává příliš smysl. Na druhou stranu díky tomu je v tom filmu kus opravdové agrese a hrany. Takže bych vážil nějakou sympatii s ne úplnou přehledností a artikulovaností. Ale někdy nic z toho není podstatné a důležitější je, jak ten film funguje jako symbol, což o Sorry to Bother you v některých kruzích v Americe rozhodně platí. Tak co s tím? Je to důležitý film, je to zajímavý film, i když nevím, jak moc je dobrý.

Dodatečné informace

Původní název:
Sorry to Bother You (více)