Tvář vody

68%

Komentáře a recenze 57

8
Zaplať pánbůh,že stále existují režiséři jako je Guillermo del Toro jenž se nepodřídil Hollywoodu a stále točí to co je jemu srdci nejbližší. Tvář vody je v první řadě temnou milostnou pohádkou,která díky volně zvolenému tempu vyprávění a námětu nemusí sednout každému. Zachycení dobové atmosféry je bezchybné a herecké výkony výborné. Michael Shannon si zde střihl dalšího záporáka a opět je to bastard jak má být. Právě jeho výkon patří k tomu nejlepšímu. Bohužel jsem si po celou dobu nedokázal najít cestu k hlavní hrdince v podání Sally Hawkins,která sice předvedla vynikající výkon bez potřeby slov,ale na mne působila nesympatickým dojmem. No a pak je tu asi nejdůležitější osoba filmu - Netvor,který vypadá nádherně a pokaždé,když se objeví na scéně dostane film úplně jiný rozměr. Po technické stránce bych zde neměl co vytknout. Celý film je vypiplaný do posledního detailu (dokonalé kulisy) a díky úžasné kameře si můžeme tuto netradiční romanci užít každou vteřinou. Nádherná dobová hudba jen dokresluje tento netradiční divácky zážitek. Je však potřeba nezapomínat,že stále máme co s do činěním del Torem,takže zde nechybí potřebná dávka krve a brutality. Atmosféra je kouzelná a přitom po celou dobu nezaměnitelně potemnělá. I přes všechny pozitiva dávám "jen" 80% procent,protože mne tento milostný příběh citově nezasáhl,tak jak jsem od něj očekával. PS: Díky pohádkovému námětu se nabízí srovnání s Faunovým Labyrintem,ale oba dva filmy jsou natolik rozdílné,že se porovnávat nedají. Je to jako míchat jablka s hruškami.
30 148 bodů
7.5
Romantické fantasy. Proč ne? Film je jemný, se skvělou hudbou. Vodní tvor by se dal trošku více vychytat ,ale to je vždy těžké posuzovat. Jestli měl tento film dostat Oscara? O tom polemizují asi větší odborníci. Já si tím sám za sebe jistý nejsem. Každopádně velmi dobře zpracovaný film.
22 295 bodů
6
Když ještě půl hodiny po začátku filmu netušíte, o čem film je, a jen mlhavě tušíte, o kom je, je to buď hodně dobré, nebo hodně špatné znamení - nic mezi. Samozřejmě, že v důsledku mohutné propagace všichni víme, kam to směřuje, ale to vůbec nepramení ze samotného filmu, který je vyprávěný velmi mizerně. Asi není náhoda, že málokterý tak dobrý režisér jako del Toro točí tak často mdlé, nevýrazné filmy utopené v detailech, postrádající ale linku. Zde navíc (Kde jsou časy Labyrintu?) zásadně váznou jakékoliv emoce - od naprosto nesmyslné skokovosti odvádí pozornost jen nesnesitelná, občas podivně pseudofrancouzská návodná hudba (počkat, neodehrává se to v USA? proč ta hudba zní, jak zní?), která se snaží vyvolat dojem mnohem větší emocionální komplexnosti, než jaká ve většině scén je. Zatím snad nikdy jsem u del Tora neměl dojem takové skořápky filmu bez čehokoliv uvnitř. A to pominu, že obědové pauzy u bazénu s supertajným monstrem jsou spolu s Churchullovou jízdou v metru nejtopornější setup roku 2017.
6
Trochu drsnější fantasy pohádka, na kterou se docela fain kouká, ale která je zároveň tak čitelná, že nějaký trvalejší zážitek moc nehrozí.
8
Krásné filmové pohlazení, které potěšilo jak nádherně odvyprávěným sci-fi příběhem z dob, kdy nebylo potřeba zahlcovat diváka efekty, tak i kreativním stylistickým rukopisem, který zvládá příběh nenásilně upgradovat na dnešní divácké požadavky. Sice slabé emoce a trochu přeplácaný scénář, ale výborní herci a špičková režie odkazující k filmovým vzorcům padesátých let..
8
Guillermo del Toro má za svou zajímavou kariéru- Kdysi natočil Bladea 2 (kterého nejenom natáčel v Čechách ale navíc do rolí obsadil české herce jako Karel Roden nebo Marek Vašut), následně 2 díly Hellboye a fantasy Faunův labyrint. Všechny filmy od Del Tora Tora které jsem viděl mi sice přijdou dobré ale ne skvělé. Vlastně jeden takový Del Torův film existuje: Jmenuje se Pacifik Rim a pojednává o lidmi vytvořených robotích strojích kteří loví Kaiju. A ten film je prostě skvělý a splněný sen každého děcka které si dříve hrálo s paňáčky. Nebavíme se tu ale o Pacifik Rim ale o jeho novém filmu Tvář vody za který si už přivezl Zlatého lva z Benátek a i Zlatý glóbus. A navíc má ten film 13 nominací na letošní Oscary. Otázka je jednoduchá: Zaslouženě? Já bych řekl, že jo. Tvář vody má jisté pohádkové prvky ale rozhodně není pro malé diváky. Je to prostě pohádka pro dospělejší. Del Toro skvěle mixuje 60 léta s pohádkovou atmosférou. Není to úplně veselý film, odehrává se v 60 letech kdy postižení (například hluchoněmí) černoši a homosexuálové byli proklínáni. Hlavní hrdinkou je hluchoněmá žena Elsa jejíž (jediní) přátelé jsou homosexuální stařec Giles a černá žena Zelda. Hrdinka je tak samá looserem své doby a jediní její přátelé jsou právě loseři. A hlavní důvod proč se hrdinka zamiluje do té stvůry je právě ten, že netvor je úplně stejný jako ona a vidí jí takovou jaká je bez vad. Del Toro ve svém filmu ale nezapomíná zasadit také (tehdy hodně důležitý) konflikt mezi USA a Sověty ve kterém je netvor něco jako rozhodující soutěž jako pozdější závod o let na měsíc. Všechno to diriguje perfektní hudba Alexandra Desplata, s geniálním vizuálem, perfektními retrospektivním audiovizuálem a vším možným. Del Toro si prostě vyhrává. Scéna kdy se zamilovaný pár prochází kinem, scéna kdy si zamilovaný pár užívá radovánek ve vodě a spousty dalších vizuálně úchvatných scén. Del Toro někdy diváka opravdu (opět) dokáže šokovat a ukáže nevídané věci. Proto je tedy škoda, že se film někdy až příliš drží při zemi a nedokáže tak potom tolik šokovat. To, že se ale úplně neodtrhl od řetězu by filmu toho Oscara opravdu mohlo dát. Ten film sice není dokonalý ale má totálně skvělou atmosféru, dech beroucí vizuál, perfektní hudbu, velice povedené obsazení (Sally Hawkins musí všechny emoce projevovat bez mluvení což prostě není lehká úloha) a především povedeně připomíná filmy které už dnes nevznikají. A je to možná příliš velká škoda.
9 364 bodů
6
Pohádkové sci-fi, kde se holt Guillermo del Toro nezapře. Já v tom prostě cítím toho druhého Hellboye! Jen si nejsem úplně jistý, zda je Sally Hawkins tou nejlepší volbou, ocenil bych někoho trošičku uvolněnějšího. Všechno bych odpustil, jelikož jsem byl zvědav, co to ve finále přinese.. Ale co nepochopím, jsou ty sexuální projevy. Naprosto zbytečné sledovat to rutinní každoranní sebeukájení! Trapný a do filmu snad až nevhodné. Závěrem výhru v Oscarech považuji za obrovský fail, za mě minimálně čtyři lepší filmy v nominaci.. 55%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
8
Netradičná snímka vzdávajúca holt bláznivým nápadom, béčkam a päťdesiatkovému Modernizmu. To že pán del Toro je obskúrny režisér to je verejne známa informácia, ale som uchvátený, že podobné ovácie zdieľa aj Akadémia. Určite to nie je najlepší film roka, o tom niet pochýb. Ale za pozretie to stojí. Je to...zaujímavé...
Riverdon
Riverdon
7 396 bodů