Blíženec

59%

Komentáře a recenze 38

Floridsky
4 376 bodů
8
Dostal jsem přesně, co jsem čekal, takže nejsem zklamán. Bavilo mě to, každý záběr jsem si užíval. Akce je úžasná, hlavně scéna s motorkami je něco famózního. Parádní akční film. Soundtrack mi připomínal loňský MI6, ale to kvůli tomu, že jej dělal stejný hudebník. V dialozích to občas skřípe a konečný zvrat je trochu moc, ale ano Ang Lee udělal zas zajímavý film. Lepší i jak letošní Rychle a zběsile.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
4.5
Základní problém je scénář a nevyužitá šance, kterou nové technologie umožňují. Ani herecké výkony, ani marvelovský konec to nikam neposunuly. Tak nějak mi přišlo, že na to bylo paradoxně málo peněz, celá řada zbytečných dialogů (Budapešť), nefilmově pojaté (pořád někdo někde sedí) a úplně přehnané scény (motorkou do obličeje a nic, střelba do cílů schovaných za dřevěnou stěnou a nic). Poslední zabiják bez vysvětlení měl už nadpřirozené vlastnosti. Ale pokud máte rádi běčkové akčňáky s áčkovými herci, pak je to v pohodě.
  • mladý Will - triková sekvence
  • scénář, dialogy, provedení
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Will Wonka střílí kalešnikem sebe sama, na gumového Willa Fresh Prince, před chemoterapií a manželskýma etudama. Blíženec je stejně kulervoucí zábava, jako si natloukat hřebíky do hlavy. Tohle kdyby se natočilo, plácnu, v letech kdy Žan Kláda hrál v každý skifi píčovině, ale po 20 letech se z toho stalo kultovní čehosi, tak bych asi byl neměl problém a ještě koukal, jak si neadrtálci poradili při zkurveně detailních 3D efektech. Řekne mi, koho dnes kurva tímhletím zaujmete. Krása sledovat Williho Wonku hezky načesanýho a bez vrásek, ale té akce na kterou jsem čekal necelé dvě hodiny, bylo ani ne 15 minut. Nemá to svaly, nemá to koule s pérem, ani kozy, takže mě tohle nezajímá. Pokud bych chtěl vidět křišťálově čistý obraz, tak si pustím National Geographic, a můžu u toho čumět na pářící šimpanze. A na prcání Willa Smithe s Willem Smithem, bych neviděl žádný rozdíl, ale není to ono.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
7.5
Blížence můžu s klidným svědomím zařadit mezi ty povedené filmy o agentovi v penzi, kdy se samozřejmě i tentokrát pokusili tvůrci zápletku okořenit o nějaký ten netradiční prvek. V tomhle případě jde samozřejmě o klona, který je stejně dobrý jako originál, ale akorát v mladší podobě. Inu jde vidět, jak se technologie posunuly a jak již dříve předvedly komiksové filmy, omlazovat se dnes již dá natolik dobře, že to člověk vlastně ani nepozná. Co mohu dále pochválit jsou akční scény, jež nepůsobí nijak přehnaně ani trapně a jsou po choreografické i filmařské stránce velmi dobře zpracované. Jak jsem již zmínil, zápletka je taková tradiční a člověka ani nepřekvapí, což je trošku mínus, ale od takového filmu člověk něco hlubšího prostě čekat nemůže. Film samozřejmě mohl skončit o pár minut dříve, ale tvůrci si prostě neodpustili dát do finále ještě další proměnnou a hrdinové tak v poslední chvíli museli čelit ještě supervojákovi, což bylo krapánek trapné a nadbytečné. Blíženec díru do světa rozhodně neudělal, ale pořád je to ten typ filmu, který si rád pustím večer doma a na chvíli vypnu. 75%
Edward
Edward
2 487 bodů
4
4/10
Nevka
Nevka
1 503 bodů
7
Možná to bude tím, že poslední plnokrevný akčňák, který jsem v kině viděl byl jalový Angel Has Fallen, ale Gemini Man mě bavil od začátku do konce. Ne, že by byl nějak převratný po stránce příběhové (právě naopak), ale dobře se mi na něj koukalo a ani chvíli jsem se nenudil. Dialogy sice občas skřípou a scénář má pro žánr typické přešlapy, ale celkově mi to nijak zvlášť nevadilo. Omlazování se až na samotný "meh" závěr povedlo (co taky čekat jiného, když Smith na svůj věk zdaleka nevypadá) a hlavní lákadlo filmu tak nezklame. Do toho tam hraje soundtrack, který mi v některých postupech až příliš připomíná Panství Downton, což je při bližším zamyšlení nad zařazením obou snímků celkem paradoxní. Opticky něco mezi třemi až čtyřmi hvězdami, ale vzhledem k tomu, jak mě masivní kampaň docela odradila se přikloním ke čtyřem.
sugi
752 bodů
7
… Will Smith si zahrál zabijáka , který má být nahrazen mladším , ale protože se z něho stal nepohodlný důchodce , tak musí být odstraněn …. jako by jsme již něco podobného viděli v jiných filmech … asi deja vu , ale tohle je trochu jiné …. … Blíženec není žádný hit , kultovní film nebo tak něco , je to jen akčňák ...
darth vader
darth vader
714 bodů
5.5
Za mě bohužel velmi nepovedený snímek. Mám pocit, že za posledních 6 let Will Smith nehrál ve filmu, který bych ohodnotil lépe jak 5 body z deseti. Film je plný nesmyslů a prazvláštních zápletek. Nápad sice zajímavý, al vůbec ne dotažený do nějaké smysluplné formy. Věc co však hodnotím velmi pozitivně, jsou speciální efekty. Ani bych nepoznal, že mladší Will Smith opravdu není nějaký relálný herec.
Judinka
Judinka
627 bodů
5.5
Blíženec přes své velmi akční ukázky nenaplnil svůj potenciál a místo akčního filmu přejde ihned z počátku do velmi pomalého až rodinného tempa. Dané nezachrání ani hlavní představitel v podání Willa Smitha, která již nezachrání nevyužití potenciál a jeho výkon odpovídá celkovému vyznění celého filmu. Škoda nevyužité šance a promarněné příležitosti i snahy celého filmového týmu :o(
Blatouch72
Blatouch72
587 bodů
5
Jsou sci-fi, které mě ba. Jsou sci-fi, které mě neba. Will Smith je nastrčen zase do něčeho, co se moc nepovedlo. Triky nezachrání všechno, i když jsou OK. Děj je obyčejný a všechno se by se mělo točit kolem akce, která nyvbočí z průměru.