Akta Pentagon: Skrytá válka

70%

Komentáře a recenze 37

7
Zde toho není ani moc co psát. The Post je výborný film a jen dokazuje,že má Spielberg stále co říct a že nepatří do starého železa. Po řemeslné stránce naprosto dokonalé,aby tak nebylo,když se Steven obklopuje jen těmi nejlepšími v branži. Nádherná kamera,dobová atmosféra,přesný střih,precizní režie,ale hlavně výborné herecké výkony v čele s Hanksem a Streep. Navíc přesně takové typy filmu (historické dramata) Spielbergovi nejvíce sedí a na výsledku je to znát. K celému filmu mám snad jedinou výtku,která je však mým osobním problémem. Dané téma mi není příliš blízké a tudíž mne moc neoslovilo. Navíc je nám hned od začátku představeno obrovské množství postav ve kterých jsem se musel nějakou chvíli orientovat. Místy se tak stalo,že na mne snímek působil nepřehledně,nudně a mdle. Závěrečná půlhodinka v sobě skrývá vše co jsem očekával od celého filmu a nedostal jsem. Jenže tohle je v první řadě jenom můj osobní problém a věřím,že člověk znalý těchto událostí bude rozhodně spokojený. Nechci nijak ukazovat prstem,ale z celého filmu mám také pocit snahy o získání Oscara,který nakonec možná i padne. Když to celé shrnu,tak jsem spokojený,ale The Post u mne patří k těm méně výrazným snímkům, kterým Spielberg vdechl život.
22 285 bodů
6
Chraň bůh, ten film není špatný. Vylo zajímavé pozorovat v tak komorním filmů všechny ty celkem výrazné filmové postupy (předně kameru), které na sebe tak moc upozorňují. Ale mě to upřímně řečeno prostě nezaujalo. Rád bych, aby v tom bylo něco komplexnějšího, ale není.
4
Velká událost to bezpochyby byla, film jí určitě ale není. Spielberg už jede jen tak na neutrál, takže v žánru novinářské drama je tohle spíš z toho slabšího soudku. Ale stejně jako u ve stejný den viděné Niti od PTA je tohle herecky a hudebně hodně ok.
7.5
Akta Pentagon: Skrytá válka bohužel nesnesou srovnání s klasikou Všichni prezidentovi muži. Přesto jsou solidním atmosférickým filmem, který se v žádném případě nedá označit jako thriller. Je to drama, nečekejte žádné honičky, žádné pronásledování temnými uličkami, žádné velké napětí. Škoda. Je to ale solidní konverzačka s chytrými dialogy, které by to přeci jen mnohem lépe slušelo v televizi, než na velkém plátně. Je ale dobré trochu vědět o událostech, které máte ve filmu sledovat. Ne všechno je ale ve filmu uspokojivě vysvětleno. Pokud si tedy po zhlédnutí filmu pustíte nějaký dokument na toto téma, myslím, že byla mise splněna.
9
V době, kdy si říkám, že s ničím originálně řešeným už v klasickém filmovém vyprávění snad ani nejde přijít, The Post je jedním z děl, které mě přesvědčují o opaku. Je to film objemný, ale za všech okolností zábavný (viz závěrečný záběr, který je prvním záběrem Všech prezidentových mužů) a špičkově uspořádaný. A přestože tempo chvilkami lehounce stagnuje a to stylistické znázornění Nixona jako děsivého záporáka působí trochu úsměvně, zase jednou jsem si v kině zapředl blahem.
8
Steven Spielberg zůstane legendou. Daroval nám Indiana Jonese, Čelisti či Jurský park a natočil spoustu úžasných filmů. Poslední dobou se však Steven Spielberg stal průměrným rutinérem jenž sice pořád točil nadprůměr ale ty výjimečné pecky jako dřív to prostě nebyli. Je otázka jestli se teď v 71 letech dokáže ještě vrátit na staré sedlo avšak The Post (český překlad hoďme prostě a jednoduše za hlavu) rozhodně ukazuje, že ještě nepatří do starého železa. Film mapuje celkem důležitou událost Amerických dějin: Tedy dobu kdy se provalilo, že hned několik bývalých hlav Spojených států amerických i ta současná (Nixon) záměrně lhali o tom jak jsou na tom s Vietnamskou válkou. Žijeme však v silné zemi kdy jsou jakékoliv noviny cenzurovány. Spielberg tuto událost dle mého reflektuje lépe než když před 3 roky natočil průměrný Most špionů. Dává lepší důraz na postavy (kterých je tentokrát více než jenom 2) které nechává žít a o každé nám aspoň trošku vysvětlí co je zač a jaké jsou jeho plány. Jasně, v The Post nikdy nehrozí, že naše hrdiny někdo zabije jde ale o něco víc než o pouhý život. Jde o svobodu projevu která je v dnešní době ještě důležitější. Spielberg tuto 116 minutovou dlouhou jízdu projíždí působivými záběry kamery, hraje do toho vždy perfektní hudba Johna Williamse a především každý herec alespoň trochu dobře hraje. Tom Hanks je perfektní, Bob Odenkirk ukazuje, že neumí hrát jenom Saula a Meryl Streep... je jako vždy k zulíbání a člověk jí div nepřeje tu rekordní 4 sošku. Jediná škoda je ta, že to prostě další pravý zápis Spielberga není. Není to Jurský park, není to Schindlerův seznam, není to Minority Report, není to Chyť mě když to dokážeš... je to však slušná práce která si shlédnutí zaslouží. Mám ale takový pocit, že Štefan Spielbergů ještě neřekl poslední slovo.
9 035 bodů
9
Spielberg mě nepřestává překvapovat, a i když ho mám v rámci stylu přečteného, stejně mě dokáže odrovnat se vší intenzitou v jakémkoliv věku. Streep a Hanks tradičně skvělí, potěšil Odenkirk, bavil Williams a Kahn mě zase nenechal v klidu. Klopýtnutí je snad jen ze strany expozice v úvodu, kdy je nám v kulometném tempu představováno toho tolik, že než si jí člověk stačí pořádně uvědomit, přijde další. V půlce však Spielberg paradoxně nepoleví a všechny nahromaděné informace využije ve prospěch jedné z nejpůsobivěji natočených scén o vydávání novin. Steven mě i po těch letech opět má v hrsti a já mu za to děkuji. On prostě ví, jak na mě.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
4
nicim extra zaujimavy "oscar bait" od mistra spielberga, ktoremu poslednou dobou dochadza dych co je strasna skoda lebo som si isty ze stale na to ma, ale treba nejaky odvaznejsi namet (od ready player one ocakavam tiez komercny prepadak)....
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
8
Od začátku jsem tomuhle filmu nevěřil a považoval ho za zbytečnou povinnou oscarovku, výsledek je ale překvapivě o poznání lepší. Nejde ani tak o mravenčí detektivně-novinářskou práci, ani srdcervoucí osudy hlavních postav, ale o nečernobílá morální dilemata, která je skutečně potřeba řešit. Publikovat, či nepublikovat? Důvody k tomu i onomu činu jsou logické a věrohodné stejně jako osobní nejistoty, podané navíc bez přehnaného patosu. Kreativní Kaminskiho kamera a umírněná Williamsova hudba podtrhávají Spielbergův styl, který je přece jen rozmáchlejší než třeba ten McCarthyho ve Spotlightu, ale s tím se musí počítat a nakonec se vlastně ani o problém nejedná. Překvapivě tedy musím pochválit vrstevnatější příběh se zábavnějším podáním, než bych čekal. Určitě se nejedná o nic jiného, než jak to na první pohled vypadá; nedávné Všechny prachy světa ale ukázaly, že i jasně načrtnutá zápletka vedená zkušeným filmařem se může po cestě rozsypat. A to naštěstí není případ The Postu.
Floridsky
4 376 bodů
8