Komentáře a recenze 27

6
6/10
Martrix
Martrix
2 449 bodů
6
Už v okamžiku, kdy se objevila věta: jen Jasný může kontrolovat sílu hůlky, mi bylo jasné, jak moc popletení tvůrci jsou. Nevím jak hůlka Ayera a Landise, ale ta moje je v pořádku a její sílu kontroluje vcelku pravidelně má pratnerka. Zato hošani by měli občas vyjít mezi lidi, resp. mezi dospělé muže. Jak se dá z tak atraktivního námětu, stvořit tak jalová věc? To už byl lepší Sebevražedný oddíl, ale klidně i Poslední lovec čarodějnic. A tohle jde stejně jako Sebevražedný oddíl, plně na triko režiséra. To je jeho práce, prodat scénář tak, aby byl výsledek zábavný, dynamický, měl dramatický oblouk a aby dialogy fungovaly. Má si pohlídat, aby to celé dávalo smysl a nevyznělo pateticky. Vybrat kvalitní a relevantní hudbu... . Místo toho málem pohřbil další projekt, který má potenciál vyústit v zajímavá pokračování. Na toho chlapa si budu dávat pozor, typický americký prznič. Bohužel se díky streamu dělá tak velké množství projektů, že se dostanou ke slovu i takoví hrobaři...opakovaně.
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 369 bodů
5.5
Jako fakt sem si říkal že to je Žákavy nápad,zasadil vily,orky a elfy do dnešní doby.a ano bylo to zajímavé,tak do půlky filmy,pak se to zlomilo a film začal být nezajímavý,až dokonce nudný,a finále,nic nudnějšiho,a kycovitejsiho a průhlednéhi sem dlouho neviděl
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8.5
Los Angeles. Co má Elfy a Orky!! Karty na stůl - vždycky jsem byl spíš víc ten "nerd" než sečtělý intelektuál (sorry, mami a tati), tudíž existence filmu, kde se protíná náš reálný svět s magií a bytostmi známých z Tolkiena a D&D, pro mě byla naprostým zjevením, které jsem si nemohl odepřít. Snímek výborně zachycuje diverzitu společnosti, kterou už vlastně známe z předchozích desetiletí, akorát nyní místo černochů musejí snášet předsudky orkové, elfové si díky své ufintěnosti válejí prdele ve vysokých třídách atd. A je to sakra zábava sledovat, už jen kvůli propojení tématiky "boje proti Temnému pánovi" a udržování zákona a pořádku jako losangelovský polda. Chtěl jsem ale z toho světa vidět mnohem víc, přímo jsem slintal po detailech z historie, škoda, že toho tam tolik nebylo. Plus celkově akční sekvence byly dost průměrné, ale co na tom, vidět orka s brokovnicí či telefonujícího elfa v kvádru je stejně boží. Chci pokračování. Now!
naineko
naineko
1 552 bodů
8
Vydařené urban fantasy. Takový LotR po mnoha mnoha letech. Nápad skvělý, jakkoliv je provedení místy kostrbaté. Nicméně jako celek je to zajímavé, pevným krokem vybočující ze současné akční přeplácanosti. Uvedení do světa přimeřeně rychlé, bez zbytečného plácání se. Jednotlivé scény natočeny neotřele (chtělo by se říct, že blíže k reálnosti), některá místa pokulhávají, ale dá se to zvládnout.
petr-hnyk
1 542 bodů
4
Promarněná šance. Tvůrci vytvořily úžasný alternativní svět plný elfů, orků, létajících víl. Všechno, co jste, kdy chtěli vidět ve sci-fi filmu. A... vznikl standardní buddy-movie, kterých jsme od Smrtonosné zbraně viděli tucty. Hlavní hrdinové se z počátku nesnášejí, musejí bojovat s rasismem, ale nakonec zvítězí opravdové přátelství, které překoná i smrt... Místo orka by ve filmu mohlo být jakékoliv jiné etnikum. Koho zajímá, že krásní elfové vládnou světu. Opět tam můžeme dosadit kohokoliv jiného (např. homosexuály nebo Židy) a film bude mít úplně stejné vyznění...
les62
593 bodů
4
Pro mě dost velké zklamání. Na film jsem se těšil, ale fakt bohužel. Začátek mi připomínal osmdesátkové filmy o začleňování "barevných", od začátku jasná pointa, která nemohla nikoho překvapit. Možná, kdyby z toho Netflix udělal seriál, tak by to šlo, ale tohle byla pro mě nečekaná ztráta času (a to vídám ve filmu Willa Smithe rád).
Pacman
Pacman
586 bodů
7
Netflix tady udělal veliký kus práce, nasypal do toho cca 100 milionů dolarů a jak je vidno, funguje to! Efekty jsou tu dobré, v podstatě víc než střelba a pár kouzelnických triků ani nebyla potřeba. Synergie mezi postavami funguje dobře, je tu spousta kvalitních hlášek, takže epické efektní (a drahé) zpracování není potřeba. Obsazení Willa Smithe a Noomi Rapace je v tomto případě stěžejní a dokáže to utáhnout celý film. Netflix už před uvedením prohlásil, že bude dělat druhý díl, což je o to lepší. Bright mi totiž připadal jako pilot k hodně hodně povedené minisérii. Trochu mi to připomnělo Chronicles of Shannara. Spousta věcí je to pouze nakousnuta, ale víc prostoru na vysvětlení není. Pokud se s danými reáliemi divák smíří, bude se navýsost bavit. Film má spád, daří se díky zběsilému úprku, udržet tempo a já jsem trojici celou dobu držel palce. Pár oddychových momentů tu je, ale pak se jede dál, takže čas na nějakou citovou vydíračku tu není (to jsem rád). Scénář ve výsledku není bůhví jaké terno, prostě se jedná o moderní pohádkový svět. To ale vůbec nevadí, hlavní nosné téma tu je, a výrazné uhýbání o něj není třeba.
JirekJirek
JirekJirek
139 bodů
8
Tento film, kde kombinuje prvky fantasy a lehkého scifi až, či spíše jen lehce vzdálené budoucnosti se mi hodně líbil. Osobně jsem na originalitu a tyto žánry, ač hlavně jde o příběh, ten je zde lehce průměrný ale zasazení do světa, kde najdeme víly, elfy, lidi v pomalu dne si době je supr. Objektivně to není nic extra ale pokud máte rádi něco zajímavého, fantasy, nějaké zprostředkování sociálního etnika, ras a vše co může interagovat s lidmi, pokud to nejsou lidi, tak si film oblíbíte. I ten děj jsem si více užil, protože mně prostě překvapilo něco nového, není to obyčejný svět, není to fantasy kdesi ve středověku ani scifi, kde narazíte na jiné druhy života jen mimo zemi, je to vše dohromady, ano opakuji furt scifi. Mrzelo mne jen, že autor natolik tolik možných rozvedení příběhu pro dokreslení světa ale nevyužil toho, ano film by byl delší mnohem ale třeba jen začlenění elfů se mi zde hodně líbilo, už jen protože většinou lidé, kteří se v sociální vrstvě, kdy mají žít s jinými druhy ve známých fantasy, člení spíše jako tj nejlepší, máme tu zaklínače kdy lidé jsou vyloženě rasisty, máme tu TSOIAF kdy lidé spíše zničily to málo co zde bylo a nyní žijí spíše na způsob, že snad ani nic takového neexistovalo, atd. Elfové zde jsou výše postavení a hezký to dávají najevo. Za mne bych rozhodně ocenil delší film či druhý díl ale pokud to zůstane sólovkou, budu na to vzpomínat ne jako na top snímek a prvotřídní herecké umění atd ale jako na něco originálního, zajímavého a dobrého.
mirek5184
126 bodů
7
Rozhodně zajímavý film. Myslím si že podobných filmů, které by navíc byli i na úrovni, moc není. Tento film se může pyšnit skvělým hercem v hlavní roli. Film je zasazen do blízké budoucnosti, kde vedle sebe žijí několik ras, od elfů, přes víly až po bůhví koho. Zápletka jako z Herryho Pottra. Rozhodně mohu doporučit. Škoda že Netflix nepouští své filmy (až na výjimky) do kin. Určitě bych šel.