The Beguiled (USA)
USA USA
94 minut

Žánry

:
Drama, Western
Motto: Nevinné do okamžiku zrady

Obsah

:
Za zdmi izolované dívčí školy zuří americká občanská válka, ale její studentky a učitelky probíhající konflikt neberou na vědomí. Dokud nezaklepe na jejich více »« méně

Režie

:
Sofia Coppola

Scénář

:
Thomas Cullinan Albert Maltz Irene Kamp Sofia Coppola

Herci

:
Colin Farrell Nicole Kidman Kirsten Dunst Elle Fanning Oona Laurence ...
Premiéra: 13. 7. 2017
Distributor: Cinemart
Přístupnost: MP-12

Napište komentář

?%
0
0
Host
  • 90%
    0
    0
    6. 3. 2018
    martin-mickey-stusak (13118 bodů)

    Remake stejnojmenného snímku z roku 1971, kde Clinta Eastwooda vystřídal Colin Farrell a nijak zvlášť špatně. Charakteristiku postavy pojal zcela stejně. Snímek jako takový však odlišný je. Vytratila se gotika a ani psychotropní atmosféra není již tak děsivá. Pocit šílenství a beznaděje se naprosto vytratilo. Pravda, příběh je natočen dle současných kritérií, takže má naopak zase jiné přednosti. Původní snímek se více zaměřoval na zraněného vojáka, tento zase na patriarchální systém usazující ženy do uzavřených oblastí. Že by od Sofie Coppoly úmyslný profeministický záměr? Nejdůležitější však je, že emocionální obsah zůstal. Děj se rozvíjí pomaloučku a přesvědčivě a postupně nabírá na intenzitě. Konec asi nebude tak šokovat jako u původního snímku, ale to je jen tím, že Sofie prostě snímek pojala po svém. Jako zbytečný remake se však snímek v žádném případě nejeví.

  • 85%
    0
    0
    15. 7. 2017
    Sheldon (11863 bodů)

    Přiznám se, že mě premisa filmu příliš neohromila a ani přečtení distribučního listu mě na film nenalákalo. Dokud jsem ale neseděl v kině. Oklamaný je totiž úžasný film, který je nutné vidět na filmovém plátně. Je to film natočený s láskou, kde není nic ponecháno náhodě, je to přesvědčivé filmové dílo a z mého pohledu dosud nejlepší film Sofie Coppoly.

  • 60%
    0
    0
    12. 8. 2017
    Pája DJ (462 bodů)

    Komorní festivalové psychologické drama hvězdné trojice - Kidman, Farrel, Dunst. Lehce a pozvolna rozehrané vášnivé drama vojenského kocoura a několika myší z dívčí školy se velmi rychle přesune do nebezpečné hry, ve které si nemůžete být jisti, kdo je skutečně oklamaný a kdo koho oklamává. Psychologický podtext celého snímku mohl být poněkud více využit, ale i tak lze film doporučit.

  • 65%
    0
    0
    12. 8. 2017
    Judinka (420 bodů)

    Od tohoto filmu jsem si slibovala silný psychologický zážitek. Žádná katarze se sice nekonala, ale filmu nelze upřít jisté napětí, které prakticky po celou dobu nepolevuje a spíše graduje. Herecké výkony hlavních představitelů jsou stavebním kamenem tohoto poněkud komorního dramatu.

  • 70%
    0
    0
    20. 7. 2017
    bLaCk0uT (265 bodů)

    emnější, senzuálnější a sofistikovanější zpracování románu Thomase Cullina, než jaké v roce 1971 natočil Don Siegel s Clintem Eastwoodem. V původním filmu představovaly zkázu muže žárlivé a pomstychtivé ženy, které nedokázaly potlačit svůj chtíč. Chápu proto rozhodnutí Sofie Coppolové zpracovat stejný námět tak, aby výsledkem nebyl film vyjadřující mužskou paranoiu z ženské hysterie a v němž jsou jižanské krásky definovány výhradně svou sexualitou (nebo její absencí). Coppolová vypustila širší historický kontext a nahradila jej nadčasovým vyprávěním o souboji pohlaví a dívčím dospívání. Podobně jako ve Smrti panen nebo v Marii Antoinettě své hrdinky uzavírá do zlaté klece, která jim poskytuje určité výsady, ale současně jim brání ve svobodném projevení jejich individuálních zájmů. Tato uzavřenost se v Oklamaném projevuje také v ignorování vnějšího světa, odpovídajícím hledisku privilegovaných bílých dívek, které zajímají pouze jejich vlastní potřeby. Oklamaný je přes zdání plochosti a povrchnosti vrstevnatý, podvratný a vtipný film s nejednoznačným vyzněním.

  • 75%
    0
    0
    20. 7. 2017
    Pepazdepa (196 bodů)

    Skvělá věc, která mě hodně bavila. Podobnost se SMRTÍ PANEN je myslím nepřehlédnutelná, a našly by se zde asi i další jednotící motivy s předchozí režisérčinou tvorbou. V tomhle smyslu mám její filmy rád, protože člověk už tak nějak předem tuší, co od nich může čekat. Tady mě asi nejvíc bavila vizuální stránka (ten film je už od úvodních titulků jednou velkou pastvou pro oči) a herecké výkony - všichni do jednoho jsou skvělí a přesvědčiví. Ano, nezastírám, že prostinký děj chvílemi nudil i mě, ale jako celek se mi to líbilo, a mám strašnou chuť ten film číst hodně symbolicky, řekněme jako určité podobenství o zániku mužnosti a nastolení vlády kastrujícího feminismu. Chvílemi je to nečekaně vtipné, ovšem pocity po závěrečném rozuzlení jsou spíše nejednoznačné (btw. škoda názvu filmu, který podle mě dává předem tušit, jak to dopadne) - čeho jsem to právě byl svědkem? mám chuť se ptát. A skončilo to tedy dobře, nebo nějak jinak? Myslím, že tenhle film se dá v hlavě převalovat dlouho, a to se mi na něm líbí. P. S. Starší verzi s Eastwoodem neznám a dozvěděl jsem se o ní až po zhlédnutí této nové verze.

66 60 ?
  • Had 60%
  • Lenusenak 90%
  • martin-mickey-stusak 90%
  • Psisko59 70%
  • radek svadla 70%
  • Mirdas 85%
  • dav.bal 60%
  • LenkaJ38 50%
  • Elizabett 65%
  • Arnarmo 65%
všechna hodnocení (30)
jak hlasovat?
Sdílet tuto stránku:

Partneři: