Skleněný

65%

Komentáře a recenze 50

Floridsky
4 376 bodů
8
Ohledně tohoto filmu jsem byl vcelku skeptický, ale nakonec se mi to líbilo a to dost, sice jde o nejslabší díl série, ale bylo to psycho. To, co James McAvoy předvedl v tomto snímku je famózní. Bohužel ze začátku jsem se trochu nudil, ale zas to vynahradilo záživné a hlavně velice neočekávané vyvrcholení. Mimochodem, tohle není film o Skleněném, ale druhý díl Rozpolceného, protože jak Mr. Glass, tak David Dunn jsou oba v pozadí a nedostalo se jim tolik prostoru. Také musím pochválit hudbu. 70%
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Nazdar jak mastnej párek, tady Tonda. Jsem něčím výjimečným, protože mám v sobě asi 23 různých existencí, kteří mi neustále z análu, melou nějaké sračky. A taky, když mně krapítek naserete, stanu se neovladatelným Netvorem! Kurva, chlape, už mě po několikáté sereš tím, že mě pořád nazýváš Netvorem.. No tak, lidi, nebudeme se tu hádat a dělat mezi sebou dusno. Jsme tu od toho, aby jsme popsali naše pocity z filmu Skleněný..Do piči, a řekl už z vás kreténu to, že jsme neviděli ani jeden z minulých dílů, a tím náš názor, bude úplně v prdeli.. No, sice máš pravdu Netvore, ale.. Nejsem doprdele Netvor, kurva, říkal jsem ti, že se jmenuji pan Skleněný.. A dost hoši, oba dva budete držet škrpále, a teď budu mluvit já.. Já jsem v pohodě, jen Netvor tu každému skáče do řeči,.. Tak naposledy, ty přeafektovanej čuráku, já nejsem Netvor, ale pán.. Jo, Skleněný.. už to tu sereš půl hodiny,.. Takhle se nikam nedostanem, maximálně do blázince. No, tam taky se celý děj směruje, do blázince.. ze začátku to vypadá, jako normální film, ale.. se z toho pak stane totální píčovina!.. Ne, nebudeme tak kritický, nazveme to nezajimavým.. Hele, konec stejně nikdo z nás nepochopil, aby taky ne, všechno se to snaží tvářit, jako nějaké rádoby drama o objevování sama sebe,.. Ale ne, ty kreténe vůbec si to nepochopil, všichni v každém máme malého superhrdinu, který musí ovládat svoje schopnosti,.. Počkat, proč na konci musel zemřít Bruce Willis?.. Tys tomu dala ty stará pizdo, teď si tu všem dala spoiler!.. Ale, tak to je už jejich chyba, musíme přeci brát v úvaze, že to už všichni viděli, snad jen idiot, by četl komentáře a nechat si všechno vyspoilerovat,... Tak pánové, už to musíme nějak zakončit.. No okey, byla to funus totál mrdkovina, která jen zklame fanoušky komiksu a filmové triologie.. Ne, ne, ne, celý špatně. Je to celkem v pohodě pokračování, které může každého fanouška uspokojit.. No, dobře, už se uklidníme vážení. Dobrou noc!..
kery-
kery-
3 671 bodů
8
Mě se to líibilo. Odkaz na komiksy je zde parádní, působil na mě mnohem silněji než v případě Vyvoleného. McAvoy opět jede orchestr, Willise to klasicky nebaví a Jackson není osina v prdeli, takže to jde. Paulson je příjemné osvěžení. Konec byl originální a nenapadá mě jiný důstojnější způsob, jak tuto trilogii zakončit. Jsem docela i rád, že jsem se nedočkali ani filmem slibovaného fightu na "Marvel tower". Za mě určitě koukatelný (a co se týče hudby tak i hodně dobře poslouchatelný) a vůbec neurazilo.
kknk2
kknk2
2 949 bodů
6.5
Příběh tohoto filmu je kámen úrazu. Cením si originality, avšak myslím, že tvůrci to trochu přepískli. Skleněný je opravdu přemrštěně jiný, no a děj pak nedává moc smysl. Proč hodnotím snímek kladně, je díky Jamesi McAvoyovi, jehož herecký výkon je obdivuhodný a jeho role vás zaujme. Bruce Wills taky nebyl špatný. Konec Skleněného je rozporuplný a nezasáhne, to ale není jeho jediný přešlap. PS: Žádný další díl z této série jsem nezhlédla, ale chystám se na Rozpolceného.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
4
Na Hellboye a Skleněného jsem se těšil a bohužel to ani v jednom případě nevyšlo. Možná už jsem díky Marvelovkým filmům superhrdinů přejedený. Každopádně u Skleněného jsem se dost nudil a cameo M. Night Shyamalana bylo nudný a pověstné napínavé vypravování tohoto režiséra odnesl čas.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
9
Vyvolený a Rozpolcený patří mezi mé oblíbené mysteriózní filmy, přičemž jsem se nemohl dočkat, až vyjde třetí díl, který Shyamalan šoupl rovnou na začátek roku (hurá). Jeden z nejočekávanějších letošních snímků mám tedy za sebou a musím říct, že se opravdu povedl. McAvoy samozřejmě podává opět výborný výkon coby Horda a ve skvělém podání se opět vrací Willis coby Dozorčí a Jackson jako Skleněný. Film je rozhodně jiný než jsem čekal, hlavně tedy finální část, která je hodně kontroverzní, ale dobře natočená. Snímek jako takový skvěle propojuje příběhy všech tří protagonistů a jejich známostí. Anya je zde sice docela upozaděná, ale o ní tenhle film nikdy neměl být. Teď už jen počkat, jestli tato nakopnutá série rozjede jakési větší univerzum nebo zůstane stát na Shymalanově trilogii. Sice není nezbytné, aby něco dalšího vzniklo, ale po takovém závěru by toho byla škoda. 90%
Edward
Edward
2 481 bodů
9
9/10
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
6
Řemeslně dobře zpracované, ale bohužel se stalo přesně to, čeho jsem se obával po zjištění, že děj Vyvoleného a Rozpolceného bude spojen do jednoho filmu. Shyamalan se v tom prostě až moc pitval. Poezie Vyvoleného dobře fungovala v jednom uzavřeném celku, přičemž dál se v ní rýpat prostě nebylo třeba. Děj Rozpolceného se nějak konzistentně ještě dá rozvíjet, ovšem napojovat ho na zcela odlišnou zápletku nemusí úplně klapnout. U Glass to klaplo jen párkrát. Shyamalan tu se svými ikonickými postavami pracuje slušně, plus první polovina si udržuje relativně dobrou atmosféru, nicméně už to nemá ten osobitý mysteriózní nádech, což byla hlavní síla jeho předchozích dvou filmů. Poslední třetina pak působí zcela mimo. Ještě k tomu si Shya začne hrát tak trochu na takového mudrlanta, což mu nikdy moc nešlo. Nemluvě o tom, že logika postav šla v poslední části zcela do tahu. Zklamání. Ani tolik ne samotným koncem, spíš celkově prázdným a suchým podáním. Willis není příliš výrazný a ve filmu si tolik nezahraje, plus s Jacksonovo postavou se nepracuje natolik, jak by si zasloužil. Ale ten McAvoy byl teda zase ďábelský. A upřímně to byl velký tahoun celého filmu. Rozhodně slabší Shyamalanův snímek. Přestaň se šťourat ve svých skvělých klasikách a radši zase natoč nějakej creepy thriller, cywe...
65David21
65David21
1 827 bodů
5
JE DOST VELKÁ ŠANCE, ŽE SE TU OBJEVÍ SPOILER NA VYVOLENÉHO, ROZPOLCENÉHO, ANEBO NA SKLENĚNÉHO! Do prdele Shyalamane! Když už tvoříš svůj vlastní vesmír s tím svým ,,nadpřirozenem’’ a propojuješ své dva snímky, které sami o sobě nejsou tak hrozné (oboje ode mě 80%), ačkoliv Vyvolenýmu chybělo lépe postavený scénář, což vlastně i Skleněnému. Vlastně Vyvolený a Skleněný jsou hodně podobné filmy, hodně podobně postavené. Akorát Vyvolený má více mysteriózna a také ten first feeling. Zatímco Rozpolcený byl thriller, jenž se vás snažil psychicky týrat nejvíc, co to šlo. Skleněný se v podstatě celý odehrává v psychiatrické léčebně a s napětím sledujeme, co se stane. Čekáme na to 3/4 filmu, dokud nepřijde závěr a mezitím se nás snímek snaží přesvědčit, že to nadpřirozeno je blbost. A to i podle toho, co jsme v minulých filmech (Vyvolený a Rozpolcený) viděli, tak víme, že není pravda, takže mi to přijde jako nová Shyamalanova taktika, jak nás přesvědčit, aby jsme věřili, protože když nás přesvědčí, že všechno to mysteriózno byla iluze, tak potom může zasadit tu největší ránu a přesvědčit nás o opaku, o což se evidentně snažil, jinak jeho počínání nechápu. Takže hodinu a půl jsme v napětí, abychom potom dostali neuspokojivý (minimálně pro mě), opravdu neuspokojivý závěr, který ničí vše, co sám Shyalaman vybudoval. Mohl si postavit svoje vlastní ,,mystické universe’’, ale místo toho Davida i Kevina a také Pana Skleněného zabije. Příběh pana Skleněného jako jediný má nějaké uspokojující vyvrcholení, jen přece snímek se jmenuje podle něj, ale dle mého tu nehraje (nebo minimálně by neměl) nejhlavnější roli. Mnohem více to je dle mého o Davidovi a Kevinovi. Pan Skleněný tu posloužil jako jejich stvořitel a nakonec se dozvíme, že něco tušil a všechny přechytračil a je to díky tomu jako dělané na sequel (prosím ne). A on by sequel nebyl tak špatný (respektive dal by se ustát), kdyby dvě naše hlavní postavy v závěru (minimálně David) zcela zbytečně nezemřeli. Shrnutí: Skleněný mohlo být fajn rozšíření příběhu dvou zajímavých ,,mystických’’ postav a místo toho jejich příběhy spíš pohřbívá. Důvod, proč dávám tak vysoké hodnocení je, protože jsem byl celou dobu v napětí a aspoň něco se tu Shyalamanovi tím pádem povedlo. Četl jsem si recenze/komwntare ostatních a musím než zcela souhlasit, jak s Martinem, tak Petem (Petrem Lehkým). Oba dva mají pravdu. Pokud nejste nároční diváci, tak si myslím, že vás tahle ,,trilogie’’ může i bavit. Mozna jsem na to až moc hodný -> 65-70%
fido68
fido68
1 453 bodů
7
Na toto zakončení se čekalo docela dlouho.Celých dvacet let.No doufal jsem v propracovanější příběh.Zakončení mohlo být trošku optimističnější,ale tak už to je.Bruce Willis odvedl svůj herecký standart a ostatní hlavní představitelé koneckonců také.Nenadchne ale ani neurazí.