Barbie

68%

Komentáře a recenze 77

29 851 bodů
4
No dlouho js neviděl tak velkou slátaninu a to rovnou v totálně růžové. Primitivní příběh, strašné ale osobité kulisy, jedno oko nezůstalo suché. . Vlastně jedno ano, to moje. 30% za Margot Robbie, kterou jsem si velmi oblíbil a to ne jen kvůli její kráse.. Roste s každou rolí a zahraje skvěle vše od Barbie až po psychopatickou přítelkyni Jokera.
7
Barbie je film, který si vlastně budu pamatovat nadosmrti, i kdybych ho už podruhé neviděl. K prasknutí nacpaný letňák v ČB mi vygeneroval unikátní filmový zážitek hodný kultovního díla, jehož scénář sice jakoby místy generovala umělá inteligence, feminismus je v něm pro prváky a plastické postavy jsou hlavně prostředkem sdělení, nikoli emocí (což tvůrci přitom vnucují)… Ale koncept si vás získá absolutním příklonem k popkulturní perspektivě, zatímco jednotlivé myšlenky mají až překvapivě oduševnělý základ. I já jsem se v tom Kenovi nakonec našel, i když mi tam chyběly i plešaté modely hraček.
9 335 bodů
6
Druhá polovina Barbenheimera, která tenhle filmový event táhne kupředu vstříc diváckým masám.. Film o růžové panence, kterou zná celý svět, i když ta polovina populace s penisem má o tenhle prototyp ženské krásy a tolika letého symbolu několika generací asi nemá k blonďaté krásce takový vztah.. A i když jsem se těšil na střeštěnou jednohubku, kterou budu někde v koutku pro svojí originalitu tiše milovat, jak projekt dostával větší mediální ohlas a rostla jeho divácká očekávání, moje pozornost ho opouštěla. Barbie je do posledního dechu autorský projekt s jasnou režisérskou vizí Grety Gerwig, mladé talentované režisérky, která je pro svoje témata zcela předvídatelná, ale pokaždé je dokázala docela šikovně zabalit, aby je objevil jen ten kdo chce.. Barbie je pro mě zklamáním právě především proto, jak moc nedůvěřuje svému divákovi a já povrchní nakonec je i když kolem dokola se ohání vlastní hloubkou a studnicí myšlenek. Paradoxně v tomhle je daleko realističtější Oppenheimer nakonec bohatší.. Margot Robbie je Barbie ještě před tím než tenhle film kdy začal vznikat, zdánlivě naivní povrchní holka, která ale do každé role pod svůj blyštivý úsměv schová něco magického, čímž i v sebemenší roli svítí napříč celým filmem, takže casting do téhle role byl pro mě takřka osud.. Tenhle kousek je letní komedií a filmem, na který se bude ještě vzpomínat a docela věřím, že i já osobně ho po letech třeba ještě oželím a nejdu si v něm něco více.. Jenže zatím je Barbie zdánlivě chytrým filmem, který ale nějak nevěří divákovi.. Hrozně mě baví ten úvod v Barbielandu nabitý naprosto jedinečnou energií, políben osobitou vizí čítající nezapomenutelný vizuál, fantastické hudební prostřihy nebo trhle hrající postavičky, jejichž herečtí představitelé si užívají svoje role natolik, že to jde cítit.. Ale pak film změní tón a jako v jiných fikčních světech si hrdinové začnou uvědomovat, že v jejich životě není něco v pořádku, že si snad uvědomují, že tohle není ten jediný svět, což tak moc změní nádech příběhu, že to nejsem schopný ustát. A tedy když se opouští ten originální svět, aby se přešlo do reality, jako bych z toho měl úplně opačný pocit a po celou dobu prahnul po návratu. Barbie smutně vymyslí filmovou cestu, kterou u podobných fikčních světů znám, nahlodá čtvrtou stěnu a jde si z toho udělat trošku meta výpravu, čímž ale úplně ztratí na svém kouzlu a ve střetu s reálným světem, jak ona sama tak Ken působí trapně a celý obsah tohle kontrastu není vůbec originální a i přesto, že se jeví třeba odvážně, tak na poli filmu je docela zajetý... A i když ve finále dokáže všechno napravit (nepřekvapivě) už je na cestě filmových stereotypů. Tohohle jsem se bál.. Někdo vám bude vyprávět, jak dobrá je Barbie satira, jak mistrně poodkrývá feministické teze a myšlenky a v nějakém smyslu to je pravda, akorát že tvůrci nevěří svým divákům a všechno jim servírují na zlatém podnose. Tudíž tohle "postranní jednání" do diváka nakonec doslovně nalívá.. Kdyby to neudělal, možná by to v některých odkazech a přenesených myšlenkách byl docela chytrý snímek, ale tohle je taková prezentace názoru obsahující i jeho přesnou interpretaci, čímž mě nejen jako diváka v závěru pro svoji zbytečnost nudil, ale současně podkopává takřka všechno, co jsem si do té doby o filmu myslel.. Barbie by byla výborná, kdyby zůstala ve svém světě, Barbie by byla obdivuhodná, kdyby neměla tu nalévárnu na konci, ale takhle mě to po skončení filmu úplně opustilo.. Ale aspoň pochopili, že bez kultovní Barbie Girl to není proveditelné!.. Je to jako vtip, kde vám říkají, kdy se máte smát, akorát u toho pak není třeba moc přemýšlet, a když se film prezentuje přesně opačně, nějak to nechápu.. "Life in plastic it's fantastic.." Footfetišistická orgie v přímém přenosu.. Haha. 60%
8 615 bodů
3
Jedna hvězda za zvláštně vypadající plastovej Barbieland a Kena, který v reálném světě objeví patriarchát, nadchne se pro něj a následně ho za den nastolí v Barbielandu, kde dosud vládly Barbíny. To je opravdu zábavná linka. Film se však jmenuje Barbie, a tak je většina pozornosti směřována k něčemu, co mě vůbec nebavilo ani nezajímalo. Barbie přestává být schopna žít her best day everyday, protože si do ní nějaká žena vyprojektovala problémy skutečné ženy, načež se ona vydala do reality, aby situaci zvrátila. To by mě vlastně zajímalo. Zní to jako taková odysea do reality ženských útrap. Film však má extrémně malý záběr (ostatně je to film, který nemá ani 2h) a to, co říká, říká formou, kterou považuji za trapnou: Žena stojí v místnosti a explictně podává výčet tlaků, které ženy pociťují. Já ten výčet nezpochybňuji, jenom bych ho rád pocítil spíše než aby mi byl naplno řečen - tedy, způsob, kterým ten film říká to, co říká, se mi nelíbí. Nejsem jeden z těch mužů, který by se urážel nad tím, že ten film nenávidí muže (Ban Shapiro). Víme, že ženy toho snáší od mužů hodně (hodně ovšem snáší i muži od žen nebo ženy od jiných žen či muži od jiných mužů), ale pokud si tvůrci vybrali nějaký výsek reality, který nadsadili a tematizovali zábavnou formou, tak budiž. Pak ale nelze mluviti o umělecké hodnotě/přesahu, páč to není vůbec všeobjímající ani poučné. Mně osobně to však nepřišlo ani zábavné (vyjma Goslingova Kena). Přemýšlím, čím to je... Ten film je opěvován hlavně jako zdařilá komedie, ale mně většina vtípků přišla příliš vyumělkovaná, což je mimochodem problém celého scénáře. Postavy nejsou psychologizované - chybí jim hloubka, takže často působí jako věšáky na humory. Já mám radši, když humor vyplývá jaksi organicky z postav, což se zde daří jen částečně. Někteří muži berou tenhle film berou jako útok na své pohlaví, ale pro právem frustrované ženy musí být mega uspokojivej.
p.a.douch
p.a.douch
8 362 bodů
3
Asi jsem starej a blbej, ale vůbec nevím o co tam šlo. Ty tři jsou asi pro to, že jsem vydržel do konce a Willa Ferrella. Být na tom v kině bědoval bych. Nechápu to nadšení. Za mě hrozná blbost.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
5
Jak správně po projekci podotkla moje nerůžová poĺovička - instagramový feminismus. Myšlenka pěkná, produkční kvality nepochybné, herecky velmi dobře obsazené. A vadí nutně, že je to trestuhodně banální, aby to promlouvalo ke všem? To bych úplně Barbie nevyčítal. Co jí ale vyčítám je, že si po první půlhodince vystřílí nápady, pokud jde o vykreslení svého světa (zlatí Flintstoneovi z roku 1994), v tom skutečném z nějakého důvodu vedení firmy vykresluje jak postavičky z Looney Tunes, pak svůj mesidž postaví na tom, že aby ženy vyhrály, musí muže zmanipulovat (ale to vem čert, přes tu snaživou sociální omáčku je to v jádru pořád jen střelená osmdesátková komedie) a hlavně to nudně, až na závěrečné hudební číslo, doklopýtá do finále, kde se ukáže, že většina postav byla zbytečná a jejich linky tam být nemusely. Izolované vtipy fajn, postupem času je jich ale míň a míň a od nějaké půlky už ten film, až na pár motivačních citátů, nemá co říct. Škoda, ale hype oceňuju, protože každý podobný hit je pro životaschopnost kin v budoucnu velmii důležitý.
avenis
avenis
8 145 bodů
6
Nechápu těch osm nominací na Oscara. Snad ty kostýmy a design, ty jsou opravdu mimořádné. Ale zbytek... No, možná to bude tím, že jsem nevyrůstala s Bárbínou, ale s panenkou - miminkem, kterou na začátku ta obrýlená holčička s takovým gustem rozbíjí. Kdyby zůstalo u myšlenky obživlých hraček a konfrontace s reálným světem, možná bych se i bavila. Ale tahle feministická agitka s hledáním podstaty Kenova "já" ve mně zanechává jen rozpaky. Snad bych tam našla i nějakou lepší myšlenku, třeba že žít reálný život se všemi svými nedokonalostmi je lepší než hrát si na život na internetu... Ale i tak, nebýt toho "Dance in black", hodnotila bych za 5.
Jamie76
Jamie76
4 275 bodů
7
No já nevim, nedoporučuji ale není to úplně blbý, jen trošku, nevim co si myslet.
Film kazí otázka feminismu a zbytečná nutnost dat prostor všem rasám, sexuálním orientacím, dokonce vytvořili tlustou Barbie…
Kamil Fila
Kamil Fila
4 112 bodů
9
Unikátní typ zábavného filmu, který může pobavit i urazit všechny. Pestrobarevný muzikál, jenž si utahuje i těží z kýčovitosti popkultury. A překvapivě také existenciální drama, feministický pamflet a ledacos jiného.
Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
7
Vtipná, vizuálne lákavá, nápaditá a hlavne čo sa týka hereckého obsadenia, úžasná komédia. Úprimne som čakal od filmu oveľa menej ako doslovný zážitok. Margot Robbie spoločne s Goslingom hrali perfektne a ostatný herci tiež. Príbeh je nápaditý, má veľa dobrých scénok a pár chytľavých piesní ktoré mohli byť častejšie originálne. Ako som už hovoril, vizuál je pekný a je to naozaj nebo pre oči, a dojemný koniec ktorý pre mňa nebol veľmi dojemný bol v pohode. Muzikálová časť šla výborne hlavne s Goslingom ktorý si to užíval na plno. Podarený a zábavný film ktorý ma milo prekvapil. HODNOTENIE: 7,5/10