Na střeše

72%

Komentáře a recenze 34

Mikik4444
3 980 bodů
8.5
Film je super, zvláště si myslím, že si najde kladný ohlas u diváka spíše střední generace (já jsem napsal starší , ale žena říkala ať napíšu střední) Zvláštní je, že to režíroval Mádl ale to je mlaďas, kde na to přišel ... Snímek je velice obyčejný ale neobyčejný ... Mádl si dobrej a pan Švehlík to perfektně zahrál... (žena říkala, že ten vietnamec - Duy Anh Tran ale taky)
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Jirka Pádl, či nějaký Mádl se musí ještě pár let počkat, než fakt natočí nějakou skvělou agitku, ale na začátek, pro mastného Snowboarďáka, by to asi stačilo. Když začínali začáteční titulky, a kamera stočila pohled na starého a plesnivého voliče KSČM, soupeřící se svojí ranní prostatou, z nějakého důvodu jsem mu fandil a doma křičel útočník střílí na branku, střílí, střílí nadhazuje, počkejte si, pořád střílí a skóruje! Je to tam! Češi vyhráli! Tohle se jednou zapíše do hokejových dějin! Jednou budeme vyset v muzeích! Ách, ten českej duch ve mě pořád siří jak najatej, vždycky si dokážu dělat prdel se starých lidí. No, trochu jsme odbočili z příběhu, takže každopádně, pokud někdy uvidím bambusáka na střeše, jak se pomaličku krůček po krůčku, odhodlaně zabít se z okenní římsy, určitě hned moje první věta nebude Neskákej, máš celý život před sebou! Já vím, že tvůj druh je nakaženej Kouronou, ale to není důvod se zabíjet! Stačí to jen poslat dalšímu větrovákovi a máš postaráno!, ale Tak už kurva skoč, děláš tu průvan! Krásný sledovat jak si zeschlý komouš osočuje bambusáka, a dělá mu otroka. To by nebyl přeci správný Čech, doprdele! Takže za 1.) Filmu by sice prospělo trochu větší otevřenost k postavám, a možná propracovanější story lajnu, a za 2.) Ještě nikdy jsem nebyl nasranej z konce, jak bylo u tohoto případu. Místo poklepání na bradu stařečka, jsem aspoň čekal že mu poklepe na pytel, a začne mu ho kouřit, aby se dostavil aspoň nějaký happyend, ale je mi to u prdele. Nekde sice o žádnou bombu, ale oddychovečka dobrá. Aspoň si Češi dorovnají mezinárodní vztahy, a možná ještě obchodní spolupráci, když tu ti větve dělají takový byznys s nekvalitním zbožím.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 847 bodů
8
Klasicky rozehrané schéma polidštění starého mrzouta, od kterého utekla manželka se synem. Děda se opevnil nepropustnou zdí a divák sleduje, jak postupně se zeď nenápadně drolí. Přihrává tomu mladý Vietnamec, uprchlý nevolník z marihuanové pěstírny, který skoro neumí česky. Všechno se postupně poddá, jak u lehce černohumorné komedie očekáváme. Schéma je sice stokrát obehrané, rozhodně však považuji za velký přínos Jiří Mádla, že umí krásné lidské postavy. Mádl má prostě rád lidi. To bylo moc dobře vidět u jeho prvního filmu Pojedeme k moři, a zde opět nezklame. Jen Na střeše je méně patetické.
65David21
65David21
2 347 bodů
8
České Gran Torino! Podobnosti jsou tu zcela zřejmé skoro v každé scéně a vlastně proč ne? Českých dobrých dramat tu všeobecně a poslední dobou vůbec nemáme, takže tohle je příjemné překvapení a osvěžení. Hlavní herecká dvojice zvládá vše skvěle. Myslím si, že za tohle by jsme se nemuseli stydět ani v zahraničí :-). 80%
InJo
InJo
1 832 bodů
6.5
Ucházející pokus o české Gran Torino. Milý malý film na mé oblíbené téma (sbližování dvou velmi rozdílných lidí), který táhnou především herci a některé podzápletky (systematické snahy o ulovení sousedky jsou roztomilé). Celkově nic nového pod sluncem, ale kouká se na to dobře, protože všechna ta klišé podobných filmů Mádl umí prodat bez větších problémů. Evidentně chce točit snímky se "srdíčkem" - nic proti tomu, ale Pojedeme k moři bylo (navzdory nedokonalostem) originálnější a osobitější. Každopádně jsem zvědav, s čím přijde příště. Nepochybně totiž patří mezi ty lepší současné české filmaře.
Hoptimista
Hoptimista
800 bodů
8
Spousta událostí by se ve skutečnosti zřejmě odehrála úplně jinak a nebo spíš vůbec, ale chápu Jirkův point. Jako multikulti dílo dobrý, mě to bavilo!
petas.sl
234 bodů
5
Režie a scénář Jiří Mádl, super. Film hezky utíká a je zajímavý a humorný. Úplně nevím, zda-li by si někdo vzal domů vietnamského uprchlíka, ještě k tomu člověk s "komunistickou minulostí"...Ale je dobré vidět co se okolo nás děje, přestože o tom sami ani netušíme..
MiPro21
221 bodů
8.5
Pan Alois Švehlík geniální, a vystihuje dnešní dobu skvěle, silné téma a dobře zpracované za mě tedy. Velmi dobrá kamera a záběry Prahy, jako Pražáka potěší moc! :-) Pozor jsem velký fanda české kinematografie, tak může to být malinko zavádějící :)
pavel-hnilicka
40 bodů
4
Po skvělém Pojedeme k moři mě Jiří Mádl tentokrát zklamal. Film neměl tempo a spíše mi připomínal studentské absolventské filmy. Mám rád pana Švehlíka, ale zde dostal roli, kterou mnozí budou srovnávat s geniálním Jackem Nicholsonem v Lepší už to nebude a tuhle bitvu nemůže pan Švehlík nikdy vyhrát. Scénář obsahuje hodně nelogičností a zakončení je také slabé.