Aquaman

74%

Komentáře a recenze 68

Kuca25
2 132 bodů
6
Pro mě docela zklamání. Asi jsem po všech těch oslavných recenzích a řečích typu nejlepší komiksový film od temného rytíře čekal víc. Ještě k tomu to režíroval mnou oblíbený režisér James Wan. Nakonec z toho vznikla dost dlouhá pohádka. Film to není špatný ale v ničem nevyčnívá. Jediný čím se odlišuje je podvodní svět který je pěkně udělaný. Jenomže někdy mi přijde, spíš poslední dobou vždycky mi přijde, že film v dnešní době sázejí víc na efekty než na propracovanost děje. Tady je to to samý. Efekty krásný, úžasný podvodní svět boží, ale příběh takový prostě pohádkový. Dítě z toho asi bude nadšený kouká se na něj hezky ale film vám ležet v žaludku nezůstane po pár dnech ho zapomenete a budete ho brát jako další obří blockbuster. Pro Aquamana jako samotného je super že se DC podařilo z něho udělat pořádného superhrdinu a né teplého vládce moří na mořském koníku. Jason Momoa je snad nejdrsnější herec současnosti. Wanovi se podařilo přitáhnout do filmu velké jména jako je nicole kidman nebo dolph lundgren a zároveň hlavní role dal nadcházejícím hercům což je podle mě správně. Jinak Kidman se mi jako Atlanta líbila. Věřím že vznikne druhý díl. A také se myslím že bude lepší než jednička protože tady se muselo rozlousknout vznik Aquamana a všechno okolo. Dvojka bude mít větší možnost se uvolnit bude moct mít větší rozmanitost. A snad nám nabídne i pořádného záporáka. Protože dobrého superhrdinu dělá i dobrý záporák. Vemte si třeba Batmana, joker zvedá film nahoru nebo třeba poslední avenegers thanos taky suprový. Za to tady je ubrečenej rádoby král který chce vládnout všemu.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
6
Když vyšla Wonder Woman, my chlapi jsme slintali samým blahem nad neskutečnou krásou a elegantností Gal Gadot, a ženský s říkaly, že by asi měly začít cvičit. S příchodem Aquamana se karta obrací - ženský slintají blahem nad alfa mužností a svaly Khal Droga, a my chlapi si říkáme, že bychom si mohli sehnat nějakou permanentku do posilovny. Ale sorry, dámy. Aquaman je voproti Wonder Woman totální slabota. Jasný, po vizuální stránce a efektech to je učiněná slast pro oko, zejména sekvence v Itálii je hodně fajn, ale sakra, to je prostě tak strašně moc generický superhrdinský film! Žádný napětí, jedno klišé za druhým, plus to je předvídatelný jak kráva. Navíc s takovou tou přehnaně supermanovskou akcí, která mě nikdy moc nebavila. Já samozřejmě chápu, že od takových filmů nemohu čekat žádné zázraky, ale jelikož je takových filmů v dnešní době už pěkná kupa, člověka to po čase fakt omrzí. Aquaman totiž mimo ty hezké efekty nepřináší na stůl nic moc nového. Je to relativně zábavný film, s docela dobrým hlavním padouchem, ale na dnešní poměry je to prostě tak strašně všední, že po zhlédnutí jsem z toho měl dost neutrální pocit. Což není dobrý. Wane, drž se hororů. Ty ti jdou.
Bordoshut
1 647 bodů
8
slabších 7/10 – Nechtěl bych to úplně řadit mezi tuctové superhrdinovky, na druhou stranu se ale nedá říct, že do toho James Wan nějak více promítl svůj režisérský styl (přestože náznaky tam určitě byly). Zkrátka takové typické DCčko, které sází především na divácký prožitek, atmosféru a postavy a dopouští se přitom množství klišé, překombinovaných zápletek a všemožných "nasílu cool" chujovinek. Mě osobně se první Aquaman líbil, ačkoli myslím, že už za pár dnů si z něj nebudu pamatovat mnoho. Snad mě tedy příliš neovlivnilo to, že mám pro Gunovu tvorbu slabost. Jason Momoa, byť nehrál kdovíjak mistrně, se na roli cool ztroskotaného superprincátka hodil. Původně jsem chtěl napsat, že i mořské víle to na plátně dost slušelo, ale pak jsem si všiml, že ji hrála Amber Heard, a rozmyslel jsem si to. Hudba ušla, kamera jakbysmet, CGI teda bídné (dokonce i já to zaregistroval)... obecně hodně průměrný počin, který nemá moc čím zaujmout, ale příjemně se sleduje. Místy mi to přišlo příliš uspěchané, plus přebytek akce, aby se děcka nenudila. Superhrdinský průměr. Nemístná poznámka: "Shoutout Johnny Depp."
Duffman97
Duffman97
1 613 bodů
6
Z tohodle filmu mám rozpačité pocity.Ano je vizuálně nádherný,ano Momoa byl skvělý ale nemůžu se zbavit pocitu,že je to kopírka Thora od Marvelu (myslím film).
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
4
Aquaman. Co k tomu říct? Na film jsem nešel s nějak extra velkým očekáváním, naopak. Čekal jsem průměrný superhero film, který nebude nic extra. A to jsem přesně dostal. A to jsem ještě mírný. Film trpí nekvalitním scénářem, klišovitým příběhem a minimálním vývojem postav. Občas to vypadalo, že se charakter postav posune trochu dál, že to nebude jen čiré bojování, že dojde na nějaký ten hlubší příběh, ale ono ne. Pokaždé se do toho vrazil nějaký hňup, kterého vlasatý metrosexuál z moře lehce sejmul. Film se jmenuje Aquaman, tak by se mohlo zdát, že to bude o něm, o jeho životě, o tom, jak se stal tak silným, origin story, etc. Nope. Ve filmu uvidíte část, kdy je batole, pak jako malý kluk a následně když mu je tak 18. Tahle část zabere tak 30 minut filmu. Zbytek je ze současnosti. Dialogy. Dialogy jsou jakoby je psal neckbeard, co zrovna odběhl od WoW. Příklad: epický souboj Aquamana a neznámého cápka, síly jsou vyrovnané. Najednou neznámý srazí Aquamana k zemi a místo toho, aby ho dorazil, tak představí svoje cringe jméno, což nikoho v ten moment nezajímalo. Jediné, čím je film je zajímavý, jsou efekty. Podmořský svět ve filmu je stvárněn skvěle. To je ale všechno. Dvě a půl hodiny bezduchého boje mezi cápky v elasťácích není pro mě. 2/5
naineko
naineko
1 538 bodů
3
Dětem se to líbilo. Asi to bylo lepší než Deadpool. Bot a přešlapů víc než kolik jsou hnidopiši ochotní vyhnidopišit u SW9. Srovnatelný canc nesmyslů jako u MCU.
FAT_YODA
FAT_YODA
1 510 bodů
8
Aquaman už není trubka!!!
Foltest
Foltest
1 304 bodů
4
Škoda, že se DC nerozhodlo pokračovat ve své původní linii filmů, nastolené Batman vs Superman, ale namísto toho se rozhodli divákovi podat dětskou pohádku dle osvědčeného marveláckého scénáře. Film je umělý až hrůza. Nejlepší scény jsou ty, které se neodehrávají pod vodou, jelikož pod vodou se vše podřizuje bombastické přeplácanosti, která srší barvami a CGI. Děj si zaslouží pochválit za snahu o postavení jakési mytologie světa a její ukotvení do děje. Tento klad je však bohužel přebit až absurdní plytkostí interakce mezi postavami a vyloženě směšnými dějovými zvraty, plnými klišé. Kvůli tomu, že film je určen asi tak desetiletým dětem je jasné, že protagonistova matka prostě musí nějakým zázračným způsobem přežít a na konci se shledat se svým mužem. Předtím ještě stihne usmířit oba své syny, takže šťastný konec je na světě a jediným, kdo celou dvouhodinovou rubačku nepřežil je Black Mantův otec. Snímek je také plný prázdných hlášek, které v různých obměnách padly už v asi milionu ostatních superhrdinských filmech, které diváka zaplavily v poslední dekádě. Části příběhu o hledání trojzubce potom chybí inteligentnější průběh a řešení různých hádanek, které by náročnějšího diváka dokázaly zaujmout. Aquamana tak v konečném důsledku zachraňuje jediná věc. Tou je akční stránka filmu. Především souboje, neodehrávající se pod vodou jsou vynikající. Střet na ponorce v úvodu nebo celá akční pasáž ze Sicílie jsou výtečné a rád si je po nějaké době zhlédnu znovu. Komornější podvodní dění, jako jsou například oba Aquamanovy souboje s bratrem, je vydařené čistě boje trojzubec proti trojzubci diváka skutečně dokáží zaujmout. To už se bohužel o masivních, barevných CGI bitvách všeho možného, co jen desetiletého kluka dokáže napadnout, říct nedá. Na závěr ještě musím pochválit poměrně fungující vztah mezi Aquamenem a Merou, který se vyvíjí přirozeněji a rozumněji než děj samotný. Jejich škádlení je zábavné a je tak jedinou částí filmových dialogů, která za to stojí. Přes to všechno je Aquaman snímek, který se díky akci a hezké hlavní hrdince vyplatí zhlédnout.
davsuch
davsuch
1 057 bodů
6.5
Sice nejsem žádný fanoušek komiksových hrdinů, ale tento film na mě udělal velmi povrchní dojem. Musím však uznat, že dokázal vtáhnout do děje, i když se občas našli chvilky, kdy jsem měl pocit, že tam něco nesedí nebo jsme říkal "cože?".
  • napínavý a dobrodružný, strhne dějem
  • velmi povrchní pohádka pro dospělé
  • přehnané efekty
  • logické chyby
lukasopicasso
lukasopicasso
890 bodů
9
Je to tam! Není to čistých 9/10, ale mám za DC upřímnou radost, že se vyhrabalo ze všeho toho srabu, které sužovalo jejich poslední filmy. Snaha dohnat Marvel je u konce a my se můžeme radovat, protože nás naštěstí čeká éra nenásilně propojených filmů, která jistě vyprodukuje řadu kvalitních komiksových adaptací, u kterých nám za tvůrce nebude stydno. Tohle je totiž blockbuster, jak má být, a za který se u DC nemusejí stydět, ba naopak na něj mohou být právoplatně hrdí. Velkolepá, vizuálně podmanivá, zábavná a ve své podstatě sympaticky naivní divočina. 9/10 (DCEU: MoS 9/10 BvS 4/10 SS 4/10 WW 7/10 JL 4/10)