70%

Komentáře a recenze 35

Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
6
Není to tak, že by film neměl co ukázat. Ale nedokáže překvapit. Je třeba ocenit, že z toho je konečně zase cítit TEN Besson, který nějakým způsobem posouval hranice evropského filmu. Ale bohužel je tentokrát až příliš amerikazovaný (stačí porovnat zdejší hudební výstup s tím z Pátého elementu). Celek ale nenudí, tempo tomu nechybí, hlášky jsou pravidelně dávkované a vizuál je pětihvězdičovký. Absence prvku překvapení, silného záporáka a zajímavého hlavního hrdiny (Dane DeHaan bohužel profiluje svou postavu jako pouhého namyšleného spratka) to táhne dolů, ale ve výsledku jde o jeden z těch chutnějších blockbusterů, jaké letošní rok zatím nabídl. Velký palec nahoru za Caru Delevigne, která si hodně scén krade pro sebe.
mojmir.sedlacek
6 049 bodů
6
Stopáž 137 minut budila obavy, a to zcela oprávněně. Besson ukazuje celý komiksový svět poměrně zeširoka a představuje až příliš jednorázových postav, kvůli čemuž se ve snažení ústřední dvojice časem začnete ztrácet. Vizuál je skutečně osobitý, videoherních prvků nakonec není moc a po stránce efektů a barevnosti si stěžovat rozhodně nemůžu. O to déle trvá si uvědomit, že se tam vlastně nic moc neděje a že DeHaan fakt není charismatický hrdina. Cara to zachraňuje, do Bessonova vesmíru se spoře oděná hubatá modelka prostě hodí. Bojím se, že tohle uchopení komiksového předchůdce Hvězdných válek Bessona do extratřídy nevrátí a pouze první pětiminutovka snese srovnání s Pátým elementem. O propadák se určitě nejedná, ale třeba nedlouhá camea Rihanny a Ethana Hawka ukážou potenciál, který nebyl naplněn. Z vtípků, postav i samotného příběhu čouhá nedotaženost, což je prostě škoda. Ale víc než kdy jindy se hodí říct, že je to barevný a hýbe se to.
blazma
blazma
4 928 bodů
4
Cara Delevingne aspoň tím sex appealem, okoření jinak přeplácanou nevýraznou scifi pohodovku. Je to škoda, jelikož to mohlo mít větší potenciál, každopádně herecké obsazení bylo tragické. Pro mě nejlepší byli scény s Rihannou.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
5.5
Tak dobře jsem se dlouho nepobavil, zejména u pasáže s Rihanou, která přerušila film svou taneční scénou, alias Bublou, či v originále Bubble. Děkuji. Herbie Hancock vyšel lépe:). Vlastně mi to přišlo z velké části asi nechtěně parodické v dialozích, akcích, nápadech, vysvětlování, přeplněnosti, vážnosti, "Avatarech". Třeba to byl záměr. Možná to bylo pro děti, teenagery. Podivná vizuální podívaná ( tržiště, autobusy, oblečeni, jak současné i sci-fi), hledání poetiky Star Wars. Kdo psal dialogy nejen pro hl. záporáka, tedy Clive Owena, tak také děkuji ( "Sám před "Avatary": "Majore, zatkněte je všechny..."). Určitě za tím bylo hodně práce, snahy, peněz a mnohým se to může líbit. Český dabing byl taky hodně zajímavý:).
leafroller
leafroller
3 023 bodů
10
Třikrát sláva a haleluja!!!! Luc Besson natočil další Pátý element a posunul ho do nového tisíciletí. Při hodnocení tohoto snímku lituji, že se ručička dá nastavit pouze na hodnotu 100, protože já bych tady klidně 20 přidal. Úžasná podívaná a žádný stres. Vlastně o tom naponejprv nemohu moc psát, protože jsem seděl s otevřenou pusou a zíral. Na přemýšlení bude tedy čas příště. A v tomto případě bude těch příště jistě několik.
PeterFRiusJilek
PeterFRiusJilek
2 462 bodů
0
Besson to úplne prepálil. Natočil presný opak Piateho elementu v akejsi prečudesnej zlátanine Avatara, Hviezdnych vojen a Spy Kids. Iróniou je, že k vzniku Star Wars inšpirovali Lucasa práve komiksy o Valérianovi a Laureline. Pôvodnú predlohu poznám. Toto len potvrdzuje fakt, že európskemu filmu nepristane kopírovať hollywoodský štýl.
Larrysbride
Larrysbride
2 072 bodů
6.5
Jak by to vypadalo, kdyby režisér Pátého elementu namixoval Star Wars, Star Trek, Avatar a X-Men? Přesně takto. Film, který přináší asi tolik nového, co se za nehet vejde, s koncem tak předvítelným, že se již v prvních okamžicích přistihnete, jak doufáte, že to tak přeci dopadnout nemůže, jinak zbylé dvě hodiny v kině trávíte zcela zbytečně... Nuže, alespoň že ten vizuál a soundtrack stojí za to!
Pacman
Pacman
586 bodů
5.5
Besson umí rozhodně víc. Na tomhle je vidět, jak to bylo drahé, ale nic jiného. Pro mladší ročníky to možná bude stačit. Je to víc pohádka než seriózní sci-fi akce. Digitální zpracování a jasné barvy mi vůbec nevadilo, spíše naopak, k tolika druhům mimozemšťanů se to hodilo. Jinak je ale film bez nápadu, bez překvapení. Vlastně je to jen sestřih několika scén dohromady. Film tak neudrží tempo a je celkově nudný. Na dlouhé odpoledne fajn rodinná podívaná, ale od nejdražšího evropského filmu jsem čekal mnohem mnohem víc.
bLaCk0uT
327 bodů
7
Čekal jsem velkou comicsovou blbinu, dostal jsem velkou comicsovou blbinu. Hned zkraje bych upozornil na to, že je Pátý element zhruba o dva levely jinde, Valerian ale do smetí rozhodně nepatří. Už kvůli rozmáchlé stylizaci, nečekaně sexy Caře a volnějšímu tempu, v němž si Besson dovoluje zábavné odbočky. Vlastně mě zase tolik netrápilo, že je hlavní zápletka tak obyčejná a ve finále se moc nevyhrotí. Kouzlo Valeriana totiž spočívá v pasážích, kdy jeden hlavní hrdina zachraňuje druhého a je u toho kupa roztodivných mimozemšťanů. Besson prostě neutáhnul šrouby a nehraje na těžkotonážní první signální. Kdekdo tak asi bude zklamaný, mě ale tohle dětinské retro bavilo a unesl jsem i trochu podtaktovaného DeHaana.
Pepazdepa
269 bodů
6.5
Besson vypustil uzdu fantazie a je to dobře. Po delší době je tu odvážné scifi, které se nebojí nejít "na jistotu". Bohužel největším problémem je příběh, který je opravdu slabý. Na druhou stranu, film si po celou dobu drží celkem slušné tempo a hezky to odsýpá. Škoda, že se tvůrci rozhodli pro variantu "divák celou dobu zná záporáka". Na konci filmu je klasické vysvětlování, proč je záporák záporákem. Jenže divákovi je to dávno jasné. Například ve filmu jsou scény z minulosti, v těch scénách schválně není vidět do tváře záporákovi. Na konci, když se vysvětluje, je stejná scéna, kdy už mu do tváře vidět je a to má být asi šok. Nechápu to, protože film schválně dávno prozradí, kdo to je. Škoda, být ve filmu nějaký dějový zvrat a trošku lepší soundtrack, šel bych s hodnocením určitě výš, protože film vypadá opravdu hezky, tempo udrží a postavy nejsou špatné.