Valerian a město tisíce planet

70%

Komentáře a recenze 35

7
Valerian je velmi kvalitní sci-fi snímek,kterých se v dnešní době už moc nerodí. Besson má tento žánr v malíku a na celém filmu jde to znát. Vyčítat tomuto snímku,že v některé rasy vypadají jako z Avatara je zcela irelevantní. Prostě si jsou trochu podobné a tečka. Za to je zde spousta dalších zajímavých ras u kterých mne občas až přecházel zrak. Škoda jen,že Valerian nezabodoval v kinech a jen horko těžko se popere o druhý díl. Rád bych se minimálně ještě jednou do tohoto universa vrátil. Už od první minuty mne Besson vtáhl do víru dění a úvodní scéna je ukázkou tvůrčí geniality. Obsazení super a hlavně tedy Cara,která mne si mne ještě více získala. Suma sumárum je Valerián audio vizuální orgáč,který staví na dobrém scénáři a příjemném hereckém obsazení.
29 851 bodů
7
Celkem slušné SCI-FI. Po vyzuální stránce velmi povedené, příběh trošku zmatečný, ale ke konci se ladně spojí a začne to dávat smysl. Příběh je dosti hollywoodský a něco podobného už bylo k vidění mnohokrát ( co se příběhu týče ). Slušná podívaná, ale myslím si, že až za deset let vyprchá nadšení z vizuální stránky zapadně film do šedého průměru a svou nesmrtelnost si nevydobije. Dnes ale hodnotím slušnými 70%.
28 422 bodů
9
Že Luc Besson sci-fi umí nás už přesvědčil v roce 1997 snímkem ´Pátý element´, který měl být takovou evropskou odpovědí na americké ´Star Wars´. Nyní, po mnoha letech, od něj máme sci-fi další a v plné parádě. Pestrobarevná plejáda různých scén, které ve většině případů již známe z mnohých starších sci-fi  snímků, ale jelikož je to natočeno dle komiksu ´Valerian & Laureline´,  jakoby to nějak ani nevadilo. Fantasie všeho možného i nemožného tu byla využita naplno a tak se po dějové i technické stránce je na co se dívat. Zařazení snímku je na první pohled vcelku složitější, než se zdá. Dá se ještě vůbec považovat za honosné sci-fi a nebo se už jedná o výbornou výpravnou sci-fi pohádku s prvky fantasy? Buď jak buď, jedná se o snímek pro celou rodinu, kde si každý jistojistě najde to své. Současná filmová technologie je již na takové výši, že filmaři mohou bez problémů vyprodukovat snad už naprosto vše. A když tento snímek vezmu kolem a kolem, rozhodně se dá považovat jako silný konkurent Cameronova právě po technické stránce  revolučního snímku ´Avatar´. Veškerá vizuální kreativita a dovednost vypadá úžasně a po divácké stránce tak oslní, že lze bez problémů si nevšimnout určitých scenáristických chybiček. Děj příběhu není nijak špatný, ale místy přeci jen to chtělo krapet přibrzdit v tom tlačení na pilu a místy zase naopak. Každopádně Besson vytvořil skvěle vypadající film, který zachycuje ducha a pocit originálního (evropského) komiksu.
6
Šílená pastiš sci-fi motivů, z nichž některé jsou skvělé a některé příšerné, ale protože jsou jich desítky a navzájem se překrývají, tak skoro v každém momentu j něco, co irituje i něco, co baví. DeHaanův tragický miscast musí být jedním ze stovek nápadů - ten herec prorazil rolemi loserů a slabochů, teď má být najednou playboy a superagent. Má to být komentář toho, že díky trikům může být všeho schopným hrdinou kdokoliv? Těžko říct. Jede se dál... Bessonův pseudofilm má rozhodně něco do sebe, i když stačí cca jeden za deset let. Nebýt poslední půl hodiny, která zabředne do nesmyslného mluvení, dal bych s chutí 4.
8
Pátý element ve verzi pro 21. století. Triky fantastické (takhle jsem kdysi čekal, že mě odrovná Avatar), příběh do jisté míry jednoduchý, ale to imho nepokládám za škodu a hlavně té ustřední dvojici DeHaan & Delevingne to dost sekne.
8.5
Valerián začíná fantastickou sekvencí, kdy se na hudbu Davida Bowieho odehrává kolonizace vesmíru. Ve své podstatě se jedná o komorní scénu s výborným režijním nápadem střídání formátů obrazu a celou řadou vizuálních vtípků. Celá scéna je s občasným komentářem mimo obraz a je opravdu velmi vtipná. Po úvodu se rozjede velmi svižná dobrodružná podívaná. Film hýří nápady, začátek se dokonce obejde bez srozumitelných dialogů, ale vše je přitom přehledné a vizuálně strhující. Valerian možná místy může připomenout Star Wars, Blade Runnera, ale i Pátý element, ale přichází i s výborným nápadem prostupováním dimenzí. Nejsem fyzik, ale přišlo mi to svěží a originální. Film také drží silou mocnou herecké obsazení. Mezi ústředním duem to velmi jiskří, skvěle se na ně kouká a dá se s nimi velmi slušně prožít 130 minut diváckého času. Velkým oživením je velmi stylové obsazení Rihanny a dobré cameo má i Ethan Hawke. Jako comicsový padouch mě Clive Owen velmi bavil. Po technické stránce je Valerian srovnatelný se vším od Marvelu nebo DC Comics a v řadě ohledů je také předčí. Trikově je Valerian na špičkové hollywoodské úrovni a scenáristicky je to velmi solidní letní romanticko akční dobrodružná jízda, kde je také spousta citu a srozumitelných poselství. Luc Besson test velké rozpočtové podívané splnil.
6.5
Valerian nádherně dokazuje, že Besson je špičkový řemeslník, který umí pracovat s efekty stejně dobře jako James Cameron, ale bohužel jen průměrný vypravěč. Nebo spíše tvůrce, který se chce zavděčit všem a je příliš zahleděný do vlastního výtvoru - jak jinak vysvětlit, že tak jednoduchý děj je roztažen na 130 minut a místo toho, aby rejža zapracoval na vedlejších postavách a vytvořil celistvou strukturu, scénář se opakovaně plácá ve slepých uličkách a nechává nás poznat jen dva titulní hrdiny. Naštěstí to ale všechno vypadá prostě úchvatně, promyšlenost jednotlivých prostředí je snad bohatší než u jakýchkoli SW, některé scény jsou opravdu epické a všemu překvapivě vévodí uhrančivá Cara Delevingne, která srší charismatem a nemusím vysvětlovat, jak obtížně by se mi po jejím boku hrálo v nějaké upnuté kombinéze nebo nedejbože jenom v trenkách (v tomhle ohledu je třeba obdivovat i jinak tradičně nevýrazného DeHaana). Opravdu bych to chtěl vidět od Camerona, který by dodal drama, více epiky a možná i Arnolda... Cameo Rihanny skvělé, byť pro příběh (stejně jako mnoho dalších prvků) naprosto nepodstatné...
8
Překvapivě fajn. Nedá se nad tím úplně juchat (To digi je hodně vidět) ale jinak zábavná sci-fi s zajímavými charaktery. Problém je ten, že v dnešní době ten film nemůže ničím vyniknout a je prostě do počtu. Silnějších 7/10.
M3lios
M3lios
9 141 bodů
6
Luc Besson má naviac. Nie je to zlé, ale vyzerá to strašne nekonzistentne, miestami som mal pocit akoby to ani nerobil on a v neposlednom rade je vidieť ,že si na francúzsku produkciu odkrojil priveľké sústo. Moc ma to osobne nechytilo a nemám motiváciu to skrátka dopozerať. Né díky, ja radšej komiks...
8 590 bodů
4
Na to jak je to barevné, tak je to dosti unylé.