68%

Komentáře a recenze 38

Matli
Matli
8 300 bodů
10
Neznát originál a originál originálu, tak dám za čtyři, ale ta nostalgie kvalitního filmu mě tam hryzala celou dobu. Remakeovat takovou klasiku, to chce pořádný koule a ty Fuqua evidentně má. Když pominu pár detajlů, tak skoro vše je na jedničku, režie i herecké výkony všech nemají chybu. Hudba je taky dobrá, jen mě hodně mrzí, že ta původní je až v závěrečných titulkách, prostě ten pocit, který mám při sledování předchůdce tady taky místama byl a to se cení. Ale jak říkám, nesmí se to porovnávat a vyjde z toho western, který nemá v novodobé filmografii konkurenci, prostě western v pravém slova smyslu. 84%
avenis
avenis
8 220 bodů
10
Jo! Prvních a původních Sedm samurajů Akira Kurosawy z roku 1954 těžce převálcovalo Sedm statečných Johna Sturgerse v roce 1960. Obávala jsem se, že holohlavého miláčka Chrise, dlouhonohého Britta, sympaťáka Vina a ostatní nemůže nikdo nahradit natož pak překonat. Omyl. Dnešní shlédnutí nových Sedmi statečných, kterých vlastně bylo devět (něco jako u mušketýrů) mi přineslo nádherný filmový zážitek. Je to tak důvěrně známé a přece zcela nové a napínavé. V několika bodech se film lehce a decentně dotkne předchozí verze a divák se pousměje, protože ví... Rozhodně to není žádné parazitování, spíš to vnímám jako úctu k ikonickému filmu, z něhož nový film vzal základní téma a předkládá ho v jiné, nové a velmi zdařilé podobě. Černoch? A proč ne? Asiat? Indián? Žena? No a proč ne, proboha? Hornerova hudba také velmi láskyplně zpracovává základní motiv, který okamžitě poznáme navzdory tomu, že je jiný. Hudba s klasickými Hornerovými zvuky trub je nezaměnitelná a vháněla mi slzy do očí i proto, že byla pravděpodobně to poslední, co kdy napsal (letecké neštěstí červen 2015). DVD moc nekupuju, ale tohle prostě musím mít. (28.9.2016)
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Dostáváme tady novodobý příběh a western nejlepších pistolnících široko daleko a je to výborná podívaná. Obsazení super. Příběh nenáročný, akce velmi povedená, atmosféra sice nebyla tak westernová jak by mohla být, ale byla tam. Pro mě osobně bylo tohle výborné, Danzel a Chris Pratt to tady pro mě potahali neskutečně. Takové to pomalé umírání, co se snaží hrát na city, moc nefunguje a spíš se tomu zasmějete než aby vám to bylo přehnaně líto, ale to jsou malé detaily na jinak velmi fajn filmu.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
7.5
Černoch, Irčan, Cajun, Horal, Číňan, Mexikánec a Komanč vejdou do baru... to není začátek vtipu, ale politicky korektní složení zatím poslední verze Sedmi statečných. Už jen kvůli této úpravě jsem kolem filmu velmi opatrně našlapoval, ale už jen kvůli obsazení jsem si řekl, že se na film musím podívat. První hodina mi přišla opravdu zábavná, ale obecně po výcviku vesničanů už jde o těžkou nudu. Někoho možná baví nesmyslné přestřelky plné výbuchů, ale já i od větších akcí očekávám zajímavější zpracování. Postavy se tvůrci snažili vykreslit naopak až příliš odlišně, ale i když jde o zajímavé postavy, ve výsledku postrádají nějakou tu hloubku. Ve výsledku nejde o špatný film, ale žádné extra vysoké hodnocení si taky nezaslouží, takže dávám filmu slabší čtyři hvězdy. 75%
skylark13
skylark13
2 087 bodů
10
Super pořádná přestřelka, dlouho tady nebyl takový westerník, škoda, že to tady má takové hodnocení, co jsem chtěl to jsem dostal mírou vrchovatou :-)
Larrysbride
Larrysbride
2 072 bodů
7.5
Předělat takovou klasiku jako Sedm statečných je skutečně věc statečná. Avšak problém snímku je stejný, jako s každým jiným Fuquovým počinem - než vůbec dojde k nějaké akci, dá si pořádně na čas... A tak než se naše slavná sedmička dá vůbec dohromady, seznámíme se pořádně nejen s každým jedním členem, ale i jejím zaměstnavateli, protivníky... A než se nadějeme, onen hype vytvořený výtečně sestříhaným trailerem je tutam... Sedm statečných chybí byť jen jediný motiv pro jejich akce a americká historie jako by vůbec neexistovala. I přes to přese všechno je však Magnificent Seven tím, co Suicide Squad skutečně mělo být. Tedy alespoň v poslední hodině nabyté akcí, krví i hláškami. Pokud jste tedy připraveni neporovnávat snímek s jeho originálem (či původním originálem), pokud nemáte ponětí, co se v USA krátce po občanské válce skutečně dělo, a pokud Vám nevadí místy dosti zdlouhavý Fuquův styl, můžete se dobře pobavit. Konec konců, je to film o Denzelu Washingtonovi a Chrisu Prattovi jako kovbojích, "what's not to like"?
Arnarmo
Arnarmo
1 720 bodů
6
Pokud budete srovnávat tutu "nabodobeninu" s klasikou, rozhodně se vám to nebude líbit. Příběhově velice jednoduché. Tito občané potřebují pomoct, tak jedeme a pomůžeme jim. Finále je ale nářez, který mě nesmírně bavil. Možná bych si pohrál s hrdiny, jelikož nevíme pravý důvod, proč jdou tak dobrovolně na sebevražednou misi. Jen u Denzela W. je ten důvod zřejmý. Protože filmový průmysl nás westernovským žánrem moc nezásobuje, je Sedm statečných kvalitním snímek, který ale musím hodnotit jen lehce nadprůměrně. Ale dokáže zabavit - což je hlavní účel blockbusteru.
Linhi
Linhi
1 324 bodů
8
Western jak má bejt, srovnání s původní "sedmičkou" se sice nabízí, ale srovnávat to, je kravina. Tohle je prostě western podle 21. století, bud se vám to líbí, nebo ne. Musím ocenit, že i když se to nabízí tak tam není žádná přiblbá romantická dějová linka, prostě jen sedm pistolníku se dá dohromady, "obsadí" město, přichystá obranu a v parádní přestřelce nakonec... No... To, na co tam stejně všichni půjdou, tam na konci přece jenom je ;)
salisbury
salisbury
1 101 bodů
6
Novodobé zpracování Sedmi statečných se dá velmi dobře zhlédnout, ale nejsem si jist zda toto jedno zhlédnutí nebude v životě naplněném jiným filmovým bohatstvím nadmíru stačit. Pár chvil po opuštění kinosálového prostoru jsem věděl, že tohle se mi hluboko do paměti nevryje. Dokonce jsem ani nepocítil žádné duševní spojení s hrdiny, kteří se snaží ochránit vesnici před tyranstvím. Chris Pratt je zapasováván do stejného typu postavy, kterou výrazně nastartoval Star-Lordem, takže se dá vcelku velmi dobře očekávat co bude hrát. Ethan Hawke svými malými chvilkami herectví, které mu scénářem byly dopřány, pozdvihl obočí nad mými zraky a ve mně vzplála pochodeň naděje. Denzel Washington udržuje svoji kvalitu a není nutné se strachovat, že by díky svému nastavenému monotypu zklamal. Musím říct, že nyní mám velkou chuť otevřít si láhev s původní partičkou chrabrých ostrostřelců a opět si vychutnat bouquet nestárnoucí klasiky všech westernových klasik.
brcolka
brcolka
1 045 bodů
8
Na začátku filmu jsem se hodně pouštěl do srovnávání s klasikou. Pořád jsme koukal kde je Bronson a kde ostatní hrdinové. Ale postupem času jsem to viděl jako jiný film a bavil jsem se v celku dobře. Denzel je převědčivý skoro v každém filmu. A navíc jsem ocenil humor a krásu jedné z hlavních představitelek