Halloween

67%

Komentáře a recenze 38

8
První díl je kult a já bych ostatní díly oželel a vydržel bych čekat klidně 40 let jen na tento díl. Tohle pokračování mne zcela očaroval. Ať už to byly úvodní titulky,nebo prostě jen postavy Lurie Strodeové a Mikea Myerse. Jenom slyšet hudební motiv byla slast pro uši. Poprvé,když se Mike objeví na scéně,tak mne příjemně zamrazilo. Bylo to jako shledání po letech s člověk,který vás děsí,ale při tom velmi zajímá. No a ve chvíli kdy se dostane Mike na svobodu a rozjedou se jatka,tak na sobě ucítíte tu dávku nostalgie. Atmosféra byla pořádně hutná a napětí by se dalo krájet. Pomrkávání po prvním díle byla jen třešničkou na dortu. David Gordon Green bude nejspíš velkým fandou série a z jeho režie jde cítit láska a respekt,které k celé sérií chová. Práce s kamerou,hudba,střih no prostě vše udělané tak,aby si sklaní fandové přišli na své. Jamie Lee Curtis byla v hlavní roli výborná a i ostatní herci nedělali ostudu. Na horor prostě herecky velmi slušné. Finále je už bez zbytečné psychologie postav,ale s dostatečnou dávkou akce. Krásné uzavření jedné série.
30 208 bodů
7
Tento Halloween patří do té lepší poloviny z vražedných příběhů Michaela Myerse, který i ve věku důchodce neztrácí chuť zlikvidovat svojí rodinu a všechny, kteří mu stojí v cestě. Dostatečně děsivé, pěkné lekačky a návrat ke kořenům. Snímku v míře nemalé pomohla i Jamie Lee Curtis.
22 296 bodů
6
Všechny meta věci a napojení na originál fungují obstojně, hůř funguje vybudování něčeho vlastního. Proto preferuju Zombieho svéráznou, ale taky svébytnou a plnohodnotnou revizi.
4
Nějaký milník tahle série u mě fakt není. Ani vlastně nevím kolik těch Myersů jsem celkově viděl, ale tohle byla teda fakt síla. Kino-slasher s nejdebilnějším scénářem za posledních pár let, a to už u horrorů mám tu laťku o dost níž než obvykle..Napětí nulové, "naštěstí" je to tak nechtěně zábavné, že těch pár hvězd vydoluju.
6.5
Nevím, co američtí kritici hulí, ale pět chvalozpěvy na remake remakeu už mi přijde hodně mimo. Scenáristé viděli stejně jako my Mlčení jehňátek a dvojku Terminátora, nakoukali celou sérii Halloweenu a přitom jaksi mimochodem sjeli i Pátek třináctého. A bože, tím mě pěkně naštvali. Tohle je Michael Myers? Přerostlý mastodont? Jen to ne. Originálnímu Halloweenu to nesahá ani po kotníky, pokusy mít atmosféru Carpenterova originálu jsou opravdu jen pokusy. Ale dvě scény jsou naprosto brilantní, a to hned ta úvodní a ta s opuštěným vybouraným autobusem. Tudy se to mělo ubírat a ne zase scény - vyvražďovačka na pumpě se špinavým záchodem, vyvražďpvačka mezi dětmi s halloweenskými maskami, napadení dítěte, které se dívá do skříně, to jako vážně? Pro mě horší než H20, které se povedlo lépe, ale o galaxii lepší než ty sraxky Roba Zombieho. Lepší průměr.
5.5
Nový Halloween je ukázkovým příkladem zbytečnosti a naduté komerčnosti hollywoodských remaků/sequelů. Je to řemeslně kvalitní, ale naprosto bezcharakterní uctívač originálu, který občas pěkně brnká na nostalgickou strunu, většinou však jen chladně kopíruje stylistické postupy jedničky a dostává se hluboko pod její úroveň subjektivizací hlavní postavy v potenciálně napínavých scénách, kde má Michael Myers vystupovat jako nepředvídatelný přízrak. Chci zpátky sedmdesátý léta, bože jak moc je chci zpátky..
8
Psal se roce 1978 a tehdy vznikl nenápadný horror za nějakých 300-325 tisíc dolarů, vznikající při těch nejlevnějších produkčních podmínkách, s režii Johna Carpantera- Halloween. Levně pořízená věc ale hned lidi zaujmula a stala se hitem, který si tehdy přišel na slušných 70 milionů dolarů, především ale šokoval spoustu lidí, dočkal se veliké kultovního statusu a pořádně nakopl horrový podžánr Slasher. Vzniklo hned několik pokračování ale o žádném se nedá tak úplně říct, že by se blížil k originálu: Celkově je asi pořád nejlépe přijímaná Halloween 2, která v roce 1981 přišla se zásadním twistem, že Laurie Strode je vlastně Michaelova sestra a proto po ní tolik touží, celý film poté skončil tím, že měl Michael umřít. O rok později v roce 1982 vznikl Halloween 3, který se musel obejít bez Michaela Myerse a měl nějak nastartovat to, že by se z Halloweenu stala anthology série. Halloween 3 je ale nenáviděn a především tolik neuspěl, takže bylo jasné, že se to bez Michaela Myerse prostě neobejde. Následně se Halloween 4-6 museli obejít bez Laurie Strodové (a tím pádem Jamie Lee Curtis) a místo toho se věnovali Lauřině dceři a všechny ty filmy jsou prostě špatný. V roce 1998 přišel Halloween: H20 (Halloween 20 years later), který ignoroval všechny filmy kromě prvních dvou a vrátil Laurie mezi živé a stal se po jedničce a dvojce jedním z top dílů série. V roce 2002 bohužel přišlo Halloween: Zmrtvýchvstání, které sérii pohřbilo (doslova) a v roce 2007 musel přijít Rob Zombie, který se pokusil o nový, psychologičtější Michaelův příběh a i když se na to poprvé ještě dalo celkem koukat, podruhé z toho vznikl už jednoduše špatný film a jakékoliv plány na Halloween 3, kde by místo Michaela převzala masku kapitána Kirka Laurie přišli v niveč. Vypadalo to, že je Halloween mrtev. Jenže ejhle... před rokem se David Gordon Green a Danny McBride rozhodli, že chtějí natočit důstojného nástupce Halloweenu, který bude brát v potaz jenom jedničku (tím pádem se Halloween 2-Halloween: Zmrtvýchvstání a i Zombieho verze nikdy nestali a Laurie už není sestra Michaela). Hlavní snahou Greena na režijní sesli a McBridea, který psal scénář bylo to aby vznikl film, který naváže na jedničku a nebude jí dělat ostudu. A povedlo se to? Já bych řekl, že velmi! Nový Halloween je pecka! A to tak velká, že se automaticky stává mým nejoblíbenějším dílem série. Jsem především překvapen, že i když je film od Greena a McBridea, kteří stojí především za komedií Travička zhulená, k novému Halloweenu přistupují s láskou a úctou a to až tak takový, že byste nepoznali, že nerežíruje John Carpenter. Tvůrce originálu John Carpenter se sice nevrací na režijní sesli, fungoval ale jako hlavní konzultant a především stejně jako u originálu složil hudbu, se kterou mu pomáhal syn Cody. Soundtrack k novému Halloweenu je prostě úžasná záležitost, ale o tom až za chvíli. Pravdou je nicméně ta, že Green a McBride nový Halloween utáhli a i přesto, že je jejich scenáristický otisk v několika scénách hmatatelně poznat, vůbec neruší skvěle vypracovanou atmosféru filmu. Nový Halloween připomíná filmy, které se už dnes netočí a to je jenom dobře- Halloween se úplně vymyká současným, klasickým horrovým pravidlům a zkouší to jinak- Nečekejte, že se v úvodní scéně dostane Michael ven a bude následovat 100 minut brutálního vraždění. Gordon a Green si s Michaelem poctivě hrají, budují napětí a teprve poté ho vypustí ze řetězu, aby rozpoutal peklo na zemi. Především se nesází jenom na Michaela a Laurie, ale vztah se dá vytvořit i k vedlejším postavám a i když jsou to občas pěkný pankáči, začne vás trochu mrzet, když se Michael vrací k svému oblíbenému koníčku a vám je jasné jak to s nimi skončí i když to občas pěkně zamrzí. Halloween si také uvědomuje, že je to už 40 let od originálu, kolik nevypečených a WTF sequelů vzniklo a utahuje si z nich: Twist vymazaný z existence, spočívající v tom, že je Laurie Michaelova sestra, je vyhozen jako pouhá legenda, která není pravdivá. A i když tím pádem tedy nevíme pravý důvod, proč Michael zrovna tak touží po Laurie, vůbec to nevadí. Michael si totiž pořád drží své tajemno: Může mluvit, ale nechce. Záběr na jeho obličej je pouze v detailech nebo z dáli a nikdy není viděn ve své kráse. Pořád je to zrůda o které nikdo pořádně nic neví a u které je stále otázka proč z ničeho nic zabil svojí sestru. O Michaelovi se tedy i po nejnovějším Halloweenu pořád moc nic neví, to ale beru jako klad. Jamie Lee Curtis se vrací jako Laurie Strode a je prostě parádní.... vývoj její postavy z původního do novějšího Halloweenu bych přirovnal k Sarah Connorové mezi prvním a druhým Terminátorem, tedy z nevinné oběti se stává bránící se terč. S brokovnicí jí to jde velice zdatně a kdyby někdy vznikla ta dámská verze Expendables, někdo musí okamžitě zavolat právě jí. Velice se předvedla i Judy Greer jako dcera Laurie- Karen. Ta se narodila až po událostech Michaelovo napadnutí a byla proto vychovaná matkou, které šlo především o přípravu o život a Karen kvůli tomu trpí stresy, které ale musí uzemnit kvůli nevyhnutelnému střetu s Michaelem. Mimochodem bych rád pochválil Andi Matichak, která ve filmu debutuje (stejně jako v roce 1978 v Halloweenu debutovala Jamie Lee Curtis) jako vnučka Laurie- Alysson. Alysson je více podobná původní Laurie, ale zvládla uhrát nejenom scény jekotu ale i scény, které sází především na dialogy. Věštím jí slušnou budoucnost.... Nový Halloween je samosebou brutálnější a umře v něm mnohem více lidí- Není to ale klasické ,, uděláme pokračování větší, krvavější´´..... Greena a McBridea zajímá mnohem psychologické pocity postav a toho jak lidí Michaela vnímají.... scény jsou ale brutálně surově a realisticky krvavé, takže za to taky plusové body. Celé to postupně graduje a někde uprostřed přijde zvrat, který nemohl prostě čekat nikdo a opět nastaví divákovi neuvěřitelný prostředníček. Čím víc nad tím zvratem přemýšlím, přijde mi prostě fajn. Zatím poslední zúčtování s Michaelem mi poté přišlo napínavé, hrající na obě strany barikády a především surové. Když do toho navíc hraje Carpenterův soundtrack, který perfektně sedí snad do každé možné scény, vyjde z toho neuvěřitelná filmařská pochutina. Horror roku? Dost možná. Nový Halloween je projekt, se kterým si dali tvůrci práci a výsledek stojí za to. Sice se hraje na starou školu, ale to je na tom to výborné. Na rozdíl od nových bolavých pokusů o nové Pátky třinactého nebo Noční můry v Elm Street, vznikl perfektní film, který by měl vidět každý. Já už se těším na druhou projekci a kdyby se někdo s takovou láskou chopil i právě nového Pátku třinactého, nové Noční můry v Elm Street nebo nového Candymana byl bych nadšen. A jestli u Halloweenu 3.0 bude stejné produkční zázemí jako tady, budu se těšit. Byla by škoda tu sérii opět potopit, tak snad se to nestane. VELICE NADŠENÝ PALEC NAHORU! Viděno v kině: 4x
9 382 bodů
8
Po devítileté přestávce je Halloween zase zpátky, tentokrát opět s jiným režisérem, ale konečně se dochází na návrat ústřední tváře téhle ikonické hororové série Jamie Lee Curtis... Režisér David Gordon Green působil jako zjevení, jako nová síla, která navíc nemá s žánrem prakticky žádné zkušenosti a hned se pouští do tak fanoušky sledovaného pokračování.. Tvůrci se tentokrát zase rozhodli si udělat pořádek ve všech předešlých dílech a udělali si to nejjednodušší, jak mohli, když Halloween přichází jako pokračování původního filmu po 40ti letech, kdy úplně všechno ostatní se rozhodl ignorovat bez ohledu na fakt, že v daném filmu byla nebo nebyla postava Laurie Strode.. Dostává se tak zase možnost dodat tolikrát prozkoušenému a přelouskanému materiálu poněkud jinou podobu. Tohle pokračování navíc nepracuje ani s faktem, že Michael Myers a Laurie jsou nějak příbuzní a skutečně příběh navazuje na linku uzavřenou nejstarším, ale taky nejlepším dílem v celé sérii. Můžeme tak odignorovat relativně akčnější druhý díl a spolu s ním úplně všechny sequely, které snad až na H20 neměly zase kdovíjaké kvality.. Proto si vezměme v úvahu, jak málo vlastně o samotném maskovaném zabijákovi víme, no nic, je to jen stín a nějakej magor, který ústřední hrdinku poznamenal na celý život.. Tenhle Halloween už nejde na ruku novějším filmům, nedrží se slasheru, kde vrah nahání počty zabití, nýbrž zase jako v úplně první případě se více soustředí na atmosférické pojetí.. Laurie Strode je o čtyřicet let starší, je matka i babička, jen ji setkání s Mayersem na celý život poznamenalo (naštěstí, ale zase nekončí v blázinci!) a udělalo z ní podezřívavou sociopatickou ženskou hrdinku, která se celou tu dobu připravuje na možnou odvetu... A ta přichází přesně na den za čtyřicet let, kdy zase kouzlo halloweenské noci dodá sériovému vrahovi v penzi čekajíce ve vězení odvahu a šanci dokončit, co tehdy začal.. Konečně se nikdo nesnaží zase dělat z Michaela nějakou propracovanou figurku, nýbrž stačí tvůrcům ve svojí nejanimálnější podobě, která se při znovushledání s ikonickou gumovou maskou znovu probouzí... Oproti dnešním trendům Halloween skutečně působí zvláštně, jelikož svým vyprávěním a postupným budováním atmosféry spíše připomene starší horory, kde akce byla druhotná, což se asi moderním divákům už tolik nezalíbí, ale právě pokud se podíváte hned po jedničce na tenhle díl, měli by jste ty nuance cítit opravdu intenzivně.. Anebo pokud se třeba brodíte tak dlouho v nepříliš povedených sequelech, je tohle jako zjevení. Dlouhé budování celého příběhu, který vygraduje a akcí překypuje až v závěru, ale dává dostatečný prostor sžít se s postavami, pochopit, kdo je Laurie, co musela ona a její okolí za celou tu dobu prožít, a jak moc ji ona poslední říjnová noc poznamenala na celý život.. Laurie se stala cool emancipovanou ženskou hrdinkou, pro níž je důležité se o sebe umět postarat a současně být každou chvíli připravená, že se její nemesis může kdykoli vrátit.. A to právě přijde na čtyřicetileté výročí, které srazí tyhle důchodce na velký comeback a finální vyřízení účtů, které to jednou pro vždy uzavře... Nevěřil jsem, ale tenhle Halloween mě opravdu bavil a možná právě on mi nejvíce pomohl docenit první díl a potvrdit jeho kultovní status. Úžasné, co dokáže fanouškovský zápal a vytrvání, které konečně doručilo nanejvýše důstojné pokračování. No, nezbývá než doufat, že potřetí v řadě nebude následné první pokračování po letitém návratu zase pád do tmy.. Pecka! 80%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
8
Je to úplne rovnaká debilina ako celá séria ,no toto pokračovanie je zo série pokračovaní najlepšie. Lorrie sa nám tu furt pripravuje na príchod Micheala a keď konečne príde tak skoro príde o život kvôli nedbalosti. Tomu sa hovorí klišé ( a že ich tu je dosť). No narozdiel od obyčajných hororov sa klišé nedrží moc často (černoši vo filmu nezomrú , nie všetky panny prežijú atď) ,ale sám si nové vytvára. Film je po všetkých stránkach podareným slasher hororom a nájdete tu tonu odkazov na minulé diely (či už podarené alebo nepodarené). Michealove zabitia sú tu precízne a hlavne veľmi brutálne. No a oproti minulým dielom tu aj fungujú jumpscary. Takto má vyzerať správny slasher! PIATOK TRINÁSTÉHO! VYLÍŽ SI PRDEL!!! Nakoniec na ňom nemám čo vytknúť....aha vlastne mám. Na konci chýba pieseň Mr. Sandman 😂 (ale to je iba taký detail). Za hodinu a pol krvavej režby ,ktorá sa konečne môže pýšiť titulom 'Kvalitné Pokračovanie' dávam 4* (i keď je to odomňa neférové od človeka ,čo horory nenávidí a neberie ich ,ako kvalitný žáner) ... No všetko je raz poprvýkrát 😁
8 634 bodů
0
Nejmíň zajímavej slasher charakter, kterej nemluví a ani vizuálně nezaboduje. Znepokojení tedy nevzbuzuje (natož strach), i když se o to film asi snaží. Postavy jsou otravné a tupé (tudíž si umřít zaslouží), což na zábavnosti filmu ubírá a divákovi je vlastně úplně fuk, co se tam děje. Jde z toho cejtit scénář, plno nešťastných rozhodnutí a špatných hereckých výkonů. Film selhává téměř v každém svém aspektu. Neměl jsem žádná očekávání, ale vlastně jsem to přepokládal. Sice jsem si film stáhnul, ale občas mám pocit, že by spíš filmaři měli platit svým divákům už jen za naší snahu udržet alespoň trochu pozornosti nad takovou sračkou. Dávám 1/5 a to jsem ve 30 minutách filmu. Pokud se to zlepší, hodnocení zvednu - k tomu nejlepšímu ještě nedošlo a film má tedy dalších 75 minut na pozvednutí skóre. Tak schválně... DODATEK: Takhle otravnej film jsem dlouho neviděl. Když to nenudilo, tak mě to otravovalo. Člověk dostane možnost natočit horor a přijde s timhle? To si zaslouží jen opovržení.