Český sen

76%
Český sen
31. května 2003 - je pár minut před desátou dopoledne a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více než 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: "Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě..." Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli nato nejrychlejší z nich oněmní: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl.

Témata:

konzumerismus
reklama
manipulace
sociální experiment
podvod




Fingon
16 894 bodů
8
... aneb jak Češi naletěli.
chezzy
chezzy
13 511 bodů
8
Naprosto perfektní ukázka demagogie a snadného ovlivnění českého národa pomocí reklamy. Dalo by se to označit i jasná ukázka vývoje mentality lidí plnou parou vzad. Trefně realizovaná ukázka je tak jen pomyslným vykřičníkem, kterého by si každý masivního nákupuchtivý Čech měl všimnout, abychom zase neskončili u kilometrových front na banány. Problémem možná buď mentalita účastníků experimentu, která naznačuje, že už jsme dávno za tímto bodem.
JosefTomas
JosefTomas
9 989 bodů
8
Smekám před tvůrci za odvahu jít do tohohle experimentu, který zajisté naštval tolik lidí. A vlastně si pohrává s tolika tématy najednou, jako je manipulace, vypočítavost a znázornění naší povahy, jenž v posledních dvaceti minutách všechno vyplyne na povrch a výsledkem je geniální ukázka české nátury.

Dodatečné informace

Původní název:
Český sen (více)
  • Česká republika Český sen
  • Česká republika Czech Dream
  • Česká republika Il sogno ceco
  • Česká republika Tschechischer Traum
Premiéra v ČR:
3. 6. 2004
Země původu:
Česká republika
Tržby:
0,02 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


Powered byJustWatch

  • 'Český sen' byl promítán na mnoha mezinárodních festivalech a získal si pozornost i mimo Českou republiku.
  • 'Český sen' získal několik ocenění na mezinárodních filmových festivalech, včetně ceny za nejlepší dokument na festivalu v Karlových Varech.
  • Kampaň zahrnovala televizní a rozhlasové spoty, billboardy a letáky, které lákaly na otevření hypermarketu Český sen.

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.