65%

Komentáře a recenze 72

leafroller
leafroller
3 023 bodů
6
Je pro mě jakousi záhadou nebo spíš hádankou, kolik pokračování dokáže pan Scott nacpat mezi Prométhea a původního prvního Vetřelce. Zatím to vypadá, že dvě a nějak doufám, že to bude konečné číslo. Covenant je logickým i časovým pokračováním předchozího "dílu", které ovšem nápady a obsahem dosti pokulhává. Je to film spíše pro skalní fanoušky ságy, které zajímá geneze toho oblíbeného zvířátka a tvůrce se jím dostává na velmi šikmou plochu myšlenky, že jsme si to zvířátko stvořili sami. Tím ovšem hrozí vznik nebezpečného časového paradoxu, který možná fanoušci roztrhají na kusy. Ale nepředbíhejme, třeba nás mile překvapí.
Profilová fotka
Uživatel
2 840 bodů
8
O dost lepší jak Prometheus, ale ne tak dobrý, aby si to zasloužilo 4*, poněvadž první díl není tak špatnej, abych tomu prdnul 2*, proto dávám Covenantovi 4*. 70%.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
6
I když je to akční a hororová podívaná, dokáže místy pěkně nudit. Na tuhle planetu nepoletíme – poletíme – komu by se chtělo zpátky do kryptospánku. Jen tak se mrkneme, máme to tak při ruce. To vážně divák neuhodne, co na té na planetě bude na posádku čekat. Jedinou inovaci představuje fakt, že kromě tradiční potvory máme navíc i jednoho zparchantělého androida, kterému od začátku jasně kouká z očí, co je zač. Jen posádka ho považuje za neškodného. Asi stejně, jako když si vezme na palubu pokousaného člena, i když s kousnutím té potvory už má bohaté zkušenosti. Ridley Scott si neumí vybrat mezi akcí a filozofií, a co se týká úvah o stvořiteli a odpovědnosti za stvoření, musel by to natočit trochu jinak, aby to fungovalo.
PeterFRiusJilek
PeterFRiusJilek
2 462 bodů
6
Vysvetlí mi niekto, čo je to za blbú posádku, ktorá sa pohybuje na neznámej planéte, aj keď s pozemskou atmosférou, bez skafandrov a na takú maličkosť, akou sú mimozemské baktérie alebo vírusy, ani nepomyslí?!
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
4
Je libo prvního Vetřelce, který měl incestní vztah s Prometheem a používali prezervativy značky Interstellar? Vše máte zde a na jednom místě! Nezaobírejte se nějakým tématem filmu nebo jakousi dějovou složitostí. To zde není. Jediné, co nám mistr Scott naservíroval je cosi se stupidními efekty, debilní kamerou a dialogy nemající daleko od laciného německého porna. Více v recenzi
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
7.5
Po odchodu z kina jsem se cítil spokojený. Jistě, je to vcelku předvídatelné, některé postavy se chovají naprosto iracionálně (zase), plus některých scén nebylo třeba, další se zas táhly. Ale mělo to sakra atmosféru! Obzvlášť v první půlce filmu, kdy člověk s napětím sleduje počínání nové lidské posádky a čeká, kdy se semele nějaké to peklo. A taky že semele. A nebude to vůbec hezké. Byť se film vcelku snaží navázat na Promethea a původního Vetřelce, stejně mi ale stále nad některými věcmi visí otazník (asi si na youtubu najdu nějakou pěknou analýzu.) Scott holt ještě umí dost dobře točit. Celkově vzato se mu docela povedlo zachytit hrůzného ducha původních vetřelců, kvalitou se mezi ně asi nezařadí, ale furt je to mnohem MNOHEM lepší než čtyřka. Asi jakože 1-3 jsou králové, a Covenant je nižší šlechtic. Což taky ujde. Btw, soundtrack je senzační!
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
5
Rozhodně nejslabší díl z vetřelčích filmů doposud (nepočítám avp). Je to škoda, protože Prometheus měl našlápnuto na velice dobrý origin, který idealizoval pestré nuance sci-fi žánru a Ridley Scott tak nabídl filozofický pohled, který mi sedl a zajímalo mě, kam to může s takovou látkou ještě dotáhnout. A ono se to nestalo, protože nám chtěl naservírovat vyvražďovačku v trochu klasičtějším kabátku, ale bohužel se to někde zadrhlo a má to velice špatný scénář s absolutně zející prazdnotou, špatným výběrem herců a neukočírovanou dramaturgií. Alespoň ten vizuál a Fassbender vypadají krásně.
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
10
Scénérie krásné,celkově film super, Fassbender skvělý....s čím mám ale problém je tupé chování posádky.Vážně......jsou plně vyzbrojeni,vycvičeni a převáží 2000 kolonistů na Origuy 6 a přesto změní směr kvůli jednomu starému SOS? Nebo...přistanou na zcela neznámé planetě a vyjdou na průzkum bez skafandrů? A nejvíc mě dorazil kapitán když poslech Davida,o kterém už věděl že je magordroid a dal ksicht před vejce s Alienem?
naineko
naineko
1 542 bodů
5
Zahrané dobře, průvodní myšlenka dobrá, provedení myšlenky pod psa, scénář kolísavý, zbytečné akce moc, deus ex machina chování postav přespříliš, logické přešlapy tu a tam.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
7
Po prvotním shlédnutí ve mě převažuje pocit spokojenosti nad řemeslně dobře dovedenou prací. Covenant se mi jeví jako pokus o něco mezi Prometheem a klasickým Alienem. Je tu stále přítomna filozofická rovina, která je zde ale pravidelně střídána klasickou hororovou akcí, která mi tak chyběla v Prometheovi. Řekněme to stručně: Po reakcích některých lidí jsem čekal takřka průser a zklamání, ale nic z toho se nedostavilo. Necítím sice ani nadšení, jaké ve mě vyvolává klasický Alien a jeho druhé pokračování, ale to bych chtěl asi moc. Pokud Ridley půjde touto cestou a další pokračování ještě zdokonalí, budu spokojen. 75%.