65%

Komentáře a recenze 72

M3lios
M3lios
9 141 bodů
6
[SPOILERY] Votrelec Covenant dopadol približne tak ako som očakával. Keď Ridley Scott prvý raz oznámil, že ide znova natočiť votrelca, no tentokrát už aj so Xenomorphom, ľudia boli hotoví. Teda až do doby, čo tento film vyšiel. A ja to úplne chápem. Film ako taký vôbec nie je zlý. Má výbornú výpravu, hudba celkom dobre dotvára atmosféru, herci i navzdory faktu, že sú prevažne noví vám prídu sympatický a celkovo film vyzeral po technickej stránke veľmi dobre (ak si odmyslím finálny boj s našim obľúbeným emzákom, kde bol viditeľne k smiechu zle vykľúčovaný green-screen). Len to malo jeden problém, ktorý tento film neskutočne potopil - je to sequel k Prometheovi, ktorý absolútne poprel základný LORE Alien univerza. Do prvej polovičky filmu je to riadna bomba a budete film žrať každou minútou, i keď vám nič až tak svetoborného neponúkne, no všetko sa to začne raketovým tempom zosypávať (presne ako Prometheovi) v momente, keď sa posádka odchýli z cesty a pristane na úplne cudziu planétu. V tú chvíľu sa to premení na nudný slasher horor, s očakávanými jumpscaremi a urýchleným vyvraždením 3/4 posádky. A ak vám ani toto nestačilo, tak sa neskôr vo filme objaví aj robot David a príbeh sa vám počas jeho časovej línie snaží nostalgicky predať vysvetlenia k rôznym nevysvetleným prvkom z pôvodného filmu, akým je napríklad dôvod, prečo sa cez Face-huggera dostáva Xenomorph do ľudského tela. Bohužiaľ film na to ide s až príliš veľkými rúžovými okuliarmi a vo výsledku tento pokus tvorcov nás znova usmerniť v časovej línii je značne kostrbatý. Evidentne mal aj pán Scott problém s naverbovaním pôvodného castingu a tak samoúčelná smrť off-screen najsympatickejšej hlavnej postavy z predchádzajúceho filmu celkom zamrzí. Koniec filmu je dosť predvídateľný (hlavne pričlenením odfláknuteho strihu, vďaka ktorému je presne evidentné, čo chceli tvorcovia zakryť). Vo výsledku, ale stále trvám na tom, že ak nie ste fanúšikmi Votrelca, alebo ste ho nevideli či dokonca patríte k mladej generácii divákov, ktorých staré klasiky nadchnú len málokedy, potom ani výberom Covenanta nespravíte úplne najhoršie. Ak je vám, ale LORE milý, radšej už v sérii ďalej nepokračujte, začína to byť už celkom guláš. Snímka, ale svoj účel splnila, síce s ňou nie som úplne spokojný, navnadila ma na očakávanie ďalšieho pokračovanie. Takže, I see this as an absolute win...
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
malo sa to volat VETRELEC: THE GREATEST HITS pretoze novy zarez vo vetreleckom univerze pouziva skoro vsetko z predchadzajucich filmov ci uz filozofovanie z PROMETHEA, POV zabery kamier posadky ako v ALIENS, maly mrstny vetrelcek ala alien3 a pride dokonca i na chest bursting scenu. nic svetoborneho ale stale dobra zabava...
8 634 bodů
4
Hned ze začátku musím dodat, že nejsem fanoušek značky. Minul jsem jí v té správné době i věku. Všechny díly jsem viděl až nedávno, když mi bylo 15 a v té době to na mě nebylo ani hororové, ani akční, ani psychologické. Zpětně kvality filmů uznávám. Co však neuznávám jsou nostalgií zaslepení diváci, kteří nevidí jak film zestárnul. Teď už ale ke Covenantu. Stejně jako u Promethea chybí propracovanost celému ději. Poznejte posádku těch nejnevhodnějších lidí pro kolonizační misi jiné planety. Jsou nemotorní, hloupí, emočně nevyrovnaní. Proč tam jsou manželé nebo jiné páry? Nevím jaká společnost může být tak hloupá, že přenechá velení kolonizační lodi s 2000 kolonizátorů v hyperspánku bandě manžílků, kteří snad neprošli žádným výcvikem, jelikož podle jejich uvážení je jedinou hrozbou ve vesmíru absence kyslíku. Jakmile se totiž dostanou na okysličenou planetu, tak se skafandr či jiná ochrana před možným nehostinným prostředím stává zbytečnou. Hlavní hrdinka, ke které máme cítit sympatie jenom proto, že jí hned na začátku umřel manžílek, může táhnout do prdele. Nenáviděl jsem jí už z traileru a tu samotnou herečku už nechci nikdy nikde vidět. Vypadá jak malej ošklivej kluk. V polovině filmu se z ní z ničeho nic stane 'Strong Female Character' a to jsem jí fakt nežral. Po vizuální stránce se na to ale kouká dobře. Jakoby Ridley Scott vůbec neměl cit pro příběh, ale pouze pro to jak by věci měli vypadat. Pohledy do krajiny, vzhled i zrod neomorphů, či úvodní scéna s Davidem (Fassbendera jsem si jako jediného oblíbil) - ten jeho samotný pohyb, to jak naléval čaj v úvodní sekvenci. Na to se koukalo opravdu krásně. Kvůli tomuhle bych ten film rád táhlejší. Vyloženě to k tomu vybízí. Jen by to chtělo lepší scénář, pač strávit více času s takovouhle posádkou bych asi nerozdejchal. Hodně lidí filmu vyčítalo ubírající se směr k nějakému filozofickému přesahu o zrození. Covenant není jednoduchý film jako třeba první díl ságy. S tím by se už dnes neuspělo. Během těch let jsme toho ve filmech viděli dost. Už nás toho tolik neuchvátí. Tvůrci musí s námětem pracovat o něco komplexněji, ale to nejspíš Ridleymu nejde. Ten člověk dokázal natočit dobrý film, dokud stačilo málo. Více je nad jeho schopnosti. Přesto je tento film spíše více a proto se jedná o pokračování Promethea. Filozofický přesah tu však nečekejte. Nevím, kde jste vy tupci něco takového vyhrabali, ale jste vedle. Jde o úžas ze zrození a tvoření ne o hluboké myšlenky typu "Kdo jsme?", "Jaký je náš úděl?" či "Kdo nás stvořil?". Covenant to trochu nakousne na začátku, ale tohle už v univerzu bylo zodpovězeno v Prometheovi. Pokud je tu něco k zamyšlení, tak samotní Alieni. Organismus, který jen přežívá a zabijí. V závislosti tedy na přežití tohoto živočišného druhu a samotného jeho rozmnožování se mění celý koncept líhnutí. V předchozích dílech jsme viděli Vajíčko, FaceHugger, ChestBustera a dospělého Vetřelce. Ten dospělý Vetřelec se měnil v závislosti na tom v čem se líhl. Ten typický se líhl v člověku viz první/druhý díl ale ve třetím díle se vylíhl v psovi a tudíž samotný Vetřelec byl více zvířecí (běhal po všech čtyřech). Tady se všichni Vetřelci vyvinuli v člověku, ale zajímavé bylo, jak se do toho člověka dostali. Prostředí neumožňovalo vždy přežití těch vajíček a tak ten organismus přežíval ve flóře planety podobné té naší. V závislosti na tom se ten vetřelec i jinak vylíhl a úplně jinak vypadal. Tato myšlenka je něco s čím si jde obrovsky vyhrát a ještě víc to podporuje vysokou schopnost jejich přežívání. Ve filmu na to však není dbán takový důraz. Vlastně mám pocit, že si to autoři ani neuvědomují a snaží se jen předhodit něco nového, aby se neřeklo. Pracovat by s tím šlo mnohem sofistikovaněji. Tato nerozvinutá avšak existující myšlenka mi film dělá líbivější. Alien: Covenant má mnoho chyb, mnoho myšlenkových nerovností, alespoň se však na něj dobře kouká. Skrz mé malé očekávání je tu jeden nehezký prvek, jenž mi kazil zážitek. Já se těšil na pořádný gore a vrcholem brutality byl prvotní zrod bílého neomorpha. Jakmile však nejrůznější Vetřelci začnou zlobit, tak zhruba polovina zabití je useklá v tom nejlepším. Samozřejmě si domyslím, co se asi stane - to však nic nemění na tom, že to chci kurva vidět! Jak já bych rád viděl Aliena roztrhat člena posádky. Nestalo se. Na pátého Vetřelce/druhého Promethea se kouká dobře a když člověk neočekává nic převratného či není skrz čas upnutý k prvnímu dílu, tak si film může užít. Myslím, že Ridley by měl přenechat značku nějakému mladšímu a šikovnějšímu filmaři a sám fungovat jen okrajově (jako se tak stalo v případě filmu Blade Runner 2049). On sám už nic pořádného nevyprodukuje. Ať si vezme prachy a táhne někam do píči, když už jeho senilita postoupila do bodu, kdy si nechá napsat scénář od nějakého dua amatérů.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
7
Kde začít. Prometheus byl ambiciózním pokusem přinést do série filozofický přesah a zašel tak daleko, až potlačil téměř všechny klíčové body původní série. Covenant chce být přístupnější a je svým stylem rozkročený někde mezi. Což je i není výhoda. Ano, Prometheus byl jinde, ale ve svém stylu konzistentní. Covenant naproti tomu těká a pravé hororové inferno, které patří mezi to nejintenzivnější v rámci série, se přepíná do částí, kdy postavy dumají nad smyslem bytí, zatímco do toho hrají na flétnu. Díky tomu jsem nyní, hodinu pro projekci, na vážkách, jak moc se mi vlastně Covenant líbil a kam bych ho kvalitativně mezi jednotlivé díly zařadil. Potvrdil jsem si každopádně to, že jako fanouška vesmírných hororů mě nejvíc baví, když se film přesune do chodeb vesmírných lodí a ubikací, kde mi přijde, že je Vetřelec nejvíc doma. Body navíc za to, že samotný zrod monstra (konečně dostaneme pořádnou odpověď) dává docela smysl, film má velmi slušné
  • tempo
  • původ monstra
  • některé opravdu strhující momenty
  • ani ryba ani rak
  • snaha o hloubku spíš úsměvná
  • de facto (dějově) jen splácání Promethea a prvního Vetřelce
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
1
"Co takhle nějakou hudbu, Matko?" - "Kterou skladbu?" - "Richard Wagner. Das Rheingold, akt II. Vstup bohů do Valhally." Další nultý díl legendárního vetřelece aneb pokračování Promethea. Znovu mi tu chyběla Ellen Ripleyová. Ta 1 hvězda je především za Michaela Fassbendera. "Máš na výběr, bratře. Oni či já? Sloužit v nebi, nebo vládnout v pekle?" Skvělý herecký výkon, ovšem jinak zprznění kultovního filmu. Vtipné na tom je že ten samý člověk, který to začal a vytvořil klasiku (Vetřelec 1979), má na svědomí i tento film. - 10%.
mojmir.sedlacek
6 047 bodů
6
Tolik avizovaný horor to moc není. Spíše se připravte na nepřiznanou dvojku Promethea s pár nechutnými momenty, jež dají zavzpomínat na jedničku. Scott zůstává jménu svému i celé značky dost dlužen, a oproti prvním čtyřem dílům je tohle pokračování určitě nejslabší. Přesto však pro mě některé momenty fungovaly o poznání více než před pěti lety u Promethea. Ridley se pouští i do drsnější akce a některá je opravdu brutální. Jenže to je tak všechno. Postavy jsou nesympatické, tupé (proč proboha manželské páry?!), xenomorfové nad rámec prvoplánových jatek nevyužití a celý příběh vlastně nepřekvapí nikoho, kdo si ještě pamatuje Promethea. Takže jako slušná akční sci-fi by Covenant možná obstál, ale nároky jsou (po právu) vyšší. Nelámu nad Scottem hůl, ale kdyby nechal alienovský vesmír už na pokoji, nezlobil bych se.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7
Po celkem nadějném Prometheovi, který do vetřelčí ságy vnesl nová témata existenciálního rázu ohledně původu lidstva, vetřelců a vůbec, byl pro mě Covenant spíše zklamáním. Technicky je to udělané samozřejmě perfektně - ztvárnění vesmírných lodí a jeho postupné zdokonalování v průběhu filmařských věků mě nepřestává bavit a udivovat. Ovšem po stránce příběhu film nenabízí v podstatě nic nového. Po skončení minulého filmu, kdy se Elizabeth Shawová a android David v závěru vydávají nalézt domovskou planetu těch, kteří lidstvo vytvořili (a následně chtěli zničit), by divák celkem oprávněně očekával, že děj plynule naváže, ovšem místo toho se mu dostane opět nové posádky nové lodě, která opět zachytí signál, opět doletí na pochybnou planetu, opět se vrhne na její povrch bez jakéhokoli pudu sebezáchovy (fakt jako nikoho z posádky nenapadne, že by lidi na cizí planetě mohla zasáhnout tamní infekce a zrasit je tak, jako kdysi evropské choroby Indiány?) a opět se nechává sto plus jedním způsobem pomasakrovat sto plus první podobou vetřelce, do čehož zasloužilý genetický inženýr David vede ke svému novějšímu a lidí poslušnějšímu protějšku Walterovi monolog o androidím sebeurčení. Závěrečná zápletka pak dokáže překvapit asi jen posádku, já si naopak říkám, že od Vetřelce bych po těch letech už skutečně očekávala zase něco dalšího. Na čemž nedokáže mnoho změnit ani působivý výkon Michaela Fassbendera. Beru to tedy jako drobné oddechové namlsání před dalším filmem.
Mikik4444
3 922 bodů
10
Perfektní začátek, děj částečně klasicky Vetřelovský ale ne tak úplně, konec překvapivý a otevřený. Pro milovníky tohoto žánru vřele doporučuji.
Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
5
Pokračovanie Prometheusa je znova celkom slušný sci-fi horor ktorý má ZNOVA hlúpe postavy, hlúpy scenár a hlúpe dialógy. Nie som veľký fanúšik série Votrelec (Ja radšej Predátora.) ale rád si niektoré časti pozriem. Covenant má také isté chyby ako jeho predchodca a je celkovo horší ale stále sa jedná o slušné pokračovanie ktoré by mali u tejto série skončiť. U mňa kvalitná časť tejto série vyprchala po prvej trilógii, od vtedy to ide do hovien. Nápad nie je originálny, votrelec vyzerá smiešne a smrtí je tu tiež celkom málo a keď tu už sú tak niektoré nie je vidieť. Nudné a dlhé. HODNOTENIE: 5,5/10
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
9
rozhodně jeden z nejslabších (možná nejslabší) přírůstek do alien universa a to promethea včetně. negativa se skrývají ve scénáři který nenabízí příliš prostoru postavám a my je tak nemáme šanci lépe poznat (prolog last supper ve filmu chybí). v podstatě je nevyužita i přítomnost vetřelce ale když už se objeví, je to majstrštyk. za největší pozitivum považuji postavu davida, který se oficiálně stává pro prequelovou sérii tím čím byla ripelyová pro tu originální, akorát z druhé strany spektra. scény s neomorphem jsou cool, postavy se rozhodně jako idioti nechovají. tedy taky win win. příště tedy lépe napsanou expozici, lepší vhled do postav, o trochu víc vetřelců a trochu více odhalení v rámci mytologie. za mě palec hore a 70%.