77%

Komentáře a recenze 71

Matli
Matli
8 300 bodů
8
Pro fanouška Planety opic určitě parádní podívána, víc opic už tam snad dát nešlo. Jednička byla originální, dvojka je nabušená, co víc dodat. Jen mě trošku vadil scénář, skupina opic a skupina lidí řeší svůj problém, co se děje ve světě nikoho asi nezajímá, tak snad se trojka polepší. 77%
avenis
avenis
8 280 bodů
7
Pokračování nového zpracování motivu Planety opic mě zklamalo. Je to blbě melodramatické, přesně zapadající do škatulky katastrofických filmů, co se po roce 2000 točí. Je to jen temné bez špetky humoru, lidské kecy sklouzávají do typicky amerického klišé, opicím nerozumím, protože neumím znakovat a chybí k jejich posunkům titulky. Po technické stránce velmi dobré, ale chybí tomu to "něco", co by mě opravdu zaujalo.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
6
Co nechápu je proč měnili režiséra i kameramana po naprosto skvělém úvodním Zrození planety opic (2011), asi již dnešní zvyk produkce, která střídá realizátorský tým jako u nás stavební firmy pomocné dělníky. Opice jsou stále úžasně provedené, ale mění se to tak trochu v ohranou akční podívanou a nedomyšleností a zkratek přibylo natolik, že plné hodnocení si film rozhodně nezaslouží. Pořád opakované rčení "Opice nezabije opici", a přitom se o každou blbost mezi sebou mydlí, pak působí spíše směšně. Potenciálu jedničky tvůrci vůbec moc nevyužili a faktu, že lidskost není způsobena nárůstem intelektu nýbrž soucitu, moudrosti, empatie a přirozené životní radosti si nikdo ani nepovšiml. Závěr rozhovoru dvou, že to zkusili žít v míru a nepovedlo se jim to, tak už to zkoušet nebudou, působí už vyloženě trapně a fatalisticky.
Pas
Pas
6 225 bodů
1
Pokud by měla skutečně takto vypadat naše budoucnost, potom už je lepší když to tady celé shoří .Parta nýmandů,pitomců a neumětelů kteří přežijí nákazu poněvadž jsou imunní..patrně vůči vlastní neschopnosti , se ubytuje v rozvalinách Frisca. Do svého čela si nezvolí vedení(třeba i formou uzurpace moci ,aspoň by to mohl trochu dramatický prvek) pouze tam mají jednoho "Pepkavyskoč" co to tam v podstatě "řídí" .S takovýmto přístupem se pak těžko divit tomu, že si nejsou schopni zorganizovat své společenství. Nezabezpečí si ani perimetr svého útočiště a když už vyrazí na průzkum tak narazí.Od této chvíle, tedy od začátku vyprávění se z celého příběhu stává ekologicko-morální patos jestli pocházíme z opice nebo jsme ji stvořili v laboratoři jako produkt výzkumu na Alzheimra či další nemoci.Opičáci naopak mají svou tlupu zorganizovanou téměř dokonale asi jako dilematický protiklad těm lemplům z Frisca .Střet je tedy nevyhnutelný. Pokud to zatím byla selanka , pak bude hůř.Mluvící opice (K čemu jim to vlatně bylo? Jen aby divák pochopil několik málo dialogů,aha) mají na svém území přehradu která umí vyrábět elektřinu.Zázrak! Opičáci mají zase zdravotní problém paňmámy šéfa. Nastal čas na spolupráci. Na obou stranách však existuje parta která si nepřeje vzájemné soužití. Jak objevné! Stupidní scénář plný blábolů , jen namátkou uvedu jeden. Idioti z Frisca používají k výrobě energie generátory ale kontak s nějakou další skupinou navážou až se připojí energie z elektrárny ..asi není elektřina jako elektřina nebo to jen režisér a scénarista nechápou..Pokud už se tedy na snímek podíváte, použijte ho jako instruktážní video jak nesvěřit svůj život do rukou několika dementů kteří trénují střelbu zbraní na Hummera ale netuší co činí protivník.Nelogický ,velmi slabý odvar žánru postapo kdy jakési morální pohnutky jsou základní premisou celého filmu.Jedna upocená hvězdička za masky a několik málo povedených scén.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
7.5
Už dlouho se mi nestalo, že by mě naštval poměrně dobrý film. A důvod mého naštvání nezpůsobilo nic jiného, než neuvěřitelná odlišnost od skvělého prvního dílu. Tohle už nebylo to uvědomělé drama o protnutí lidského života s životem zvířete. Tohle byl pravý opak. Akční film o střetu dvou civilizací v boji o nadvládu a následném boji o přežití. To všechno už bohužel bez sebemenší lidskosti, která byla právě v jedničce stěžejní.
Žralok
Žralok
4 087 bodů
10
Pokračování opět předčilo veškerá očekávání. Málokdo asi čekal že by dvojka dokázal srovnat vysoko nastavenou laťku po předchozím filmu. Ale povedlo se opět na výbornou. Film začíná 10 let po té co opice pod vedením Caesara dokázali uniknout lidem a usadili se v sekvojovém lese. A zároveň na celém světě vypukla smrtící pandemie takzvané opičí chřipky. Nyní už je opičí komunita na vzestupu a stále sílí. Naopak lidstvo je na pokraji vymření. A v těchto kulisách se schyluje k další konfrontaci. Ačkoliv to z traileru na první pohled nevypadá. Žádný charakter není vyloženě hodný nebo zlý. Všechny postavy jsou až neuvěřitelně reálné co se týče povahy a charakterových vlastností. Každý, ať člověk nebo opice, má svoje pochopitelné důvody svého jednání. Každý se snaží dosáhnout svého cíle, který považuje za to nejlepší pro jeho druh. Ačkoliv jsou i tací, kteří se snaží vyhnou střetu a udržet křehký mír. Vše nasvědčuje tomu že rozhodující válka o nadvládu na planetě Zemi je nevyhnutelná. Je možné v poslední chvíli ještě zabránit krveprolití nebo to už zašlo příliš daleko ? A jaký postoj zaujme Caesar ? O tricích a hereckém koncertu Andyho Serkise v hlavní roli opičího vůdce ani nemá cenu hovořit. Stejně jako u Zrození Planety opic, i zde je vše na vysoké úrovni. Mínusy se na tomto mistrovském díle hledají velice těžko.
8
Krásný vizuál, který bohužel zakrývá největší chybu tohohle filmu a tou je vyčpělá prázdnota jakékoliv hloubky.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
7
Opičky nám vyrostly a schovaly se do pralesa, lidstvo to mělo trošku těžší a moc z něj nezbylo. Což je jediný, ale za to velký problém Úsvitu, o čem vůbec je, teda ještě by se dala zmínit nezajímavost lidských postav, oproti těm opičím. Každopádně tady chybí hodně globální měřítko, zaměření na jednu větší odříznutou skupiny lidí je prostě málo. Jinak akce, či vystavění dramatického příběhu je super, ale...
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
8
První polovina vypadá, že opice jsou vyšším vývojem stupněm, co se týká ušlechtilosti. Opice nezabije opici. Pár oblíbených klišé tu také najdeme. Druhá půlka je hodně ze života. Boj o moc není výsadou jen lidské společnosti. A Koba se staví do řady normálních běžných diktátorů. Ceaser zjišťuje, že přišel o pár iluzí. Film je v tomhle směru je naprosto neidylický a nepohádkový.
Ombak_Penari
2 764 bodů
9
Dávám jen skoroplnou palbu, protože nejsem úplně opičí maniak, ale filmu obecně nelze nic moc vytknout. Je to celé velmi originálně pojaté, nenajdete tu žádné úplně křišťálově kladné a záporné postavy, všechny události jsou vlastně spíš sledem nešťastných rozhodnutí a náhod a není tak úplně jednoduché říct, kdo má pravdu a co se mělo udělat líp. Výprava a opičí triky jsou skvělé, všechno je uvěřitelné do nejmenších detailů a navrch se můžete jen velmi opatrně domýšlet, jak to celé vlastně se všemi skončí. Opravdu dobrá scifi bez zbytečného klišé, což je u nových zpracování starých látek malý zázrak. Kvalitní první díl nebyl jen náhoda.